پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۳۰۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
داستان تاخیر پروازها در ایران، داستانی تکراری بوده که به دلایل عدیده اراده کافی برای پیگیری حقوقی و قضایی آنها وجود ندارد. اما وقتی تاخیر ایجاد شده باعث ایجاد خدشه در روند انجام وظایف دینی افراد می شود، جای هیچگونه مماشات باقی نمی گذارد و ورود مدعی العموم به مسئله در کنار شکایات تک تک شایکان خصوصی را می طلبد. داستان راستان ما، پرواز 7068 ساعت 11:30 دقیقه صبح سه شنبه مورخ 16/3/96 بوده و مقصد ما تهران می باشد.
شعارسال: داستان تاخیر پروازها در ایران، داستانی تکراری بوده که به دلایل عدیده اراده کافی برای پیگیری حقوقی و قضایی آنها وجود ندارد. دلایلی که قبل از پرداختن ویژه به آنها ، ریشه های اصلی شان را باید در روند صدور مجوز ایرلاین ها و مدیریت غیرتخصصی جستجو کرد و بهانه ظاهری آنها را باید به تحریم ها و بدی آب و هوا چسباند. هر چند تکرار مکرر این داستان در سال ها و ماه های گذشته، آن را به مصداق لوث شدگی رسانده و پیگیری بی سرانجام خسارت های وارده به مسافران را به نوعی ابتذال تهوع آور تبدیل کرده است، اما بازی با سرنوشت دینی و شرعیات مردم، چهره دیگری از این داستان است که کم توجهی بدان و بی تفاوتی نسبت به اعتراضات صورت گرفته را باید، به بحث غیرت و پیشوندهای بی، کم و فعل نبود، مرتبط ساخت.
همگان اذعان داریم که اهمیت توجه به فرایض و وظایف دینی در ماه مبارکی همانند ماه رمضان می بایست با دقت و وسواس خاص صورت پذیرد و روند خدمات رسانی دستگاه های مختلف، باید با حساسیت ویژه به این مهم ، برنامه ریزی شوند. بعنوان مصادق بحث حاضر، ساماندهی به پروازها و ممانعت از تاخیرهای احتمالی ، خصوصا برای پروازهای متصل به اوقات شرعی از این گونه حساسیت های برنامه ریزی در حوزه حمل و نقل هوایی است. 
از طرف دیگر به منظور کاهش غفلت های احتمالی، سازمان های تخصصی ، نظارتی ، حقوق و قضایی ، می بایست از آمادگی لازم جهت تذکر و حتی تنبیه دستگاه های خدمات رسان خاطی ، برخوردار باشند. در حالی که در واقعیت حوزه حمل و نقل هوایی مسافر ، متاسفانه سازمان هواپیمایی کشوری، سازمان تعزیرات حکومتی و سایر دستگاه های مسئول، به جای باز کردن کانال رسیدگی ویژه به شکایات مردم در ماه مبارک رمضان (حداقل با ادله شرعی و انسانی به جای انجام وظیفه مدیریتی و قانونی)، گویا دچار نوعی خمودگی ناشی از روزه داری شده و همانند گذشته و شاید هم کمتر، به بحث تاخیرهای پرواز و قیمت های اخذ شده از مسافرین ، توجه ندارند. 
تاخیرهایی که بعضا سبب ابطال روزه روزه داران شده است. به عنوان نمونه شکایات عده ای از مسافران پرواز شماره 7068 هواپیمایی کیش ایر از مقصد مشهد به تهران (پرواز روز سه شنبه مورخ 16/3/96 ساعت 11:30) به این پایگاه خبری ارسال شده و مسافران اذعان داشته اند که پرواز ساعت 11:30 صبح هواپیمایی کیش ایر به مقصد تهران ، با تاخیر در ساعت 12:15 انجام می شود(گزارشات تکمیلی تایید نمودند که فرآیند سوار کردن مسافر در ساعت 12:30 آغاز شده و عملا تا نزدیک ساعت 13 ادامه داشته است و راس ساعت 13 هواپیما از باند فرودگاه مشهد ، تیک آف نموده است). مسافران شاکی اعلام داشته اند که چنین تاخیری باعث شکسته شدن روزه هایشان شده است. چرا که جمعی از آنها در بعد الظهر روز دوشنبه وارد شهر مشهد شده و برای عدم ایجاد اختلال در روند اجرای تکالیف شرعی، قبل از ظهر  سه شنبه، قصد برگشت به تهران را داشته اند.

گویا با مراجعه به دفتر کیش ایر در فرودگاه مشهد بیان شده که علت تاخیر پرواز، تاخیر در پروازهای قبلی و تداوم سلسله مراتبی تاخیرها در روز سه شنبه مورخ 16/3/95 بوده است.

ما از مسئولان محترم ایرلاین کیش ایر می پرسیم که به نظر شما آیا این مسئله جای پیگیری ویژه قضایی ندارد؟ سوالی که پاسخ دادن و یا سکوت  در برابر آن ، مسلما مسئولین محترم ایرلاین را به چالش مدیریتی ، دینی و اخلاقی مواجه نموده و احتمالا با تبعات قضایی و حقوقی آتی همراه  خواهد بود.
در ادامه گزارش، توجه خوانندگان محترم را به چند عکس در این خصوص جلب می کنیم:

نشستن پرواز 7068 کیش ایر در فرودگاه مهرآباد و پیاده شدن مسافرین حوالی ساعت دو نیم عصر

کیش ایر: بی مبالاتی، سهل انگاری یا اتفاق

کیش ایر: بی مبالاتی، سهل انگاری یا اتفاق

تابلوی نقاله تحویل بار ترمینال دو فرودگاه مهرآباد که بجای ساعت حدودا دو نیم عصر، ساعت 12 و پنجاه دقیقه را نشان می دهد

کیش ایر: بی مبالاتی، سهل انگاری یا اتفاق

منتظر انعکاس توضیحات ایرلاین کیش ایر و حل مسالمت آمیز گلایه های انعکاس یافته قبل از دامنه دار شدن مسئله هستیم.

خبر اختصاصی سایت خبری تحلیلی شعارسال، تاریخ انتشار: 16 خرداد 1396، کدخبر: 65309، www.shoaresal.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
تا حالا از این زاویه به تاخیر پروازها نگاه نکرده بودم. بنظر من هم مسئله به گونه ای می تواند تعزیراتی باشد و به سازمان تعزیرزات حکومتی مربوط گردد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
1
من معتقدم که ورود مدعی العموم به مسئله لازم است. اگر این مسئله بی انظباطی در پرواز تبدیل به رویه شود، خدا می داند که چه مشکلات آتی را در انجام وظایف دینی خصوصا در ماه رمضان ،شاهد خواهیم بود.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
0
0
من خودم بنا بر شرایطی مجبور به حضور فوری در شهری دیگر در ساعاتی خاص بودم. با وجود تاخیر بالغ بر دو ساعته هواپیما و اثبات ضرر و زیان وارده ، تنها موفق به گرفتن پول بلیط شدم. بنظرم می رسد که باید تشکیلات بالادستی ورود پیدا کند. وگرنه همانند مثل معروف ، شکایت پسر را پیش پدر بردن است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
اصلا این طور نیست. تاخیر برای خیلی از ایرلاین ها پیش میاد. اونها که به عمد کار رو به عقب نمی اندازند. یا از پول بدشون نمی یاد که تاخیر کنند. تاخیر قابل پیش بینی نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۷
0
0
سکوت معنادار ایرلاین های خاطی، رویه ای معمول است که عموما بواسطه آن سعی در خواباندن تشنجات در پیش می گیرند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
0
0
غالب این ایرلاین ها یکجوری خصولتی هستند. پس صداها به جایی نمی رسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین