پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از بیانیه روز گذشته محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان گفت: ما توانستیم فرصت شغلی در کشور ایجاد کنیم و آماده‌ایم تا محرومان را عقلانی به جایی برسانیم.

شعارسال: علی ربیعی شامگاه شنبه در نخستین جشنواره نیکوکارآفرین به انتقاد از بیانیه روز گذشته محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان پرداخت و اظهار کرد: من آدم سیاسی نبوده و نیستم، اما اطلاعیه‌ای منتشر شده است که باید نسبت به فرصت‌های شغلی ایجاد شده، پاسخ داده شود.

وی افزود: بنده قجری به خزانه نگاه نمی‌کنم و در چند پاورپوینت طبق آمار عرض می‌کنم که اشتغال ایجاد شده است و فعالیت‌های لازم انجام گرفته است.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: وقتی می‌گوییم 700 میلیارد دلار رفت و شغلی ایجاد نشد شعبده‌بازی نیست و آمار اشتغال نیز در سال‌های اخیر بارز و مشخص است.

ربیعی خاطر نشان کرد: دولت روحانی حرف زیادی نمی‌زند و کم‌صدا و بی‌صدا است؛ این که گفته شود قجری به برنامه نگاه می‌کنند و به خزانه اینگونه می‌نگرند درست نیست، بلکه کسی که سازمان برنامه را منحل کرد به خزانه اینگونه نگاه می‌کند.

وی تاکید کرد: نمی‌گویم وضع مردم را آباد کردیم؛ خیلی باید فعالیت و کار انجام دهیم، اما تفسیر ما این است که آمده‌ایم تا محرومان را به طور عقلانی به جایی برسانیم.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی افزود: اگر کسی شغل داشته باشد و بر سر کار برود و یک میلیون و 100 هزار تومان دریافت کند کجا و آن شخص که مبلغ 40 هزار تومان در جیبش گذاشته شود کجا خواهد بود؛ کدام‌یک کرامت است. این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

ربیعی با بیان این که آمار بیکاری و اشتغال‌زایی در سال‌های اخیر مشخص است، گفت: همین کارآفرینان نمونه بارز اشتغال‌زایی هستند؛ ما فقط در غرب و شرق تهران طی سال گذشته 100 هزار شغل ایجاد کردیم، که بهتر است آمار اشتغال‌زایی و فعالیت کارآفرینان مورد دقت و توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به بیانیه و اطلاعیه مطرح شده از سوی رئیس جمهور سابق پاسخ داد: در دوره شما 67 درصد بازنشستگان حقوقشان از تورم پایین‌تر افتاد، اما در دولت یازدهم شاهد ارتقاء آن بودیم و در حال حاضر این رشد به 31 درصد رسیده است.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: قدرت خرید مردم در دوره قبل نابود شد؛ این تورم اگر ادامه می‌یافت شاخص‌های ما در حال حاضر کجای وضعیت اقتصادی قرار داشت.

ربیعی خاطر نشان کرد: در همین سازمان تامین اجتماعی ما در سال 84 حدود 4 هزار میلیارد تومان کسری داشتیم که این موضوع در سال 92 به 60 هزار میلیارد تومان رسید.

وی خاطر نشان کرد: باید این را پرسید که چه کسانی شب انتخابات دستمزد بازنشستگی را بدون هیچ عقبه مالی افزایش می‌دادند؛ ما امروز همسان‌سازی را در حال قانونمند کردن هستیم که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی با بیان این که دولت در صدد پاسخ به حملات نبوده است، گفت: قرار نیست دستاوردهای ملموس را زیر سوال ببریم و با آمار و ارقام در نزدیکی انتخابات افتخار آفرینی کنید.

ربیعی تصریح کرد: معتقدم که امتدادی در عقلانیت و مدارا باید باشد و این مهم معطوف به انقلاب شکوهمند و زیر سایه رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان این که به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه‌ای داشته‌ایم، تاکید کرد: 21 هزار و 400 واحد تولیدی و خدماتی بررسی شده‌اند و تصور می‌کنم به اقتصاد مقاومتی عمل کرده‌ایم.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی به کارآفرینی و همچنین توجه به کودکان دور مانده از تحصیل اشاره کرد و گفت: ایجاد شغل و همچنین جلوگیری از افرادی که در ورطه بی‌دانشی بوده‌اند اثرگذار است و باید به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

ربیعی به بخشی از فعالیت‌ها برای کودکان باز مانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در مورد این دسته از کودکان پایگاه اطلاعاتی در کشور تشکیل شد و توانستیم در کل کشور 125 هزار کودک را که از تحصیل بازمانده بودند شناسایی کنیم و با تک تک خانواده‌های آنها تماس بگیریم.

وی افزود: بعد از تماس با خانواده‌های این 125 هزار کودک، متوجه شدیم که بخشی از آنها به خارج از کشور رفته‌اند و برخی دیگر نیز درگذشته یا دچار معلولیت هستند، که در حد توان برای بازگشت این کودکان به تحصیل تلاش کردیم.

وزیر تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی از تمامی کارآفرینان و کسانی که برای بازگشت کودکان به تحصیل فعالیت داشته‌اند تقدیر و قدردانی به عمل آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1395، کدخبر: 1345848: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
آقای ربیعی فقط حرف می زنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین