پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۳۲۷۱
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
وزرای امور خارجه و اقتصاد آلمان، آمریکا را به اقدامات متقابل علیه تحریم‌های جدید ضد مسکو تهدید کردند.

شعار سالزیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه "راینیشن پست" آلمان مقاومت علیه تحریم های احتمالی آمریکا علیه روسیه را اعلام کرده و از رئیس جمهور آمریکا خواست که با کشورهای عضو اتحادیه اروپا در این باره مشورت کند.

گابریل در ادامه گفت که ما از خود در برابر سیاست صنعتی اول آمریکای ترامپ به بهانه تحریم ها دفاع می کنیم.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین اعلام کرد که در اعتراضات علیه تحریم‌های آمریکا بخصوص مسئله غلبه بر بحران اوکراین و فشار سیاسی که تحریم ها در مسکو ایجاد می کند مطرح است.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ هنوز درباره تشدید تحریم ها علیه روسیه تصمیم نگرفته است گفت: هنوز زمان وجود دارد. این قانون در هر صورت مشورت با آمریکایی ها قبل از هر گونه اتفاقی را پیش بینی می کند.

گابریل همچنین اعلام کرد که با همتای آمریکایی خود در این باره در ارتباط است و ما نکات مد نظر خود را به وضوح و شفاف بیان می کنیم.

بریگیت زیپریس وزیر اقتصاد و انرژی آلمان نیز انتقاد شدیدی به تحریم های برنامه ریزی شده آمریکا علیه روسیه وارد کرده و ایالات متحده را تهدید به اقدامات متقابل کرده و اظهار داشته است که این قانون آمریکا همچنین تحریم ها علیه شرکت های آلمانی و اروپایی را پیش بینی می کند. ما این تحریم ها را نقض قوانین بین المللی می دانیم. آمریکایی ها نمی توانند شرکت های آلمانی را به این دلیل که در یک کشور دیگر فعالیت های اقتصادی دارند مجازات کنند.

وزیر اقتصاد آلمان همچنین تاکید کرد که ما خواهان جنگ تجاری نیستیم. از این رو ما بارها و بارها در این باره تبلیغ کرده ایم که آمریکایی ها خط تحریم های مشترک را ترک نکنند. متاسفانه البته آن ها این کار را انجام می دهند. بنابراین این درست است که کمیسیون اتحادیه اروپا اقدامات متقابل را در دست بررسی قرار دهد. اروپا آماده است در کوتاه مدت اقدامات متقابل را در زمینه های دیگر در پیش گیرد.

هفته گذشته سنای آمریکا در واشنگتن تحریم های جدیدی را علیه روسیه وضع کرد. رئیس جمهور آمریکا هنوز درباره قبول یا رد این تحریم ها تصمیم گیری نکرده است. رئیس جمهر روسیه روز یکشنبه با اخراج ۷۵۵ دیپلمات آمریکا به این مسئله واکنش نشان داد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مشرق ، تاریخ انتشار 10 مرداد 96، کدمطلب:756952، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین