پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
اظهارات منتسب به جهانگیری در حالی در کانال‌‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که این اظهارات مهم علیه مقام ارشد قوه مجریه تکذیب نشده و تائید آن تبعات سنگینی خواهد داشت.

شعارسال: اظهارات منتسب به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در حالی چند روز است در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌‌های تلگرامی دست به دست می‌شود که این اظهارات مهم علیه عملکرد مقام ارشد قوه مجریه تا لحظه انتشار این خبر از سوی دفتر معاون اول رئیس‌جمهور تکذیب نشده است.

پیگیری‌ها نیز برای تائید یا رد این مطلب نتیجه نداشته است و برخی نزدیکان دولت نیز از تائید یا رد آن، استنکاف می‌کنند و برخی دیگر از کارشناسان می‌گویند که اظهارات منتسب به آقای جهانگیری ممکن است در یک جلسه خصوصی طرح شده باشد چرا که به گفته آنها، نقدهای فنی اعضای دولت به رئیس‌جمهور بیش از پیش شده و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری وارد فاز جدیدی شده است به طوری که حتی برخی حامیان سرسخت روحانی همچون صادق زیباکلام می‌گویند که ریسک کاندیداتوری روحانی بالاست و اصلاح‌طلبان باید گزینه دیگری را در معرض کاندیداتوری قرار دهند.

انتقاد از عملکرد دولت یازدهم، کار را به جای رسانده که سعید حجاریان می‌گوید که نباید شکست احتمالی روحانی را در انتخابات 96 را برابر با شکست اصلاح‌طلبان دانست و مسعود پزشکیان نیز که از او به عنوان کاندیدای ضربه گیر روحانی در انتخابات 96 یاد می‌شود، می‌گوید ما اصلاح‌طلبان به طور کامل از عملکرد آقای روحانی راضی نیستیم.

برخی منابع خبری می‌گویند، اصلاح‌طلبان تصمیم نانوشته‌ای دارند و طبق آن قرار است انتقادها از عملکرد دولت یازدهم تنها در جلسات خصوصی طرح شود؛ تصمیمی که تائید یا ردش با گذشت زمان و نزدیک‌تر شدن به ایام انتخابات مشخص خواهد شد؛ تائید یا رد این تصمیم و البته سطح نقد به دولتی که معمولاً انتقادها را بر نمی‌تابد مسئله‌ای دیگری است که با گذشت زمان می‌‌توان درباره آن قضاوت کرد.

اما اظهارات منتسب به اسحاق جهانگیری که صحت آن برای ما قابل تائید یا رد نیست از انتقادهای سطحی نیست، بلکه شفاف‌سازی اساسی درباره شخص آقای روحانی است؛ مخصوصا آنجا که گفته شده، روحانی امور اجرایی کشور رانه تنها اداره نمی‌کند، بلکه پیگیری هم نمی‌کند. تصمیم ما نسبت به حمایت از حسن روحانی باید تغییر کند؛ اگر می‌خواهیم تجدید نظری درشرایط کشور ایجاد شود، حسن روحانی باید تغییر کند.

و آنجا که به نقل از جهانگیری گفته شده: در سخنرانی‌ها و دیدار با رهبری، حسن روحانی2، سه روز تمرین می‌کند تا آمارها را بخاطر بسپارد. در انتخابات و مناظره‌ها اگر رقیب روحانی سوالات تخصصی و اجرایی از ایشان بپرسد، نمی‌تواند جواب دهد.

آنطور که در شبکه‌های اجتماعی به نقل جهانگیری آمده، وی از آنچه آمیخته شدن فساد با ناکارآمدی در دولت یازدهم خوانده انتقاد کرده و گفته که حسین فریدون در جلسات عمومی از نهاوندیان هم جلوتر راه می‌رود. بازارهای بین‌المللی از دست رفته و وضعیت از دولت احمدی نژاد هم بدتر شده است.

اظهارات تکذیب نشده اما به کثرت نشر شده منتسب به اسحاق جهانگیری اگر درست باشد، باید آنرا نوعی فراخوان رسمی از سوی اصلاح‌طلبان برای عبور از روحانی که قرار است احتمالاً 3 ماه دیگر عملکرد 4 ساله‌اش را به مجدد به رای مردم بگذارد باشد؟

اگر خبرهای نقل شده از جهانگیری صحت داشته باشد، تمرین چند روزه روحانی برای حفظ شدن آمارهای اقتصادی چند معنای مهم دارد؛ اول اینکه او با این آمارها سر و کار مستقیم ندارد و به معنای دیگر با آنها زندگی نمی‌کند، بلکه جزوه‌ای است که هر از گاه به دست ایشان می‌رسد و او بر مبنای همین روی کاغذ نوشته‌ها وضعیت کشور را تصور می‌کند.

یکی دیگر از تبعات صحت اظهارات جهانگیری آن است که وقتی اطلاع روحانی از اوضاع اقتصادی صرفاً بر مبنای یک سری آمار حفظی باشد، احتمال بی‌دقتی و فراموشی و جابجا شدن در آنها هم بسیار بالا می‌رود؛ مثلاً دیگر به راحتی می‌توان نتیجه‌گیری کرد که چرا علیرغم وضعیت جیب مردم و اوضاع اسفناک در حوزه اشتغالزایی، رئیس محترم جمهور صحبت از ایجاد میلیون‌ها شغل در دولت یازدهم می‌کند!

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 15 اسفند 1395، کدمطلب: 1345979 ،www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین