پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
استاندار سمنان با اشاره به ویژگی‌های استان سمنان برای افزایش جمعیت گفت: با پیگیری‌هایی که در حال انجام است باید سمنان را به‌عنوان استان میزبان سرریز جمعیت پایتخت مطرح کنیم.

شعار سال: محمدرضا خباز ظهر روز يكشنبه در نخستین نشست مطبوعاتی خود که با حضور خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد اظهار داشت: باید زیرساخت‌های لازم برای حضور سرریز جمعیت پایتخت در استان سمنان فراهم شود.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به استان سمنان که در روزهای اخیر صورت گرفت خاطرنشان کرد: د این سفر موضوع برقی شدن قطار تهران مشهد نیز که مسیر تهران-شاهرود نیز جزئی از آن است مورد تأکید قرار گرفت.

استاندار سمنان با اشاره به ویژگی ممتاز حاصل از برقی شدن قطار تهران-مشهد بیان کرد: با توجه به اینکه با برقی شدن قطارهای این مسیر سرعت تردد قطارها به بیش از 200 کیلومتر بر ساعت افزایش می‌یابد؛ می‌توان فاصله بین تهران تا سمنان را در مدت یک ساعت پیمود.

خباز افزود: از این طریق و با کاهش زمان مسیر تهران به استان سمنان امکان سکونت جمعیت شاغل در پایتخت در سمنان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به افزایش جمعیتی استان سمنان عنوان کرد: سمنان تنها استانی است که جمعیت دانش‌آموزی آن افزایش‌یافته است و این مهم دلیل بر آن است که شاهد ورود افراد جدیدی به این استان بوده‌ایم.

پایه بودجه‌ای استان سمنان ضعیف است

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان سمنان با اشاره اینکه پایه بودجه‌ای استان سمنان از ابتدا ضعیف بوده است بر ضرورت رفع عقب‌ماندگی موجود در بودجه‌ای استان تأکید کرد.

خباز بابیان اینکه به دنبال افزایش پایه بودجه استان هستیم تصریح کرد: ما به دنبال زیاده‌خواهی نبوده و تنها به دنبال تخصیص بودجه مناسب با ظرفیت‌های موجود در استان سمنان هستیم.

وی با اشاره به جلسه اخیر خود با رئیس و مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور از توافق خود با مدیران بودجه کشور مبنی بر جبران عقب‌ماندگی‌های بودجه‌ای استان سمنان به‌صورت پلکانی خبر داد و افزود: مقررشده است تا بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها در بودجه سال آینده جبران ده و ازاین‌پس در سنوات آتی شاهد جبران عقب‌ماندگی‌های بودجه‌ای استان سمنان باشیم.

استاندار سمنان تصریح کرد: اما باید دانست که با درآمدهای دولت نمی‌توان کشور و استان سمنان را اداره کرد و چاره‌ای جز مشارکت بخش خصوص در توسعه استان سمنان نداریم.

خباز با اشاره به وضعیت کشور پس از اجرای بر جام گفت: بعد از بر جام سرمایه‌گذاران فراوانی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف به کشور آمده‌اند و ما نیز درصدد استفاده و جذب این سرمایه‌گذاران هستیم.

رفع چالش آب؛ بزرگ‌ترین دغدغه استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به اولویت‌های کاری خود در این استان گفت: مهم‌ترین چالش موجود در استان سمنان چالش آب است.

خباز افزود: مشکل آب از مهم‌ترین دغدغه‌های موجود در استان سمنان است و این استان هم در بخش کشاورزی، هم در بخش صنعت و هم در بخش آب شرب از کمبود شدید منابع آبی رنج می‌برد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود در راستای رفع مشکل کم‌آبی استان افزود: سه برنامه مهم برای رفع مشکل کم‌آبی استان سمنان وجود دارد که به هر سه آن توجه جدی خواهد شد.

این مقام ارشد دولت در استان سمنان از اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری به‌عنوان یکی از راهکارهای رفع مشکل آب در این استان نام برد و افزود: جلوگیری و کنترل سیلاب‌ها و هرز آب‌ها و استفاده از آن در راستای تقویت منابع آبی استان سمنان یکی از برنامه‌های پیش رو برای رفع مشکل کم‌آبی این استان است.

خباز از اجرای طرح انتقال آب به استان سمنان به‌عنوان یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل منابع آبی در استان سمنان خبر داد و خاطرنشان کرد: شخص رئیس‌جمهور نیز در روز انتخاب استاندار جدید استاندار سمنان توصیه‌هایی دراین‌باره ارائه کرده است.

انجام کارشناسی‌های بیشتر درزمینهٔ انتقال آب به استان سمنان از توصیه‌های رئیس‌جمهور به خباز بود که وی به آن اشاره داشت.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی مصرف آب در همه بخش‌ها خاطرنشان کرد: سومین و مهم‌ترین راهکار برای عبور از بحران کم‌آبی در استان سمنان استفاده بهینه از آب موجود و مدیریت مصرف آب است که باید در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی باید موردتوجه قرار گیرد.

خباز با اشاره به تشکیل بنیاد مردمی استحصال آب برای استان سمنان خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای از مدیران سمنانی پایتخت جمع شده و بنیادی برای انتقال و رفع مشکل آب این استان تشکیل دهند قدم بزرگی است.

شایستگی، همراهی باسیاست‌های دولت و بومی بودن شاخصه مدیران ارشد استان سمنان

استاندار سمنان در پاسخ به پرسشی درباره تغییرات مدیران استان سمنان افزود: معتقد به تغییرات اتوبوسی مدیران نیستم؛ اما این موضوع دلیل بر تغییر نکردن مدیران این استان نیست.

خباز با اشاره به اینکه مدیران استان سمنان ارزیابی می‌شوند خاطرنشان کرد: کسانی که بتوانند خود را با شاخصه‌های موردنظر وفق دهند؛ همچنان به کار خود ادامه می‌دهند و مدیرانی که قادر به رسیدن به این شاخصه‌ها نباشند تغییر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه احتمال تغییر در مدیران استان سمنان وجود دارد تصریح کرد: اما این تغییرات با حفظ حرمت مدیران صورت خواهد گرفت.

استاندار سمنان با اشاره به ملاک‌های خود برای فعالیت مدیران در این استان خاطرنشان کرد: «شایستگی»، «همراهی باسیاست‌های دولت» و «بومی بودن» به‌عنوان سه ویژگی مدیران ارشد استان سمنان در دولت تدبیر و امید است.

خباز با اشاره به اینکه مدیران با عملکرد خود نشان می‌دهند که باسیاست‌های دولت همراهی دارند یا خیر گفت: به‌هیچ‌عنوان این موضوع را پنهان نمی‌کنیم و مدیر دولت یازدهم باید با برنامه‌های این دولت همراه باشد.

استاندار سمنان افزود: همواره آرزو دارم که روزی برسد تا مدیریت اجرایی در استان‌ها تا سطح مدیران کل به‌دور از سیاست بوده و مدیران دغدغه‌ای به‌جز کار تخصصی خود نداشته باشند.

خباز عنوان کرد: در این صورت مدیران تنها به موضوع تخصصی کاری خود توجه کرده و روی آن تمرکز می‌کنند.

وی با اشاره به آینده دستورات و تعهدات استاندار سابق سمنان تصریح کرد: به همه دستورها و تعهدات کتبی استاندار سابق سمنان پایبند خواهم بود.

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو و فعالیت احزاب و جریان‌های سیاسی در این راستا تصریح کرد: یکی از مأموریت‌های من برای حضور در استان سمنان ایجاد فضای باز (سیاسی) بود؛ چراکه فضای بسته به نفع هیچ فردی نیست.

خباز عنوان کرد: فضای بسته سبب می‌شود تا استعدادها شکوفا نشده و به هدر برود و بر این اساس نباید آزادی بیان و اندیشه را به خطر بیندازیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرموده مقام معظم رهبری آرای مردم حق‌الناس است وجود عدالت را لازمه حکومت دینی عنوان و تصریح کرد: یکی از ابعاد عدالت، عدالت سیاسی است و بر این اساس همه جریان‌های درون نظام که نظام ما را قبول دارند می‌توانند فرصت بیان حرف حق خود را بیان کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم,تاریخ انتشار 15 آذر 1394,کد مطلب935831, www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین