پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
جمهوری آذربایجان در آستانه ارسال گاز خود به غرب اروپا تا پایان دهه جاری قرار دارد، اما این کشور باید برای تامین نیاز داخلی خود از کشورهای دیگر گاز وارد کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، آذربایجان دارنده یکی از بزرگ‌ترین‌ میادین گازی جهان یعنی میدان شاه دنیز در دریای خزر است، اما این کشور مرحله بعدی تولید گاز این میدان را تا سال 2020 به کشورهای یونان، ایتالیا، ترکیه و دیگر کشورهای علاقه‌مند به کاهش وابستگی‌شان به گاز روسیه پیش فروش کرده است.

شعار سال: در پایان سال گذشته میلادی، شرکت انرژی دولتی سوکار آذربایجان اعلام کرد که واردات گاز از ایران را آغاز کرده است. دو منبع صنعتی در این باره گفتند، در واقع گاز از ترکمنستان با قیمتی مناسب‌تر برای آذری‌ها، به این کشور وارد می‌شود، اما ورود گاز ترکمنستان به آذربایجان به دلیل اختلاف ایران و ترکمنستان بر سر قیمت گاز متوقف شد.

این منابع افزودند، اختلاف بر سر قیمت گاز همچنین مذاکرات بر سر واردات احتمالی گاز از روسیه به آذربایجان را برای جبران کمبود گاز در داخل این کشور با وقفه روبه‌رو‌ کرده است. این مساله برای الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان که با کاهش شدید ارزش پول ملی به دلیل افت قیمت نفت و اختلافات بین روسیه و غرب مواجه است، به مشکل دو چندانی تبدیل شده است. خوشبخت یوسف‌زاده، معاون رئیس شرکت سوکار در ماه دسامبر گفته بود، باکو برای حل مشکل کمبود گاز در داخل، شروع به خرید روزانه حدود 2 تا 4 میلیون متر مکعب گاز از ایران کرده که رقم کل آن در سال گذشته به 286 میلیون متر مکعب رسیده است. وی به جزئیات بیشتری در این خصوص اشاره نکرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد شماره 3994 ، تاریخ انتشار 8 اسفند 95، کد مطلب: 1092727: www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین