پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: نه شخص وی و نه اعضای تیم مبارزات انتخاباتی اش، پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (2016) تماسی با مقام های روسیه نداشته اند اما این اظهارات با سخنان قبلی که وی به عنوان دروغ محکوم کرده است، تناقض دارد.

شعار سال:    دونالد ترامپ روز پنجشنبه (به وقت محلی) در نشست خبری فوق العاده اش در کاخ سفید، با دفاع از مایکل فلین مشاور امنیت ملی خود که چند روز پیش وادار به کناره گیری از مقام خود شد، گفت: وی در تماس های تلفنی پیش از آغاز دوره جدید ریاست جمهوری آمریکا با سفیر روسیه درباره سیاست آمریکا در باره تحریم های مسکو، گفت وگو کرده بود. 


این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود: مایکل فلین مشاور امنیت ملی کاخ سفید قربانی خبرهای دروغ شده است و رفتار رسانه ای را بی رحمانه خوانده بود.

ترامپ در عین حال، اعضای سازمان های اطلاعاتی آمریکا را به علت انتشار اطلاعات در خصوص این تماس ها، به نقض قانون متهم کرد. 

ترامپ در مورد تماس شخص خود یا کارکنان کارزار انتخاباتی اش با روسیه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت: از کسانی که من می شناسم، هیچکس چنین کاری نکرده است. 

ترامپ افزود: من ارتباطی با روسیه ندارم و تمام مساله ارتباط با روسیه یک نیرنگ است.  روزنامه نیویورک تایمز نوشته بود: تماس ها و مکالمات تلفنی ضبط شده ای را کشف کرده است که نشان می دهد، دستیاران ترامپ مدت ها پیش از برگزاری انتخابات آمریکا، بارها با مقام های اطلاعاتی روسیه ارتباط برقرار کرده اند.

ترامپ تاکید کرد: این گزارش نیویورک تایمز بر اساس اقدام نامناسب سازمان های اطلاعاتی آمریکا بوده است. وی افزود: اینها نتیجه انتشار مجرمانه اطلاعات توسط افرادی است که از شکست هیلاری کلینتون رقیب دمکرات اش در انتخابات خشمگین هستند و از وزارت دادگستری درخواست تحقیق درباره انتشار این مطالب را کرده است. 

ترامپ با تاکید بر این موضوع که عملکرد فلین نادرست نبوده است، افزود: من به او نگفته بودم که در باره تحریم ها با سفیر روسیه مذاکره کند. هر چند باید به او می گفتم، زیرا وظیفه وی، مذاکره و تماس با نمایندگان کشورهای خارجی است. 

ترامپ در این مصاحبه مطبوعاتی که در باره دامنه گسترده ای از موضوعات بود، با دفاع از برنامه سیاسی خود، گفت: در روزهای آینده نسخه اصلاح شده فرمان ممنوعیت سفر را که اکنون اجرای آن به دستور دادگاه متوقف شده است، منتشر خواهد کرد. 

وی همچنین قول داد که توافقنامه های تازه تجاری مانع بهره برداری کشورهای دیگر از ایالات متحده خواهند شد و در برخورد با مهاجران غیرمجاز شامل کودکان، حسن نیت نشان دهد و آنان را اخراج نخواهند شد. 

ترامپ گفت: من علاقمند هستم که بتوانم با روسیه همکاری کنم. برای من در پیش گرفتن موضع سرسخت در برابر روسیه آسان تر خواهد بود، اما در این صورت نخواهیم توانست که به توافقی دست یابیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری-تحلیلی فرارو، تاریخ انتشار 29 بهمن 1395، کد مطلب: 306599: fararu.comwww.


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین