پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده در کمیته ارزیابی تبصره دو استان گلستان تائید شده و به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

شعار سال: اسماعیل مهاجر اظهار کرد: طرح طبیعت‌گردی آشوراده به‌عنوان زون گردشگری در مطالعات تفضیلی و طرح جامع میانکاله دیده‌شده است.

وی با یادآوری اینکه این طرح هم زون متمرکز و هم گسترده دارد، افزود: بر اساس پیشنهاد استانداری گلستان، به رئیس‌جمهور بهره بردن از طبیعت‌گردی زون گردشگری آشوراده به‌عنوان مطالبه عمومی مطرح شد و در سال ۱۳۹۲ رایزنی‌ها برای انجام آن آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان ادامه داد: با قول رئیس‌جمهور در جمع مردم گلستان، تقاضای مردمی و مطالبه عمومی مطالعات جامع زون گردشگری آشوراده آغاز شد.

وی تصریح کرد: پس از گذشت دو سال از رفت‌وبرگشت‌ها درنهایت طرح طبیعت‌گردی آشوراده که توسط استانداری گلستان و میراث فرهنگی تهیه‌شده بود، مورد موافقت قرار گرفت.

موافقت ابلاغ شد

وی به جزییات بیشتر این موضوع هم اشاره و خاطرنشان کرد: در این طرح (طرح طبیعت‌گردی آشوراده) با بعضی از کاربری‌ها که مطابق با اکولوژی منطقه بود و با محیط سازگار است، موافقت شد و اواخر سال گذشته این موافقت به استانداری گلستان ابلاغ شد.

مهاجر اضافه کرد: کمیته ارزیابی ماده دو در استان تشکیل شد و کاربری زون گردشگری آشوراده تائید شد و هم‌اکنون در مرحله طرح در کمیته کشوری تبصره دو است.

وی بیان کرد: مکاتبه برای طرح آن در کمیته کشوری انجام‌شده اما به دلیل برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا این کمیته در سال جاری هنوز تشکیل نشده است.

وی یادآور شد: احتمالاً تا پایان خردادماه این کمیته تشکیل‌شده و اگر این کمیته نظر اصلاحی داد، این مهم انجام‌شده و با ابلاغ آن طرح طبیعت‌گردی آشوراده وارد فاز اجرایی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان در پاسخ به این سؤال که تأخیر پیش‌آمده در تائید طرح طبیعت‌گردی آشوراده با ممانعت‌های محیط‌زیست اتفاق افتاده یا دلایل دیگری داشته، گفت: سه مطالعه در این راستا انجام شد که برخی از آن‌ها بسیار گسترده بود و با مطالعات طرح تفضیلی میانکاله مطابقت نداشت.

وی افزود: پس از تطبیق این طرح با طرح تفضیلی، مطابقت طرح با محیط طبیعی و موقعیت سرزمینی آشوراده در محل انجام شد.

وی ادامه داد: آنچه در تطبیق طرح با محل مغایر بود، حذف شد، طراحی مجدد شده و دوباره مورد ارزیابی زیست‌محیطی قرار گرفت.

به گفته مهاجر طول کشیدن تصویب طرح طبیعت‌گردی آشوراده به دلیل حساسیت و دقت محیط‌زیست در مطالعات اجرای طرح‌ها در زیستگاه‌هاست و امری کاملاً طبیعی است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 24 خرداد 96، کد مطلب: 4004632:www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین