پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۳۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۷
متن زیر با زبانی طنز گونه اقدام به بیان مشکلات حوزه حمل و نقل هوایی کشور در بخش مسافر با تاکید بر تاخیر پروازهای داخلی نموده و تاخیر پرواز شماره 7068 هواپیمایی کیش ایر(سه شنبه مورخ 16/3/96) از مشهد به تهران را بعنوان نوعی مورد قابل تمرکز، نشانه رفته است. علت تمرکز بر تاخیر این پرواز ، ایجاد حساسیت در نهادهای نظارتی و همچنین مراجع تقلید و آیات عظام برای ورود به مسئله تاخیرات پروازها و اثرگذاری آن بر تکالیف دینی در موقعیت های خاص می باشد که با یاری خداوند با روش های قانونی توسط پایگاه تحلیلی – خبری شعار سال ، دنباله گیری خواهد شد.

مشکل تاخیر در پروازهای داخلی برای ما تبدیل به یک واقعیت جاری و عادی شده. تبدیل به نوعی عادت روزانه که اگه اتفاق نیفته، روزمون غیر طبیعی جلوه می کنه. اصلا اگه اتفاق نیفته برنامه هامون رو بهم می ریزه ، چون اینجا فرودگاه ایرانه .

مکانی که با ورود به اون ، باید با نوعی خودسانسوری و خود صدا در گلو خفه سازی، مسافر مودبی بنظر بررسی و بتونی به سلامت سفرت رو به اتمام برسونی . اینجا فرودگاه ایرانه، اصلا مهم نیست که آب معدنی 500 تومانی رو بهت 2000 تومان بدن. اصلا مهم نیست که پارکینگ رو شبی 20000 تومان حساب کنند ، چون وزیر حتی معتقده که باید بیشتر هم گرفته بشه .اهمیت نداره که باربر فرودگاه 5000 تومان ازت بیشتر طلب کنه. مهم نیست که نتونی چرخ دستی رو از سالون خارج کنی. اصلا مهم نیست که توی بازرسی بجای حرف و درخواست ، توهین بشنوی و بهت بگن تو حالیت نیست . هیچ اهمیتی نداره که سوغات شهر خاص رو به دو سه برابر قیمت سطح شهر بهت بندازن . کمترین اهمیتی هم نداره که بلیط رو با چه قیمتی توی حلقت می کنند. از همه مهمتر، هیچ مهم نیست که یک ایرلاین با نظم آهنین و مدیریت تخصصی اش ، چقدر تاخیر داشته باشه. یک دقیقه تا یک روز ، هیچ اهمیتی نداره. می دونی چرا اهمیت نداره؟ چون تو می خوای پرواز کنی. پس تو اولا پول داری که پرواز می کنی و در ثانی ورای سطح بهره وری و کارآمدی مدیریت این کارا ، اداره فرودگاه و پروندن هواپیما خرج داره اخوی، می فهمی خرج داره.

باید برای رسیدن به مقصد خودت، هر نوع خفتی رو تحمل کنی، چون جواب ها بشکل مشمئز کننده ای تکراریه .پس بهتره سنگین باشی و هیچ نپرسی . طیفی از بیانات دوستان در خصوص تحریم ، بدی آب و هوا و کاهش دید ، نقص فنی هواپیما ، ترافیک پرواز در فرودگاه و .....، که بشکل بی رحمانه ای به وقتت ، زندگیت و شعورت حمله می کنند و با نوعی آسودگی و آرامشی خاص، همه رو لگدمال می کنند و به گند می کشند. انگار نه انگار که با یک انسان طرف هستند. همشهری بودن و هم وطن بودن پیشکش .

بریم سر اصل مطلب و تاخیر ایرلاین ها. چون تو هیچ اطلاعی از سختی کار پرواز و ایرلاین داری نداری، باید خفه شی. قبل از اینکه مستقیما بهت بگن خفه شو یا با رفتارهای زشت و آزار دهنده، مجبورت کنند که خفه شی. اصلا به تو چه مربوط که خلبان چطور تیک آف و لندینگ می کنه؟ به تو چه مربوط که کادر پرواز و کروها ، استاندارد رفتاری شون چطور باید باشه؟ به تو چه مربوط که ایر لاین وابسته به کجاست؟ دولتیه یا خصوصی یا خصولتی؟ به تو چه که چطور مجوز گرفته و داشته ها و نداشته هاش رو چه کسی تایید کرده؟ چون تو اطلاعات کافی نداری، لطفا حرف نزن و ضمنا سوال هم نپرس؟

همانطور که از موارد قبلی هیچ اطلاعی نداشتی، لذا تاخیر پرواز و مشکلاتی که دوستان ایرلاین دار با اون مواجه هستند هم به شما ارتباط پیدا نمی کنه؟ اصلا مگه تو وکیل و وصی مردم هستی یا مفتش و داروغه، که به خودت اجازه پرسش در خصوص تاخیر در پرواز رو می دی؟

به توچه ارتباطی داره که هواپیمایی کیش ایر وابسته به منطقه آزاد کیش هست یا نه؟ یا طی سال های دهه 70 و پس از ثبت و دریافت مجوزهای قانونی به عنوان یکی از شرکت های تابعه سازمان منطقه آزاد کیش و در قالب یک شرکت سهامی خاص، فعالیت خودش رو با دو فروند هواپیمای اجاره ای شروع کرده؟ به تو چه ارتباطی داره که در حال حاضر این شرکت دو فروند هواپیمای ایرباس A320، هفت فروند هواپیمای بوئینگ MD و سه فروند هواپیمای فوکر 100 داره؟شما چی می دونی از اینکه این شرکت یکی از شرکت های عضو IATA و اولین شرکت هواپیمایی ایرانی دارای گواهینامه استاندارد ایمنی هوانوردی IOSA است؟ به شما چه که مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر گفته که قصد بالا نگه داشتن استانداردهای جابجایی مسافر و با نگاه کلان، سعی در بکارگیری ناوگان های مدرن و در حد شان مردم والامقام ایران رو داره؟ آیا اعضای هیات مدیره شرکت آقایان علی جهاندیده ، محمد تقی جدیدی ، محمد محب خدایی هستند یا نیستند، به شما ارتباطی نداره؟ به شما ربطی نداره که در چشم انداز این شرکت بشکل مستقیم کمتر حرفی از رضایت مشتریان ، مدیریت ارتباط با مشتری و در کل آدمیزاده برده شده وتا دلت بخواهد روی توسعه پایدار منطقه ای ، سندچشم انداز ، توسعه مناطق آزاد تجاری،افزایش ضریب ایمنی ناوگان ، گسترش همکاری با سایر شرکت ها ، تبدیل به شرکت IT base شدن و ....، تاکید شده ؟ تازه باز هم به شما ارتباطی نداره که از نظر ساختاری، در زیر مجموعه مدیر عامل شرکت کیش ایر ، مدیریت های روابط عمومی ، آموزش، ارزشیابی و پاسخگویی به شکایات قرار داره؟

نقد تاخیرهای پرواز در هواپیمایی کیش ایر

بازگو کردن سوانح هوایی این شرکت هم حتما با نیت تخریب مدیریتی داره توسط شما دنباله گیری می شه؟مثلا شما در حادثه 21 بهمن 1382 در فرودگاه شارجه و کشته شدن 43 نفر مسافرو خدمه، چند سالت بود که داری می پرسی؟ در 29 بهمن 1388 در پرواز تهران کیش و برخورد سرمیهماندار یونانی(جورج سیانا) با مسافرین چند سالت بود که زحمات شرکت رو نادیده می گیری؟

کمترین توجهی به آمار و ارقام نمی کی و برای دو ساعت تاخیر، می خوای زمین و زمان را بهم بدوزی . نگاهی به آمار تاخیرهای ایرلاین های کشور در مهرماه سال 1395، نشون داده که ایرلاین کیش ایر بنا بر آمار اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی(گروه آمارهای هوانوردی و فرودگاهی)، در رده سوم کمترین تأخیر پروازی قرار گرفته . یعنی از مجموع 1562 پرواز خروجی ،تنها 433 پرواز رو با تاخیر بیش از 30 دقیقه انجام داده (28 درصد از پروازهای شرکت با تاخیر بیش از 30 ) و با این وضعیت سومین از خوب های ایرلاینی محسوب شده.

روابط عمومی کیش ایر هم که خدا خیرش بده، فقط با ماله معذرت خواهی می خواد، مسایل رو حل کنه. بعنوان مثال اگه شش ماه دوم سال 95 رو بررسی کنیم ، پرواز 5/7/95 تهران به مشهد ، پرواز 8/7/95 مشهد به تهران ، پرواز 13/6/95 از کیش به تهران و بالغ بر شش ساعت تاخیر(شنیدم که 90 هزار تومان خسارت دادند) ، تاخیر 24 ساعته پرواز11/6/95 از دبی به کیش و ............... . البته که این موارد هم بدلیل ضعف اطلاعات و کم دانشی ما در حوزه اداره ایرلاین، به ما مربوط نمی شه. به ما هیچ مربوط نمی شه که طبق دستورالعمل حقوق مسافر، نماینده شرکت در تاخیرات زیر یک ساعت ، بین 1-2 ساعت ، بین 2-4 ساعت، تاخیرات بالای 4 ساعت، چه اقدامات عمومی و اختصاصی را باید انجام بده .

اما اون چیزی که فکر می کنم بهم مربوط می شه، جبریه که یک شرکت بر من مسافر وارد کرد که ناخواسته روزه ام را بشکنم. با ایجاد تاخیر در ساعت پرواز، باعث شد که حوالی ساعت سه عصر از مشهد وارد تهران بشیم. زمانی که اذان ظهر گفته شده بود و در این ماه مبارک، کار از کار برای من مسافر گذشته بود.

داستان پرواز 7068 سه شنبه مورخ 16/3/96 کیش ایر از مشهد به تهران رو می گم که قرار بود ساعت 11:30 صبح انجام بگیره ولی گفتند ساعت 12:15 انجام می شه و در عمل ،ساعت 13:00 انجام شد. داستان پروازی رو می گم که حتی برای خدشه دار نشدن وظایف شرعی و شکسته نشدن روزه اش، پدری از ادامه دیدار پسر دو ساله اش دل کند و راهی شد.از اشک های بچه ای حرف می زنم که در آغوش مادر دست و پا می زد و بابا بابا می کرد تا شاید بابا از رفتن صرف نظر کنه و پیش شون بمونه، اما مقیدات دینی باعث شد بابا اون ساعت و اون ایرلاین رو از بین ده ها پرواز و ده ها ایرلاین انتخاب کنه.

خوب اینها هم بنظرم برای ایرلاین محترم کیش ایر اهمیتی نباید داشته باشه؟ چون مسایل شخصی، عاطفی، خانوادگی و اصلا غیر مرتبط با فعالیت ایرلاین داری است . شاید هم (البته شاید)، مدیری در اون ایرلاین باشه که با خودش بگه، مگه روزه ات چند می ارزه اخوی که اینقدر داری شلوغش می کنی؟ اصلا روزه ات به چند؟؟؟؟؟

گزارش اختصاصی از پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال  shoaresal.ir


اخبار مرتبط
برچسب ها: مدیریت ایرلاین ، کیش ایر ، تاخیر پرواز ، تاخیر پرواز کیش ایر ، مدیریت کیش ایر ، مجوزهای کیش ایر ، رقابت ایرلاین ، ایرلاین های فعال ، برنامه جامع ایرلاین ، تخلفات ایرلاین ، ایرلاین متخلف ، ایرلاین پیشرو ، ایرلاین داری ، مجوزهای ایرلاین ، رفتار با مشتریان ، کنسل کردن پرواز ، سازمان هواپیمایی کشوری ، نارضایتی مسافرین ، وضعیت فرودگاه ، عدم رضایت از پرواز ، رزرو بلیط هواپیما ، بلیط چارتر ، کنسل شدن پرواز ، غرامت پرواز ، ایمنی پرواز ، حوادث هوایی ، رفتار خدمه پرواز ، رضایت از خدمه پرواز ، لندینگ ، تیک آف ، مدیریت فرودگاهی ، نارضایتی عمومی ، هواپیمایی کیش ایر ، خدمات جدید کیش ایر ، سایت شعار سال ، شعار سال رهبری ، خدمات رسانی مسئولانه ، فساد در ایرلاین ، ناکارآمدی مدیریتی ایرلاین ، ایرلاین برتر ، kish air ، kishair ، kishair line ، kishairline ، فرودگاه مشهد ، فرودگاه شهید هاشمی نژاد ، فرودگاه مهرآباد ، نقد کیش ایر ، نقد و ارزیابی کیش ایر ، دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عارفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
2
پیشنهاد می کنم، یک گزارش از شاخص های اساسنامه ای و غیر اساسنامه ای شرکت کیش ایر که جنبه خصوصی نداشته باشد و منتشر شده باشد، تهیه کنید و عملکرد شرکت را بر اساس ان تحلیل نمایید.
در ان گزارش، رابطه اداری و شخصی - فردی مدیران کیش ایر با مدیران منطقه آزاد کیش را هم بررسی بفرمایید.
اگر هم ممکن است، بررسی کنید تا چه اندازه ، تاسیس چنین شرکت هایی ضرورت دارد و پنجره های بروز تخلفات احتمالی در آنها کجاست؟
چنین گزارش هایی ، بیشتر به درد خوانندگان می خورد و قابلیت استفاده برای سازمان های نظارتی را دارد.
مدیر پایگاه با سلام
ضمن تشکر از ارسال نظر به استحضار می رسد که تهیه چنین گزارشاتی ،کار چندان دشواری نبوده و به راحتی امکان پذیر است. مسئله این است که تهیه گزارش منفی متوالی از یک شرکت، ممکن است تعبیر به برخورد شخصی و تقابلی در افکار عمومی شود. چنین ملاحظاتی، باعث می شود که فعلا گرایشی به سمت تحلیل عملکردهای درون بنگاهی، لایه صنعت حمل و نقل هوایی  و عملکرد شرکت در توسعه منطقه ای، چندان اولویت نداشته باشد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
2
اگر چندتا سایت مثل شما بشکل مستند و مستدل بنویسند و نه تنها این ایرلاین، بلکه کلیه ایرلاین ها رو بشکل خاص بپیچونند، کار به اینجا نمی سه و ایرلاین ها خوب حواس شون بخودشون جمع می شه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
2
شیوه نگارش متن برای من بعنوان یک خبرنگار ،آموزنده بود. نویسنده مهارت بالایی در تهیه متن داشته است. از کل شروع کرده به جز رسیده و مجددا وارد کل شده است. از محیط بیرونی شروع کرده و وارد محیط داخلی شده است.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
2
فکر کنم کیش ایر شانس آورد که صداهای دیگه ای توی تهران بلند شد، وگرنه بدجوری بنظر می رسه داشتین پیله می کردین ها
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۸
0
1
من هم در پروازهای قبلی این ایرلاین با تاخیر مواجه شدم، ای کاش داستان رو براتون می فرستادم و از نوع برخورد های صورت گرفته براتون می گفتم. البته از حالا دیگه یاد گرفتیم چه کنیم و به کجا و چطور شکایت ببریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین