پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۲۰۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳
با دستور «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، عملیات آزاد سازی بخش غربی شهر موصل آغاز شد.اولویت نیروهای عراقی آزادی مردم است.

شعار سال: به نقل از سومریه نیوز، «حیدر العبادی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق امروز-یکشنبه-آغاز صفحه جدیدی از عملیات آزادی موصل با عنوان«قادمون یا نینوی»(نینوا ما داریم می آییم) را برای آزادی ساحل غربی شهر «موصل» مرکز استان «نینوا» را اعلام کرد.

نیروهای عراقی پیشروی کننده نیز تأکید کردند که «پیش از آزادی زمین» در زمینه«آزادی انسان» کار می کنند.

در پی دستور العبادی، نیروهای عراقی مشترک به سمت غرب موصل به حرکت درآمدند تا پس از آزادی بخش شرقی موصل،این بخش را نیز از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

همزمان با آن نیروی هوایی عراق میلیون ها اطلاعایه را از طریق هوا روی مناطقی که مورد حمله قرار می گیرند ریخت.

هواپیماهای عراقی با ریختن اطلاعیه ها روی بخش غربی موصل به اهالی این بخش شهر اطلاع دادند که به زودی این منطقه مورد حمله قرار گرفته و آزادی می شود.

فرمانده عملیات قادمون یا نینوا نیز گفت که نیروهای مسلح با روحیه بسیار بالا به سمت اهداف مشخص شده به حرکت در آمده اند.

عملیات بازپس گیری شهر موصل 17 ماه اکتبر پیش با دستور حیدر العبادی و با مشارکت 45 نیروی عراقی و حمایت هوایی ائتلاف بین المللی آغاز شد و نیروهای امنیتی شرکت کننده در عملیات قادمون یا نینوا موفق به آزادی بخش شرقی این شهر شدند.

بنابر این گزارش، موصل بزرگترین شهری است که گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه به اشغال خود درآورده و پایگاه اصلی این گروه تروریستی به شمار می رود این در حالی است که شهر«الرقه» در سوریه دومین پایگاه بزرگ این گروه تروریستی به شمار می رود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ 1 اسفند 95، کد مطلب: 574546: www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین