پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۰
در چند روز اخیر(پیرو تاخیر در پرواز شماره 7068 روز سه شنبه مورخ16/3/96 از مشهد به تهران) هواپیمایی کیش ایر در سه مقاله مورد نقد پایگاه تحلیلی – خبری شعار سال قرار گرفت . تلاش های روابط عمومی شرکت، منجر به نشست مشترک با مدیر عامل محترم کیش ایر شده و چالش های مطرح ، مورد توافق طرفین قرار گرفت . خروجی نشست ، منجر به توافقاتی چند گردید که در ادامه متن بدان پرداخته می شود.

شعار سال :

در چند روز اخیر(پیرو تاخیر در پرواز شماره 7068 روز سه شنبه مورخ16/3/96 از مشهد به تهران) هواپیمایی کیش ایر در سه مقاله مورد نقد پایگاه تحلیلی خبری شعار سال قرار گرفت :

مقاله سوم) کیش ایر: ایرلاین پاسخگو یا غیر پاسخگو؟ اینجا ببینید

مقاله دوم ) نقد تاخیرهای پرواز در هواپیمایی کیش ایر اینجا ببینید

مقاله اول) کیش ایر: بی مبالاتی، سهل انگاری یا اتفاق اینجا ببینید

موضوع مورد تاکید در مقاله اول ، گله گذاری از تاخیر پیش آمده و تذکر در خصوص اختلال در تکالیف دینی و شرعی مسافران با تاخیرهای احتمالی پیش آمده در پروازهای متمرکز در ساعات 11 صبح تا 13 بود.شیوه ارایه رویداد در مقاله اول ، صرفا انعکاس یک خبر بوده است.

مقاله دوم بدلیل تصور پیش آمده از عدم پیگیری موضوع توسط روابط عمومی این ایرلاین، با نگاهی به ظاهر طنز گونه ، اقدام به لایه برداری اطلاعاتی از شرکت کیش ایر نمود. هدف نویسندگان، حساس سازی ایرلاین و اثبات مصمم بودن پایگاه خبری به دنباله گیری مسئله (اثر تاخیر پرواز بر اختلال در تکالیف شرعی در ماه مبارک رمضان) و همچنین اثبات توانمندی ها جهت پیگیری موثر مسئله بود.شیوه ارایه رویداد در مقاله دوم، تبدیل رویه انعکاس خبر صرف، به خط خبری بوده است.

مقاله سوم در تداوم پیش فرض بالا(عدم دنباله گیری موضوع از جانب روابط عمومی کیش ایر)، تهیه شده و با تبدیل خط خبری به پروژه خبری، اقدام به بررسی نسبتا عمیق و واکاوانه لایه های هم سطح و بالادستی شرکت کیش ایر، یعنی سازمان منطقه آزاد کیش نموده است.

پروژه خبری که در صورت عدم رسیدگی، مسلما وارد فاز مهندسی اطلاعات و رساندن اطلاعات تخصصی به مراجع سیاستگذار و قانونگذار ، حقوقی و قضایی، تخصصی و نظارتی و حتی در صورت نیاز ، لایه حاکمیتی کشور می شد(سه متن تحلیلی مستقل در این خصوص تهیه شده بود که بنا بر توضیحات ارایه شده در ادامه متن ، از انعکاس آنها صرف نظر گردید).

اقدام به موقع روابط عمومی کیش ایر در رفع سو تفاهمات و برگزاری نشست مشترک با مدیرعامل محترم این ایرلاین، ضمن اثبات حساس بودن شرکت به پیگیری مسایل ، تا حد زیادی از سو تفاهم پیش آمده جلوگیری نمود و باعث واگشت پروژه خبری پایگاه خبری شعار سال ، به خط خبری با رویکرد ایجاد و تقویت بسترهای مفاهمه عمومی برای اعمال حساسیت بیشتر نسبت به تاخیرهای پرواز در ساعات 11 تا 13 ایام مبارک رمضان شد.

در نشست صمیمانه برگزار شده، مدیرعامل محترم کیش ایر(کاپیتان جدیدی)،ضمن تشریح روند بروز تاخیر در پرواز شماره7068 ، اقدام به تشریح علل احتمالی ایجاد تاخیر در پروازهای داخلی از جنبه ها و ابعاد مختلف نمودند. نامبرده در فحوای صحبت های خود،تایید، اذعان و تاکید بر حساسیت های شرعی نهفته در پروازهای ساعت 11-13 روزهای ماه مبارک رمضان داشتند.


کیش ایر سربلند از یک پیگیری


با توجه به مباحث رد و بدل شده تصمیم گرفته شد، ضمن پیگیری مستقل حساسیت موضوع پروازهای ساعت 11-13 در ایام مبارک رمضان توسط پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، حساسیت ویژه تری توسط هواپیمایی کیش ایر بر پروازهای خود در این ساعت و ایام مبارک صورت پذیرفته و همچنین ، هماهنگی های لازم برای حضور نمایندگان پایگاه تحلیلی خبری شعار سال در جمع مدیران روابط عمومی ایرلاین های مختلف(یکی از نشست های مشترک) جهت انعکاس حساسیت ها انجام شود.


کیش ایر سربلند از یک پیگیری


*** این داستان ادامه دارد :

این داستان می توانست برای هر یک از ایرلاین های کشور پیش آمده و با رویکردهای رفتاری ، سلایق گوناگون ، برداشت های صورت پذیرفته از قوانین و موقعیت ها ، کنشگری های متفاوت مدیران ایرلاین و بخش روابط عمومی ، اشکال متنوعی از خروجی ها را سبب گردد. تجربه ما در مورد رویداد اخیر و برخی از رویدادهای متشابه، حقایقی را مشخص نموده که تبادل آن ، با دوستان خالی از لطف نیست.

- رسانه ای شدن یک خبر گویای برداشت مدیران رسانه به اهمیت خبر و ضرورت انعکاس آن(برداشت حرفه ای)،وجود اراده فرد یا افراد خاص بر رسانه برای انعکاس خبر، در صحنه بودن عوامل تولید خبر و ضرورت انعکاس آن و مواردی همانند است. لذا کم توجهی به اراده صورت پذیرفته، مسلما امری هزینه بر خواهد بود.

- تیزبینی و رصد مستمر فضای رسانه ای کشور توسط روابط عمومی های ایرلاین ها، می تواند تا جای ممکن ، شرایط را برای مهندسی اخبار فراهم نموده و تا حد زیادی جلوی تبدیل رویداد موردی حادث شده به خط خبری و بعضا تبدیل خط خبری به پروژه های خبری را بگیرد. این کار ضمن کاهش هزینه ها، چه بسا شرایط را برای افزایش رضایتمندی ذینفعان و مشتریان، از ایرلاین فراهم سازد.

- تجربه نشان داده است که عموم رسانه های فعال کشور(خصوصا سایت های خبری) دارای حلقه حفاظتی متشکل از چندین سایت خبری قانونی دست چندم برای انعکاس اخبار چالشی و همچنین طیفی از سایت های همکار همسو هستند، لذا کم توجهی به برخی از اخبار، می تواند شرایط را برای هم صدایی و ایجاد جریانات خبری، فراهم نماید. در چنین شرایطی، پیشتاز بودن روابط عمومی ایرلاین ها، از ضروریات خواهد بود.

- برخلاف گذشته که بیشتر رسانه ها ، صدای جریانات خاص بوده و یا وظیفه ای جز بازنشر اخبار برای خود قائل نبودند، رسانه های جدید، گرایش بالایی به پژوهش محور کردن حوزه خبری پیدا نموده و لایه به لایه اقدام به حقیقت شکافی و کنکاش موضوع می کنند. رسانه پژوهش محور، از خبر شروع کرده ، به خط خبری رسیده و در صورت عدم توجیه و اقناع ، قادر است خط خبری را تبدیل به پروژه خبری نماید.

- یک رسانه پژوهش محور، مسلما ابعاد حقوقی انعکاس خبر را در نظر داشته(دوری از تشویش اذهان عمومی، افترا و توهین) ، لذا تهدید رسانه به هر صورت ممکن(حتی تهدید لفظی)، جز تشدید درگیری ، افزایش فشار و دامن زدن به تقابل ها، ثمر دیگری ندارد.

- وجود برخی رسانه های سیاه و معلوم الحال در بین جامعه خبری کشور ، متاسفانه بعنوان حقیقتی غیر قابل انکار است. صرف وجود موردی چنین رسانه هایی و مزاحمت های ایجاد شده توسط آنها، دلیلی بر کم التفاتی ایرلاین ها به کلیت رسانه و فاصله گیری از فضای رسانه ای کشور نیست.

- بنا بر قابلیت های فوق الذکر است که رسانه بعنوان رکنی از ارکان دموکراسی قلمداد شده است.

- ...... .

با توجه به پیشرفت های سریع فناوری و اثرگذاری های همه جانبه رسانه در جامعه، نداشتن نگاه راهبردی به تعاملات رسانه ای در اتمسفر مدیریتی ایرلاین ها ، خطای مدیریتی بسیار پرهزینه قلمداد می گردد. حقیقتی که مدیران تمامی ایرلاین ها بشکلی شفاف، بدان معتقد و معترف می باشند. با این توضیحات، ملاحظه می شود که این داستان واقعا ادامه دارد، مگر اینکه ....... .

در پایان مجددا از تعاملات خوب بعمل آمده توسط مدیرعامل و هسته مدیریتی کیش ایر با پایگاه خبری شعار سال در حل و فصل یک گلایه و همسویی ایجاد شده جهت افزایش حساسیت ها به پروازهای ساعت 11-13 ایام مبارک رمضان، تشکر نموده و از زحمات بخش روابط عمومی شرکت، قدردانی می گردد.

گزارش اختصاصی از پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲
0
0
چی به دندونتون زدن که یک مرتبه اینقدر نرمال شدید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین