پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۲۵۰۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۳
استاندار گلستان گفت: ۳۰ طرح تحول آفرین برای توسعه استان تدوین شد.
شعارسال: حسن صادقلو، استاندار گلستان، عصر روز گذشته(2 دی) در نوزدهمین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه برگزار شد، به تهیه و تدوین نقشه راه پروژه های اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: اقدامات معینانه باید در راستای یک نقشه راه حرکت کند، چون از فرصت حضور و این ظرفیت پشتیبانی برای استان باید بهترین استفاده را کرد.

وی افزود: گلستان، استانی تازه بناگذاری شده است و باتوجه به اینکه گپ تاریخی از پشتیبانی از نظام داریم، نیازمند توجه ویژه در بخش های مختلف است.

صادقلو بیان کرد: امروز دیگر ادبیات پشتیبانی دولت و نظام درصدی شده است. با این وجود گلستان 7 درصد در امنیت غذایی کشور نقش دارد که همین امر مسئله مهمی برای توجه به استان است.

وی با بیان اینکه ظرفیت تولید گندم در استان 1.5 میلیون تن است، گفت: فقط 230 هزار تن از گندم استان را مصرف می کنیم. با توجه به این ظرفیت ها نگاه ویژه پشتیبانانه با ادبیات خاص نسبت به استان داشته باشیم.

استاندار گلستان توجه به سهمبری در پروژه های ملی را یکی از نکات مهم برشمرد و افزود: در راستای گپ تاریخی و استعدادهایی که دارد، یکی از اقدامات پشتیبان اینست که سهم ما در پروژه های ملی، مورد توجه قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه منابع بانکی استان، بنا به دلایل مختلف دچار آسیب است، گفت: معافیت کشاورزی که داریم منابع استانی را کاهش می دهد. زغالسنگ تمام اقدامات و مسائل کارگری آن اینجاست اما تعامل مالی آن در استان دیگر است. این استان از نظر منابع بانکی در ظرفیت پایینی است؛ برای همین نیازمند این پشتیبانی است.

صادقلو به چند طرح مهم در استان هم اشاره کرد و اظهار کرد: سند جامع استان در افق 1404 و 1420 تدوین شده و همچنین 53 دستگاه سند اجرایی را با شاخص ها کمی تعریف کردیم که این مسئله تبدیل به منشور استان شده است. علاوه براین سند جامع امنیتی استان را هم تدوین کردیم که تبدیل به مدل شد.

وی با اشاره به تدوین 30 طرح مهم که می تواند توسعه آفرین باشد، عنوان کرد: با نداشتن های خود تمام مطالعات را در راستای محیط زیست برای آشوراده انجام دادیم حتی مشاور طرح را هم از آنها گرفتیم. از سوی دیگر این طرح مصوبه سفر دولت است. محیط زیست کلیات را قبول کرد اما در جزئیات مشکل وجود دارد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: دنبال هتل سازی نیستیم اما نکاتی در طرح است که می تواند آشوراده را نجات می دهد.ما در استان 18 میلیون مسافر عبوری داریم که باید گلستان را برای آنان به مقصد تبدیل کنیم. اتفاقاتی که در مسئله آشوراده رخ می دهد، فرصت سوزی است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار: 3 دی 1395، کد مطلب: ۵۹۶۰۶۵، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۸
0
0
بعضی ها که خیلی دوست دارند ساخته شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین