پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۱۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵
جبهه مردمی نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری بی تفاوت نخواهد بود و یقینا در بحث انتخابات هم نظر دارد اما مباحث دیگر را هم داریم.

شعار سال: تولد جبهه مردمی نیروهای انقلاب در شرایطی که اصولگرایان هم مدل های متعددی برای رسیدن به کاندیدای واحد را در انتخابات های اخیر تجربه کرده بودند پیام های خود را به همراه داشت.

بافت جبهه نشان می داد که تشکل های راست سنتی و البته جبهه یکتا متشکل از مردان احمدی نژاد که در دولت او کار می کردند- استارت تشکیل آن را زدند.

موضوع تا جایی پیش رفت که گمانه زنی شد از این جبهه گزینه هایی همچون مهرداد بذرپاش و حمیدرضا حاجی بابایی برای کاندیداتوری در انتخابات خارج می شوند. ادعا و گمانه زنی ها پشت سر هم تکرار می شود.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی عضو جبهه پایداری نیز پیش از این به عصر ایران گفته بود که آیت الله مصباح به جیهه مردمی نیروهای انقلاب تاکید کرده است که باید با شاخص فعالیت کرده و بر اساس شاخص هایی که تعریف می کنند کاندید معرفی کنند.

بخشی از اصولگرایان جبهه مردمی نیروهای انقلاب را آخرین ناجی می خوانند و برخی دیگر از اساس فلسفه تشکیل آن را مبهم توصیف می کنند.

اسدالله عباسی، عضو جبهه یکتا که از موسسین جبهه مردمی نیروهای انقلاب است اما ضمن دفاع قاطعانه از تشکیل این جبهه تاکید دارد که نباید جبهه مردمی را تنها یک تشکل صرفا اصولگرا خواند.

عباسی در عین ذکر این موضوع تاکید دارد که در انتخابات ریاست جمهوری 96 جبهه مردمی سازجدا از تشکل های اصلی و محوری اصولگرا نمی زند!

اعضا و حامیان جبهه مردمی نیروهای انقلاب می گویند این جبهه زیر مجموعه جامعتین است . جامعه روحانیت مبارز به عنوان یکی از دو بازوی اصلی جامعتین کمیته انتخاباتی داشت و مثلث ایثارگران، رهپویان و پایداری نیز همچون اوار قبل رایزنی هایی در خصوص انتخابات و تعیین کاندید داشتند.چه لزومی به تشکیل این جبهه بود؟

چه کسی گفته جبهه نیروهای مردمی زیر شاخه جامعتین است؟ البته برای جامعتین ارزش و احترام قائل هستیم اما این دست ازالگوبندی ها نظرات شخصی است.

وقتی می گوییم جبهه شامل همه آحاد مردم است و اینگونه نیست که در چهارچوب های سیاسی موضوع را محدود کنیم .

جامعتین مورد احترام است و نمی توان گفت که از نظر دیدگاه فاصله دارد اما موضوع جبهه مردمی نیروهای انقلاب فراتر از داستان تشکل جبهه نیروهای مردمی و برگرفته از گفتمان امام و رهبری است و شما همان طور که چهره ها را می بینیم کسانی هستند که به ویژه در بحث حفظ و صیانت از ارزش های انقلاب دستی بر آتش داشته و دارند و هستند . علاوه بر اینکه هدف از تشکیل این جبهه فراتر از یک کار انتخاباتی است.

یعنی شما برای انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا معرفی نمی کنید؟

این کار تنها یک بخش است . البته جبهه مردمی نسبت به انتخابات آتی ریاست جمهوری بی تفاوت نخواهد بود و یقینا در بحث انتخابات هم نظر دارد اما مباحث دیگر را هم داریم.

چارت سازمانی اصولگرایی و چهره ها این طور به نظر می آید که تشکل یک تشکل اصولگرا است. براین اساس قاعدتا باید تشکیل یک تشکل اصولگرا با اذن و مجوز از شورای مرکزی اصولگرایان باشد در حالی که جبهه مردمی چنین مجوزی را نگرفته است.

اصلا به این وجه که بگوییم جبهه مردمی نیروهای انقلاب یک چارت سازمانی صرفا اصولگرا دارد. شاید طیف های مختلف اصولگرا برای خود نظراتی دارند و به هر حال بخشی از آحاد مردم این جبهه را تشکیل دادند.

یعنی به دنبال تشکیل یک زیر شاخه جدید در اصولگرایی نبوده اید؟

اصولگرایان می توانند در آن بگنجد حتی اصلاح طلبان متعادل نیز می توانند در آن حاضر باشند. اطلاق عنوان یک حزب صرفا اصولگرا به صورت خالی اجحاف در حق این جبهه است.

کار شما ناقص روند های قبلی وحدت اصولگرایان نیست؟

خیر در جهت وحدت و همگرایی است. ممکن است زیر پتر جبهه مردمی نیروهای انقلاب همه با هم یکپارچه شوند.

تشکیل جبهه نیروهای مردمی خاطره و مشابهتی درباره تشکیل جبهه پایداری را به دنبال داشت. آنها می گفتند اصولگرا تر از بقیه هستند و الان احساس می شود شما هم با همین رویکرد مشغول شده اید

احتمال دارد جبهه مردمی شامل حال همه یا بخشی از این موارد که شما نام بردید.،نیز بشود .ما مدعی اصولگرا تر از بودن همه نیستیم. مدعی هستیم که می توانیم صادق تر و پاک ترین نیروهای فعلی جامعه را برای ادوار و انواع انتخابات معرفی کنیم که می توانند تحول در بخش های مهم اقتصادی و سیاسی ایجاد کنند.

یعنی در درون خود این صحبت نیست که کاندید اختصاصی از درون خود معرفی کنید ببینید ما نمی خواهیم ناقض هیچ فرمی از وحدت باشیم. چیزی به نام نفی کارکردهای موازی نیست
با نظر جامعتین در موضوع انتخابات هماهنگ می شوید؟

بله. قطعا مورد احترام هستند. این جبهه خود را محصور و محدود به شخص و اشخاص و نهادها نمی کند اما بدون شک هماهنگ خواهیم بود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ 30 بهمن 95، کد مطلب: 524529: www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین