پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
یک مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم اعلام کرد، اتباع تاجیکستان در صدر نیروهای انتحاری داعش در عراق و سوریه قرار دارند و اتباع عربستان و مغرب در رده دوم و سوم انتحاری‌ها جای گرفته‌اند.

شعارسال: به نقل از شبکه خبری سی. ان .ان عربی، مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم مستقر در هلند اعلام کرد، اتباع تاجیکستان در صدر نیروهای انتحاری داعش در عراق و سوریه قرار دارند و سپس به ترتیب اتباع عربستان و مغرب و در مرتبه سوم نیز اتباع تونس بیشترین نیروهای انتحاری گروهک تروریستی داعش به شمار می‌آیند.

این گزارش با عنوان «جنگ با عملیات انتحاری» منتشر شده و به تحلیل آماری عملیات انتحاری در بین تروریست های داعش در فاصله زمانی دسامبر 2015 تا 30 نوامبر 2016 پرداخته است.

براساس این گزارش، 20 درصد نیروهای داعش ازخارج وارد سوریه و عراق شدند درحالی که 74 درصد از این انتحاری ها سوری و عراقی هستند و تابعیت چهاردر صد دیگر مشخص نیست.

همچنین در این گزارش آمده است: تعداد بمب گذاران انتحاری تاجیکی داعش 27 نفر، سعودی و مغربی هر یک 17 نفر، تونس 14، روسیه 13، مصر 11 و فلسطین 9 نفر اعلام شدند و در مورد برخی کشورها از جمله امارات والجزایر هر کدام یک انتحاری گزارش شده است.

بر اساس گزارش مزبور، نیروهای انتحاری داعش سه شیوه اساسی رابه کار می گیرند که عبارتند از:

*نفوذ فرد انتحاری با سلاحی مرگبار بین مردم به منظور برجا گذاشتن بیشترین تعداد قربانی

*استفاده از خودروهای بمب گذاری شده برای حمله به تجمع ها می کنند تا تعداد کشته ها بالا رود

*حمله با استفاده از کمربند و جلیقه های انفجاری

بنابر گزارش مرکز بین المللی مبارزه با تروریسم، تحقیقات نشان می دهد داعش به نسبت بسیار زیادی به روش دوم یعنی حمله با استفاده از خودروها متوسل می شود و درصد استفاده از این روش 70 درصد است.

نفوذ بین جمعیت با سلاح گرم نیز 20 درصد است و 10 درصد دیگر نیز شامل افرادی است که خود را بین جمعیت منفجر می کنند.

براساس این گزارش داعش 84 درصد از عملیات خود را علیه نظامیان، 16 درصد علیه غیرنظامیان انجام می دهد و در حمله به غیرنظامیان از روش سوم انتحاری یا منفجر کردن خود استفاده می کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15اسفند1395، کدخبر: 1346009: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۶
0
0
یعنی اینقدر آسونه مخ یکی رو زدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین