پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۴۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
استاندار گلستان اظهار کرد: طرح گردشگری جزیره «آشوراده» که مصوب سفر ریاست محترم جمهوری است، می تواند موجب توفق و ماندگاری 18 میلیون مسافر عبوری از گلستان شود و زمینه‎ای برای مقصد مسافران و گردشگری پاک و حلال باشد.
شعارسال: منطقه گلستان، دکتر حسن صادقلو در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد ، تصریح کرد: ما تعهد میدهیم تمامی مسائل زیست محیطی در طرح گردشگری «آشوراده» رعایت شود و درخواست ما این است که رئیس مجلس شورای اسلامی از این مهم پشتیبانی کند.

وی ضمن تقدیر از حضور دکتر لاریجانی که با دعوت برای حضور در اجلاسیه ملی 4000 شهید استان به گلستان آمدند ، یادآور شد: در آینده نزدیک شاهد برکات این سفر خواهیم بود چراکه گلستان استانی تازه بنا گذاری شده است و از امکاناتی که استانها در گذشته بهرهمند بودند استفاده نکرده است و به دلیل این فاصله تاریخی نیازمند توجه ویژه است.

استاندار گلستان اضافه کرد: سند جامع استان را در افق 1404 و 1420 را تبیین کردیم و سند اجرایی53 دستگاه را با شاخصهای کمی تبیین کردیم و این میثاقی است بین دستگاهی است.

صادقلو با بیان اینکه سند آمایش سرزمینی را تبیین شده است، خاطر نشان کرد: با 28 مولفه سند امنیتی استان گلستان را پیگیری کردیم و این باعث شده دیگر استانها نیز به این مهم فکر کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه سطح آب از وضعیت خوبی از شعاع آینده برخوردار نیست، لازم است که نسبت به استفاده از آب مازندران و سریزهای این استان عنایت ویژهای شود.

وی افزود: آب خلیج گرگان از ارتقاع 2 متر در گذشته ،امروز به نیم متر رسیده و این خطر استانهای همجوار سمنان و خراسان شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

استاندار گلستان به زهکشی اراضی شمالی اشاره کرد و گفت: 280 هزار هکتار از زمینهای شمالی که مانداب به زمینهای درجه 4 تبدیل شده مطالعات آن تمام شده و باید در مسیر زهکشی توجه شود و باید زهکشی ابتدایی با لاین یک انجام دهیم و با این اقدام 600 هزار تن اضافه محصول پیدا خواهیم کرد.

صادقلو با تاکید بر اینکه منطقه آزاد اینچه برون گلستان در راستای روح قانون است، اظهار کرد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از درخواست استان است و بر این باوریم با ایجاد این منطقه آزاد، استان گلستان به نمونه صادرات تبدیل می شود و این طرح در راستای رونق اقتصاد است.

وی با بیان اینکه راه آهن گرگان- مشهد یکی از آروزهای دیرینه مردم استان گلستان است، گفت: شرایطی دارد به وجود میآید که این خط راه اندازی شود و اگر این مسیر از گرگان به گنبد اتفاق بیفتد تاثیر بسزایی در اقتصاد استان خواهد داشت.

صادقلو خاطرنشان کرد: گندم یکی از برند استان گلستان است که از کیفیت گلوتن 36 تا 40 درصد برخوردار است و یکی از کیفتیترین محصول کشور و یا دنیا است و تاثیر اساسی در کیفیت بخشی گندم کشور دارد و در این راستا با زهکشی اراضی 22 هزار هکتار آن اراضی توافق شده و امیدواریم با عنایت رئیس شورای اسلامی ما بقیه آن نیز مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار گلستان با بیان اینکه مهمترین منبع استان گلستان گندم است، افزود: در کل کشور گندم را با یک نرخ خریداری میکنند و کیفیت گندم در جایی نمایان نمیشود. منابع کلان ما به دلیل نرخ یکسان گندم آسیب دیده شده است، لذا باید ارزش افزوده محصولات این استان دیده شود.

وی با بیان اینکه در بحث تولید پنبه، توتون و خاویار رتبه نخست را در کشور داریم ، گفت: مشوقهای تولید و کم هزینه شدن تولید یکی از نکاتی است که باید پیگیری شود.

صادقلو در پایان خاطرنشان کرد: بحث آب یکی از مسائل جدی و اساسی است و شاید سد در جاهایی ناکارآمد باشد اما برای ما یکی از ضروریات است که از طرفی مانداب ایجاد نمیکند و از طرفی در مهار سیل و مدیریت رودخانهها نقش دارد. طرح جامع سیل را ارائه کردیم اما به دلیل اینکه پشتیبانی نمیشود در استان با مشکلاتی رو به رو هستیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، تاریخ انتشار: 26 آذر 1395، کدخبر: 959-3892-5، www.golestan.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین