پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۵۶۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
وزیر دفاع روسیه در اظهاراتی از توقف کامل درگیری‌ها میان نیروهای دولت و معارضان باصطلاح میانه‌رو سوریه خبر داد.

شعارسال: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که درگیری میان دولت و معارضان میانه‌رو سوریه به طور کامل متوقف شده است.

شویگو در حین دیدار با «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که درگیری‌ میان نیروهای دولت سوریه و معارضان سوریه به طور کامل متوقف شده است.

وزیر دفاع روسیه ادامه داد: «ما امیدواریم که بیشتر با معارضان، گفت‌وگوهای سازنده داشته باشیم. به طور کلی، پیشرفت‌هایی بعد از آتش‌بس ملی 29 دسامبر حاصل شده است. سناریوی کنونی بسیار بهتر از قبل است. میزان حملات خمپاره‌ای به طور چشمگیری کاهش داشته است و درگیری‌های مستقیم به طور کامل متوقف شده است».

وزیر دفاع روسیه ابراز امیدواری کرد که روز پنجشنبه (امروز) در نشست «آستانه» پایتخت قزاقستان، در خصوص یک نقشه راه در ارتباط با تفکیک تروریست‌ها از معارضان میانه رو سوریه توافقاتی حاصل شود.

شویگو ادامه داد: «ما امیدواریم که تصمیماتی در خصوص یک نقشه واحد سوریه اتخاذ شود و امروز (در مذاکرات آستانه) مورد تأیید قرار گیرد. توافق در خصوص نقشه‌ای صورت گیرد که طبق آن ما در نهایت تمامی اطلاعاتی را که معارضان و دولت سوریه در اختیار ما قرار می‌دهند، مورد محافظت قرار دهیم و با دقت محل معارضان میانه‌رو که به آتش‌بس پیوسته‌اند و آنهایی که نپیوسته‌اند را معین کنیم».

وزیر دفاع روسیه بر اهمیت تعیین محل مواضع داعش و جبهه‌النصره تأکید کرد و گفت که مسکو به همراه معارضان میانه‌رو سوریه، ترکیه و ایران به تلاش‌های ضدتروریستی ادامه می دهد.

وزیر دفاع روسیه تصریح کرد که هیأت مذاکرات سوریه در ژنو باید برای کار سازنده و مفید، به صورت کامل تشکیل شود و ابراز امیدواری کرد آنهایی در نشست ژنو حاضر شوند که قصد حل مشکل را دارند و فقط به دنبال بحث کردن درباره یک موضوع نیستند.

شویگو همچنین تصریح کرد که روسیه آماده است تا روابط خود را با پنتاگون بهبود بخشد اما هشدار داد که در صورتیکه آمریکا از موضع قدرت به دنبال همکاری باشد، جنین چیزی محقق نمی‌شود.

وی توضیح داد: «ما آماده ازسرگیری همکاری با پنتاگون هستیم اما تلاش برای برقراری گفت‌وگو با روسیه از موضع قدرت، بیهوده است. ما منتظر شفاف‌سازی درباره موضع پنتاگون هستیم».

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 28 بهمن 1395، کدمطلب: 13951128000493 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین