پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
برنی سندرز عضو مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ترامپ می خواهد مانند آنچه بوش پیش از جنگ عراق انجام داد، با دستکاری اطلاعات علیه ایران به برجام ضربه بزند، تاکید کرد: این اشتباه را نباید تکرار کرد.
شعارسال: برنی سندرز عضو مجلس سنای آمریکا با بیان اینکه ترامپ می خواهد مانند آنچه بوش پیش از جنگ عراق انجام داد، با دستکاری اطلاعات علیه ایران به برجام ضربه بزند، تاکید کرد: این اشتباه را نباید تکرار کرد.

سناتور برنی سندرز توافق هسته ای میان ایران و گروه 5+1 را موفقیتی عمده در سیاست خارجی آمریکا توصیف کرد.

وی با تاکید براینکه آژانس بین المللی انرژی هسته ای پایبندی ایران به برجام را تائید کرده و برجام جواب می دهد، افزود: به رغم این تائید، ترامپ اعلام کرده که به دنبال بهانه ای برای خروج از این توافق است.

سندرز به نقل از مقام های امنیتی آمریکا از فشار ترامپ به نهادهای اطلاعاتی این کشور برای تامین شواهدی خبر داد که نشانگر نقض برجام از سوی ایران باشد.

سناتور ایالت ورمونت، این عمل ترامپ را مشابه رفتار جرج بوش رئیس جمهوری پیشین آمریکا برای جمع آوری اطلاعاتی علیه عراق پیش از حمله به این کشور دانست.

سندرز با بیان اینکه این مشابهت نگران کننده است، تاکید کرد: نباید این اشتباه را تکرار کنیم.

برنی سندرز از جمله دو سناتوری بود که در جریان جلسه سنا برای تصویب تحریم های ایران رای مخالف داد و بارها از سیاست ‏های جنگ طلبانه آمریکا در جهان و رویکرد این کشور به ایران انتقاد کرده است.‏

از جمله در جریان مناظره های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، وی از نقش آمریکا در کودتای مشترک آمریکا-انگلیس علیه دولت ‏دکتر محمد مصدق و بازگرداندن محمدرضا شاه به قدرت انتقاد کرده بود.‏

این سناتور ایالت ورمونت پیشتر در پیامی توئییتری از 'افراد پیشرو' خواسته بود تا همچنان که از قانون خدمات درمانی اوباماکر دفاع کردند برای حفظ توافق هسته ای ایران نیز 'بسیج شوند'.

وی همچنین در پیام دیگری به رغم اعلام حمایت از تحریم علیه روسیه و کره شمالی، نسبت به رویکرد ترامپ به ایران ابراز نگرانی کرد.

سندرز همچنین هنگام بررسی طرح تحریم ایران در سنای آمریکا که با حمله تروریستی به حرم امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس همزمان شده بود، خواستار توقف بررسی به احترام قربانیان ترور در تهران شد.

وی در نطق خود در سنای آمریکا گفت: درست نیست در روزی که ایران قربانی تروریسم می شود با بررسی طرحی علیه این کشور به سوگواری مردم ایران که در زمان حمله 11 سپتامبر برای قربانیان آمریکایی شمع روشن کردند، بی احترامی کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396 ، کدخبر: 363076 ، www.entekhab.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین