پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۱۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
نخست‌وزیر چین با هشدار نسبت به ورود جهان به عرصه تحولات سیاسی و اقتصادی تاکید کرد پکن باید آماده "شرایط وخیم‌تر" آتی باشد؛ اظهاراتی که اشاره آشکار به سخنان ترامپ است.

شعار سال: به نوشته روزنامه گاردین، لی کچیانگ، نخست‌وزیر چین در اولین روز افتتاح کنگره ملی سالانه خلق چین هشدار داد جهان در حال ورود به دوره‌ای از تحولات عمیق سیاسی و اقتصادی است. این مقام هشدار داد، چین باید آماده "شرایط پیچیده‌تر و وخیم‌تر آتی" حاصل "تحولات داخل و خارج از چین" باشد.

لی کچیانگ در سخنانی که ظاهرا اشاره‌ای غیر مستقیم به پیروزی شوکه کننده ترامپ بود، گفت: تردیدهای بسیاری درباره مسیر سیاست‌های اقتصادی مهم و اثرات جانبی آنها وجود دارد و این عوامل می‌تواند موجب بی‌ثباتی شود و تردید به صورت مشهودی رو به افزایش است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا که چین را "دشمن" ایالات متحده توصیف کرده بود، مکررا تهدید کرده که سیاستی رقابتی‌تر علیه تجارت با چین ایجاد می‌کند و همین اظهارات نگرانی‌هایی را درباره به وجود آمدن جنگ تجاری میان این دو قدرت اقتصادی بزرگ جهان ایجاد کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ 15 اسفند 95، کد مطلب: 95121509637: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین