پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴
صاحب روزنامه واشنگتن پست، روزنامه‌ای که سرزنش‌های خود از رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را مخفی نکرده، سال‌هاست که با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) روابط کاری داشته است.

شعار سال: در سال 2013 افشا شد که جف بزوس، صاحب روزنامه واشنگتن پست و موسس سایت آمازون قراردادی را به ارزش 600 میلیون دلار با سیا امضا کرده است؛ آژانس اطلاعاتی که ظاهراً با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به شدت مخالف است. این قراداد 4 ماه پس از آن امضا شد که بزوس روزنامه واشنگتن پست را خرید.

نورمن سولومون، روزنامه‌نگار آمریکایی برای پایگاه آلترنت نوشت: رسانه‌ها باید تضاد منافع را شرح دهند نه اینکه آنها را تجسم بخشند اما مالک روزنامه واشنگتن پست در حال حاضر با آژانس اطلاعات مرکزی مشغول انجام روابط کاری بزرگ است، در حالی که خوانندگان مقالات روزنامه واشنگتن پست که مربوط به سازمان سیا می‌شود در تاریکی باقی مانده‌اند.

روزنامه واشنگتن پست علی رغم درخواست‌ها برای افشای وابستگی‌اش از انتشار تکذیبیه‌های مربوط به روابط کاری مالک این روزنامه با آژانس سیا امتناع کرده است.

قرارداد مذکور برای "رایانش ابری" که توسط سرویس وب آمازون ایجاد شده، امضا شد. بر این اساس سایت آمازون به تمامی 17 آژانسی که در داخل سازمان سیا کار می‌کنند خدمات اینترنتی ارائه می‌دهد.

فرانک کنکل، سردبیر شبکه آتلانتیک در آن زمان گفت: تصمیم سیا برای بستن قرارداد این چنینی با آمازون تغییر جهت فاحشی از اقدامات عادی‌اش است.

اخبار این توافق محرمانه باعث خشم و عصبانیت جامعه روزنامه‌نگاران شده است.

بزوس پیشتر به خاطر استفاده از کمپانی‌هایش برای انجام مناقصه با این جامعه اطلاعاتی نیزمورد انتقاد قرار گرفته بود. کمی پس از آنکه ویکی لیکس کانال‌های ارتباطی وزارت امور خارجه آمریکا را منتشر کرد، وب سایت آمازون ارائه خدمات اینترنتی را آغاز کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 30 بهمن 95، کد مطلب: 524510: www.asriran.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین