پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۳۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
استاندار گلستان با تاکید بر ارزیابی ستاد ساماندهی امور جوانان استان مبنی بر اینکه این ستاد تا چه حدی توانسته مشکلات را از سر راه این قشر بردارد، گفت: نقشه‎راه امور جوانان در گیر و دار پراکندگی اقدام مسئولان قرار گرفته است.
شعارسال: حسن صادقلو ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان گلستان اظهار کرد: برخی دستگاههای اجرایی استان به ارائه وظایف ذاتی خود در ستاد میپردازند در حالیکه باید روی مباحث اصلی جوانان متمرکز شویم.

وی با اشاره به اینکه ستاد ساماندهی امور جوانان باید مسائل این حوزه را اهم و مهم کند، تصریح کرد: این ستاد بعد از تعیین اولویتهای حوزه جوانان بر اساس نقشهراه باید مشخص کند که مثلا امسال به عنوان سال نجات اشتغال خواهد بود و یا غنیسازی اوقات فراغت در دستورکار است، دبیرخانه ستاد باید حتما به این مسائل حساس باشد.

* انجام کارهای متفرق و موازی ضعف اساسی در حوزه جوانان است/ لزوم راستیآزمایی در آمار

استاندار گلستان با اشاره به اینکه هر کدام از لغات ستاد ساماندهی امور جوانان دارای یک پیام است، افزود: باید در این ستاد اقدام و عمل مسؤولان کاملا مشهود باشد ساماندهی امور جوانان مورد توجه قرار بگیرد اینکه آیا ساماندهی یک نقشه راه دارد یا خیر؟ سوال اساسی است.

صادقلو انجام کارهای متفرق و چه بسا موازی را یک ضعف اساسی در حوزه جوانان خواند و ابراز کرد: همه باید در راستای اهم اهداف ستاد ساماندهی امور جوانان متمرکز شویم که متاسفانه این تمرکز وجود ندارد.

وی افزود: در زمینه ساماندهی یک پیشداشت داریم راستیآزمایی در آمار باید انجام بگیرد تا یک تسلط در ارائه آمار واقعی اتفاق بیفتد، نقشهراه ستاد سازماندهی امور جوانان باید تنظیم کنیم چراکه ساماندهی، نقشهراه میخواهد و پیشداشت این مهم در برخورداری از آمار است.

* باید و نبایدهای ستاد ساماندهی امور جوانان مشخص نیست/ ضرورت تمرکز بر اقدام و نظارت بر اجرا

استاندار گلستان با اشاره به اینکه تجمیع فعالیتهای در حوزه ستاد ساماندهی امور جوانان وجود ندارد، اظهار کرد: اقدامات این ستاد بیشتر به شکل گزارش عملکرد منحصر شده و باید و نبایدها معلوم نیست ماموریت این ستاد بعد از داشتن یک آمار واقعی این است که چه مولفههایی را در حوزههای اشتغال، اوقات فراغت، طلاق یا ازدواج جوانان ملاک توجه قرار داده است.

صادقلو با بیان اینکه قطعیترین آمار در حوزه جوانان را باید داشته باشیم، گفت: این ستاد میتواند پنج موضوع اساسی در حوزه جوانان را در دستورکار قرار داده و بر اساس آن فعالیتهایی را داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیتهای دستگاههای اجرایی در زمینه اوقات فراغت بیان کرد: بسیاری از دستگاهها در این زمینه فعالیت دارند اما با یکدیگر تقسیم کار نمیکنند، تمرکز بر اقدام و نظارت بر اجرا باید از جلسات بعدی به طور جدی انجام شود.

* در حوزه جوانان باید حساستر از گذشته عمل کنیم

استاندار گلستان در زمینه حضور کمرنگ خود در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان که مورد خطاب مدیرکل ورزش و امور جوانان استان قرار گرفت، گفت: شوراهای متعددی در استان وجود دارد از این جهت امکان حضور در تمامی جلسات امکانپذیر نیست بنابراین میخواهم جلسات این ستاد نسبت به گذشته بیشتر و در حوزه جوانان حساستر شویم.

صادقلو با طرح این پرسش که در راستای مدل شادی در جامعه و برای جوانان چقدر کار شده است، بیان کرد: باید یک بار با هم مشترک شویم جامعه در مدل شادی دچار تناقض است نیروی انتظامی هم نمیداند کدام قبح است و کدام قبح ندارد، قاضی هم گاهی در این مسائل دچار تردید میشود بنابراین خوب است که مدل شادی در استان برای جوانان مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه شاد بودن در اسلام بیشتر از غم است، گفت: گزارش عملکرد دادن ادارات در حوزه وظایف ذاتی به جای فعالیت مختص در حوزه جوانان مورد هدف این ستاد نیست.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 27 بهمن 1395، کدخبر: 13951127000940، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین