پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
خلبان پرواز ۱۰۳۴ هواپیمای ۷۴۷ شرکت ماهان که مسافرانش ۱۲ ساعت در آن حبس شده بودند، روز گذشته پس از بازجویی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و با صدور قرار قانونی بازداشت و روانه زندان شد.

شعارسال: روزنامه خراسان نوشت، به دنبال وقوع برخی حوادث در پی بارندگیهای اخیر در فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد مشهد که منجر به تاخیر بیش از 12 ساعته پرواز 1034 مشهد - تهران شد، بازپرس ویژه فرودگاه مشهد با حضور شبانه در فرودگاه به تحقیق و بررسی پیرامون حوادث مذکور پرداخت. در پی اعتراضهای مسافران و اعلام شکایت آنان مبنیبرنگهداری و توقیف غیرقانونی حدود 500 مسافر در هواپیما، پروندهای در این باره تشکیل شد.

با توجه به اهمیت موضوع و بروز مشکلات حادی برای مسافران این پرواز و به دستور قاضی غلامعلی صادقی (دادستان مرکز خراسان رضوی) تحقیقات گستردهای برای جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان توسط بازپرس محمد حسن اصولی صفار آغاز شد و خلبان پرواز 1034 به همراه برخی مدیران و مسئولان مرتبط با این حوادث به شعبه 410 مجتمع قضایی شهید بهشتی مشهد احضار شدند.

این گزارش حاکی است: روز گذشته خلبان این پرواز نیز که به دادسرا احضار شده بود در شعبه مذکور مورد بازجوییهای فنی و تخصصی قرار گرفت. در این جلسه بازپرسی که حدود 4 ساعت به طول انجامید، خلبان مذکور به دفاع از خود پرداخت و در پاسخ به اتهام توقیف غیرقانونی چندین ساعته مسافران در هواپیما گفت: این اتهام را قبول ندارم چرا که مسافران آزاد بودند و هر زمان که اراده میکردند، از هواپیما خارج میشدند و هیچ گونه مشکلی نیز برای خروج آنان وجود نداشت.

در عین حال بازپرس پرونده با توجه به اسناد و مدارک موجود و همچنین مشاهدات عینی به هنگام حضور در فرودگاه بینالمللی مشهد، دستور بازداشت خلبان را صادر کرد و بدین ترتیب خلبان پرواز 1034 مشهد - تهران با صدور قرار قانونی روانه زندان شد.

در همین حال معاون دادستان مشهد با تایید خبر بازداشت خلبان هواپیما گفت: با توجه به اسناد و مدارک قانونی و بازبینی برخی تصاویر دوربینها و همچنین حضور مقام قضایی در محل حادثه و مشاهدات عینی بازپرس ویژه فرودگاه، خلبان این پرواز بازداشت شده است.

قاضی سید جواد حسینی افزود: اگرچه این پرونده روند قانونی خود را با دقت و سرعت طی میکند اما دولتمردان و مسئولان امر برای جلوگیری از تضییع حقوق مسافران طبق قوانین کشور باید چارهای بیندیشند چرا که تاخیرهای زیاد و لغو برخی از پروازها به یک معضل حاد در فرودگاهها تبدیل شده است و بسیاری از مردم از این وضعیت گلایهمند هستند.

بازپرس اصولی صفار نیز با بیان این که تحقیقات در این مرحله از رسیدگی محرمانه است و نمیتوان به جزئیات پرونده اشاره کرد، گفت: در پی بروز برخی حوادث در فرودگاه مشهد، پرونده قضایی تشکیل شده است و روند تحقیقاتی خود را طی میکند.

بازپرس شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد خاطرنشان کرد: خلبان پرواز 1034 که به دادسرا احضار شده بود به سوالات تخصصی پاسخ داد اما اظهارات وی با توجه به مدارک موجود قانعکننده نبود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1395، کدخبر: 1346162: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین