پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۵۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
سرپرست سابق سازمان تعزیرات حکومتی گفت: عده‌ای به بهانه اینکه این موارد مغایر با قانون اساسی است،به دنبال ابطال آئین نامه سازمان تعزیرات در دیوان عدالت اداری هستند و تاکنون دادخواست هایی پیرامون این موضوع مطرح شده است.

شعارسال: عبدالعلی میرکوهی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به عملکرد سازمان تعزیرات در چند ماه اخیر گفت: بخشی از وظایف این سازمان مربوط به حمایت از مصرف کنندگان و بخشی مربوط به پیشگیری از قاچاق و تخلفات است.

وی افزود: دستور تشکیل سازمان تعزیرات حکومتی از سوی امام راحل مطرح شد.قوانین اولیه برای تشکیل سازمان اضطراری مطرح شد با این حال هنوز از لحاظ قانونی،خلاها و کمبودهای قانونی پیش روی سازمان تعزیرات حکومتی قرار دارد که باید رفع شود.

سرپرست سابق سازمان تعزیرات حکومتی به این خلاها اشاره و تصریح کرد: موضوع ورود به منزل،کشف تخلف،اجرای احکام نیاز به اصلاحاتی دارد و باید ضعف قوانین رفع شود.

وی افزود: در پرونده های قاچاق کالا با اینکه قانون جدید است اما باز هم خلاهای قانونی در این رابطه وجود دارد

میرکوهی با بیان اینکه آئین نامه سازمان تعزیرات حکومتی بیشتر شانیت قانونی دارد،اظهار داشت: عده ای به بهانه اینکه این موارد معایر با قانون اساسی است،به دنبال ابطال آئین نامه سازمان تعزیرات در دیوان عدالت اداری هستند و تا کنون دادخواست هایی پیرامون این موضوع مطرح شده است.

وی تصریح کرد: آئین نامه موجود با حجم وظایف سازمان تعزیرات تناسبی ندارد و باید خلاها رفع شود.

وی افزود: تبدیل حبس به جریمه نقدی مشکلاتی را برای سازمان فراهم می کند که این موضوع نیز باید بررسی و رفع شود.

اگر آئین دادرسی مربوط به تعزیرات تصویب شود.بسیاری از این مشکلات رفع خواهد شد.

میرکوهی اظهار داشت:خروجی فعالیت های سازمان تعزیرات در رابطه با حمایت از حقوق مصرف کنندگان بیانگر این است که کفایت حاصل نمی شود و در کنار این اقدامات باید فعالیت های دیگر از جمله تسهیل در رقابت،مقابله با فعالیت های ضد تجاری هم در نظر گرفته شود.

سرپرست سابق سازمان تعزیرات حکومتی افزود: موضوع حمایت از مصرف کننده و تسهیل در رقابت اقتصادی در بسیاری از کشورها تنها به یک سازمان محول شده است. در اینجا هم حداقل در بحث بازار موضوع رقابت باید به سازمان تعزیرات حکومتی محول شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 20خرداد1396، کدخبر: 13960320000923: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۲
0
0
تقویت قانونی سازمان خوبه اما حذفش به صلاح نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین