پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که اروپا وارد جنگ تجاری با آمریکا نشود و هشدار داد که جنگ تجاری برای هر دو طرف فاجعه خواهد بود؛ وی همچنین گفت بزرگترین آرزویش حل مناقشه سوریه است.
شعارسال: فدریکا موگرینی روز پنجشنبه در همایش موسوم به 'مجمع بروکسل' گفت: شاهد بحث های زیادی در آمریکا درباره تعرفه فولاد هستیم و به آن احترام می گذاریم . ما در اتحادیه اروپا هرگز سیاست های حمایت گرایانه اقتصادی نخواهیم داشت؛ این روش اروپایی نیست اما روشن است که درصورت نیاز از منافع خود دفاع خواهیم کرد.

وی افزود: برای ما روشن است که ما مشکل مازاد ظرفیت (overcapacity) داریم و مایل هستیم که به همراه آمریکا و همچنین سایر شرکا شامل کانادا ، ژاپن و دیگران به رفع این مشکل بپردازیم.

موگرینی خاطرنشان کرد: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن ، شریک تجاری اول و شریک اول سرمایه گذاری ایالات متحده آمریکا و تقریبا یکایک ایالتهای آمریکا هستند بنابراین 'حمایت گرایی' ایده خوبی برای اقتصاد آمریکا نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شاهد یک جنگ تجاری خواهیم بود؟ گفت: امیدوارم که چنین چیزی روی ندهد زیرا برای هر دو طرف فاجعه واقعی خواهد بود و همچنین می تواند یک فاجعه برای بقیه جهان باشد .

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه بدون توجه به اخطارهای کارشناسان و بنگاه‌های اقتصادی، تعرفه‌های سنگینی را برای واردات برخی فلزات اعمال کرد؛ اقدامی که می‌تواند سرآغاز یک جنگ جدید تجاری باشد. بر مبنای اعلام کاخ سفید، تعرفه 25 درصدی برای واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی برای واردات آلومینیوم در نظر گرفته شده است. تنها کانادا و مکزیک به علت در جریان بودن مذاکرات تجاری توافق نفتا (قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی) از این طرح مستثنی شده‌اند.

موگرینی در بخش دیگری از سخنان خود در مجمع بروکسل گفت بزرگترین آرزویش حل و فصل مناقشه در سوریه است. وی گفت: تا زمانی که ما با هم درباره یک راه حل سیاسی تحت نظر سازمان ملل کار نکنیم، بحران ادامه خواهد یافت و جنگ ادامه خواهد یافت و آرزوی اول من این است که این مناقشه حل شود.

وی همچنین در پاسخ به این که اخیرا از چه حادثه ای بیش از همه شگفت زده شده است ، گفت: تصمیم آمریکا به انتقال سفارت خود به شهر قدس او را شگفت زده کرده و افزود، این اقدام، آمریکا را با خطر از دست دادن اعتبار رو به رو می سازد.

مجمع بروکسل یک گردهمایی سالیانه با شرکت مقامات سیاسی اروپایی و آمریکایی است که با سازماندهی موسسه آمریکایی 'جرمن مارشال' برگزار می شود.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 18اسفند 1396، کدخبر:  ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
این ترامپی که ما میشناسیم خودش آغاز گر این جنگ خواهد بود ، برای یک بار هم که شده جهانیان باید در مقابل این قدرت بایستند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
برای همیشه بدیهی بود که اروپا در مقابل امریکا فرصت های خودش رو در دفاع از ایران انجام نمیده..امریکا میتونه با یکی دوتا تهدید اروپا رو در مساله برجام همراه با خودش کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین