پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۷۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
فرودگاه همدان با فراز و فرودهایی که در زمینه تجهیزات، امکانات و مدیریتی مواجه است، این روزها با فعالیت کمرنگ و نه چندان مستمر نه تنها اهالی این شهر بلکه مهمانان ورودی همدان را نیز ناراضی کرده است.

شعار سال: فرودگاه یکی از زیرساخت‌های اقتصادی و گردشگری هر شهری به شمار می‌رود و سالانه از این زیرساخت شهری می‌توان عواید مثبتی را نصیب یک شهر کرد؛ فرودگاه همدان که هیچگاه رنگ رونق را به خود ندیده است، این روزها تنها به دو پرواز در هفته دلخوش کرده که شاید همین حد نیز در این وانفسا غنیمت باشد.

همدان شهری با ۳ هزار سال قدمت و مدنیت که باید اکنون فرودگاهی بین‌المللی داشت و هواپیماهایی نه تنها از نقاط مختلف کشور بلکه از جهان در این فرودگاه نشست و برخاست کنند، اکنون با افت و خیزهایی همراه است.

فرودگاه همدان دو پرواز دارد که آن هم مستمر نیست و همان پروازها نیز در مواقعی لغو شده و یا پرواز منقطعی بوده است.

اینکه همدان به مرکز (تهران) نزدیک است، یک مزیت برای این شهر است اما در زمینه تجهیز فرودگاه اثر منفی گذاشته است زیرا از یک طرف همین نزدیکی به تهران مانع برقراری پرواز همدان ـ تهران شده است و در سایر پروازها نیز موجب شده تا مردم با طی مسافت تا تهران از آنجا سفر خود را انجام دهند.

از سوی دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاران ایجاد سرمایه‌گذاری در همدان را تأمین زیرساخت‌ها به ویژه در بخش فرودگاهی می‌دانند اما فرودگاه با حرکت دست به عصای خود هنوز نتوانسته این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کند.

این مسئله تا جایی پیش رفته که بسیاری از میهمانان جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز به این مسئله اعتراض داشتند که چرا نباید شهر بزرگی چون همدان پرواز به تهران نداشته باشد؟!

یکی از این هنرمندان تئاتر معتقد بود، چرا باید در شهری که جشنواره‌ها و همایش‌های ملی و بین‌المللی برگزار می‌کند، فرودگاه تعطیلی داشته باشد، حل این مسئله باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

این گلایه و اعتراض بارها از سوی میهمانان داخلی و خارجی حاضر در همدان گوشزد شده و مردم خود همدان نیز این وضعیت را راضی‌کننده نمی‌دانند و همچنان شاهد چنین وضعیتی هستند.

یکی از مسائلی که این روزها موجب کمرنگی فعالیت‌هایی فرودگاه همدان شده است، اداره شدن آن با سرپرست است و هنوز بعد از تغییر مدیریت، حکم مدیر جایگزین ابلاغ نشده است.

وقتی از پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به عنوان کلانشهر سخن می‌گوییم، آنچه به ذهن متبادر می‌شود اینکه در ابتدا زیرساخت‌های آن برای توسعه فراهم باشد و وقتی زیرساخت یک شهر لنگ بزند، دیگر انتظاری از سایر بخش‌ها نمی‌توان داشت زیرا توسعه زیرساخت‌ها، توسعه در بخش‌های دیگر را به دنبال خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان با بیان اینکه اکنون فرودگاه همدان دو پرواز به کیش و مشهد دارد، اظهار کرد: شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها این دو پرواز به شکل رفت و برگشت انجام می‌شود.

افتخاری یادآور شد: شرکت هواپیمایی «آتا» پرواز مشهد را انجام می‌دهد و «کیش ایر» پرواز کیش را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه فعلاً برقراری پرواز جدیدی در دستور کار نیست، اظهار داشت: احتمال دارد از سال آینده برنامه‌ریزی جدیدی صورت گیرد.

مدیر روابط عمومی فرودگاه همدان با بیان اینکه مدیر فرودگاه همچنان به صورت سرپرست مشغول به کار است، افزود: یکی از معضلات کنونی همین است و با قطعی شدن حکم سرپرست، پروازهای مختلف از همدان پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به مطرح شدن برقراری پرواز همدان ـ تهران یادآور شد: با توجه به فاصله کم همدان از تهران، امکان برقراری این پرواز مقدور نیست، هرچند همچنان پیگیر این موضوع از طریق نمایندگان مجلس هستیم.

افتخاری به پروژه‌های در دست ساخت فرودگاه نیز اشاره کرد و گفت: پروژه سردرب فرودگاه دهه فجر افتتاح می‌شود و برج تکنیکال بلاک فرودگاه نیز اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت همدانستان، تاریخ 6 دی 95، کد مطلب: 9609: www.hamedanestan.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
بنده خدا، داد اینها هم در اومده.
پرواز کیش تان تاخیر داره یا نه؟ لطفا یک گزارش بدین. اگر داره ، وضعیت تاخیرهای کیش ایر چطوره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین