پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۹۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۹
سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید این سازمان باید بتواند مانند مدعی‌العموم در برخی تخلفات ورود کند و صرفاً منتظر گزارش بازرسان نماند که البته این موضوع نیاز به اصلاح قانون تعزیرات دارد.

شعارسال: عبدالعلی میرکوهی، با تأکید بر ضرورت اصلاح و بازنگری در قانون تعزیرات حکومتی اظهار کرد: اصلاح قانون تعزیرات حکومتی به‌صورت طرح در مجلس شورای اسلامی مطرح است و شاید طی یک تا دو هفته آینده در دستور بررسی قرار گیرد.

معاون وزیر دادگستری با بیان اینکه مجازات‌ها و جریمه‌های قانون فعلی تعزیرات، بازدارنده و اثرگذار نیست اضافه کرد: ما نیز معتقدیم باید قانون تعزیرات از ابعاد مختلف از جمله تشدید مجازات‌ها و جریمه‌ها و متناسب شدن آن با تخلفات، به‌روز شود.

سرپرست سازمان تعزیرات حکومتی کشور تصریح کرد: قطعاً زمانی که بررسی این طرح در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی آغاز شود، سازمان تعزیرات حکومتی نیز پیشنهادهای خود را در راستای تقویت قانون و برطرف کردن نقاط ضعف، ارائه می‌کند.

میرکوهی در پاسخ به این سؤال که بر اساس قانون فعلی تا زمانی که بازرس یا سازمان نظارتی مربوطه، تخلف را گزارش نکند، تعزیرات مجاز به ورود و رسیدگی نیست و این مسئله یکی از ضعف‌های قانون تعزیرات محسوب می‌شود در حالی که اگر بتواند مانند مدعی‌العموم در برخی تخلفات ورود کند، اثرگذارتر خواهد بود، افزود: ما هم معتقدیم این ضعف در قانون تعزیرات وجود دارد و یکی از پیشنهادهایی که برای اصلاح قانون ارائه می‌کنیم، همین موضوع خواهد بود؛ البته اینکه چه‌مقدار بتوانیم به مجلس بقبولانیم، بحث دیگری است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 25فروردین1396، کدخبر: 1378518: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
0
0
تعزیرات سالم بله. نه هر تعزیراتی و با هر سطح سلامتی؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین