پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۵۶۹
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۵
رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: اتباع خارجی در 25 هزار مدرسه ایران مشغول به تحصیل هستند.

شعارسال: خلیل‌الله بابالو رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در دیدار با آندرولا کامینارا، مدیر منطقه‌ای اکو برای آفریقا، آسیا، آمریکای لاتین، جزایر کارئیست و اقیانوسیه، با اشاره به ظهور داعش در سال‌های اخیر، اظهار داشت: اسلام دین رحمت است اما داعش چهره بدی را از اسلام به نمایش گذشته است.

وی با بیان اینکه با وجود قومیت‌ها و مذاهب مختلف در ایران شاهد هیچ گونه تنش و اختلافی نیستیم، تصریح کرد: این امر نتیجه آموزه‌های دینی است و براساس اعتقاداتمان هیچ تفاوتی بین دانش‌آموزان ایرانی و خارجی قائل نیستیم و این جزئی از فرهنگ ایرانیان است.

قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: تفکرات اسلامی ما باعث شده تا دانش‌آموزان را به عنوان یک انسان نگاه کنیم نه یک خارجی و این نگرش باعث شده همان رفتاری را با اتباع خارجی داشته باشیم که با فرزندان خود داریم.

وی آموزش مهارت های لازم درخصوص تعامل با دانش‌آموزان چند ملیتی برای معلمان را ضروری دانست و افزود: تلاش می‌کنیم مدیران و معلمان بتوانند به راحتی با خانواده های اتباع خارجی ارتباط برقرار کنند و به آنها مشاوره بدهند.

بابالو افزود: مشاوره دانش‌آموزان، مهارت‌آموزی معلمان، مهارت آموزی مدیران، مشاوره خانواده‌ها و آموزش بهداشت و دانش‌آموزان اتباع خارجی از سختی های کار در این مدارس است.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور بیان کرد: به دنبال ایجاد مرکز فرهنگی بین المللی درکلاردشت استان مازندران هستم تا دانش‌آموزان اتباع خارجی ضمن استفاده از امکانات رفاهی و تفریحی در آنجا به گفت‌وگو بپردازند.

وی برگزاری نمایشگاه در هفته معلم را از دیگر برنامه‌های مرکز امور بین الملل دانست و افزود: در این نمایشگاه، دستاوردها و دست سازه‌های دانش آموزان اتباع خارجی به نمایش گذشته می‌شود.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور از آمادگی ایران برای انتقال تجارب خود به سایر کشورها در زمینه تعامل با دانش آموزان اتباع خارجی خبر داد و افزود: مایلیم از طریق ایجاد نمایشگاه‌ها درکشورهای مختلف، فعالیت های خود را به جهانیان معرفی کنیم.

وی اظهارکرد: اتباع خارجی در 25 هزار مدرسه ایران مشغول به تحصیل هستند که با دستور رهبر معظم انقلاب و حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران اتباع خارجی از تمامی امکانات تحصیلی به صورت رایگان بهره مند شده اند و اگر افرادی شرایط سنی نداشته باشند، می توانند در نهضت سوادآموزی ادامه تحصیل دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 11 اسفند 1395، کدمطلب: 13951211000279 ،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین