پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۵۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
معاون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت:12 هزار و 100 میلیارد تومان حاصل گردشگری دوره یک ساله پسابرجام در مناطق آزاد است.

شعارسال: حجت الاسلام محمد علی زم در همایش اقتصاد مقاومتی، برجام و تاثیر آن بر گردشگری اظهار کرد: واقعیت برجام حضور یک قدرت در برابر 5+1 قدرت بود. از زمان فتحعلی شاه قاجار تا جمهوری اسلامی، ایران 28 معاهده بین المللی امضا کرده است که قطعا برجام پرافتخارترین آنها است.

وی افزود : قبل از دولت یازدهم و مذاکرات و فرجام برجام، در یک بلاتکلیفی در کشور برای برنامه های بلندمدت به سر می بردیم و پس از توافق، جاده برای ما باز شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: با اینکه در کشور ما هنوز بر سر ایدئولوژی گردشگری مشکل وجود دارد و با اینکه عده ای نافذ هنوز معتقدند که گردشگری مساوی لا ابالی گری است ولی ما در عمر یکساله برجام دستاوردهای خوبی در حوزه گردشگری داشتیم.

زم تصریح کرد: ما برای توسعه گردشگری به خاطر نگاه منجمد برخی افراد و فراهم نبودن زیرساختها جرات توسعه لازم را پیدا نکردیم.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی ویدیو رسانه گفت: هنوز در حوزه های نیروی انسانی، قانونگذاری و ایدئولوژی برای گردشگری مشکل داریم.

زم افزود: ما هنوز تلاش می کنیم در این کشور به عده ای با کتاب و مقاله و سخنرانی بفهمانیم که گردشگری ما از نوع حلال است.

عضو اسبق شورای سیاستگذاری صدا و سیما تاکید کرد: زیر ساخت های ما در گردشگری ناهمگون و ناهنجار است و برای جاده ها، هتل ها، ناوگان هوایی و دریایی بهتر، احتیاج به زمان داریم.

زم ادامه داد: برای نخستین بار در تاریخ کشور در زمان دولت یازدهم بحث توجه به گردشگری مناطق آزاد به عنوان یک هسته از 10 هسته استراتژی توسعه مناطق آزاد مورد توجه قرار گرفت و توسط دولت ابلاغ شد.

قائم مقام اسبق سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: بحث محیط زیست، آموزش های بین المللی و هنر در ذیل موضوع گردشگری در مناطق آزاد مورد تاکید دولت فعلی است.

زم افزود: دولت برای مناطق آزاد خرمشهر همجواری عراق، برای قشم توسعه گردشگری و تجارت دریایی با اروپا، برای چابهار بهره مندی از سواحل عظیم منطقه ای افغانستان و پاکستان، در ارس همجواری با قفقاز و روسیه، در انزلی توسعه گردشگری دریایی کشورهای حاشیه خزر، در ماکو تفریح و طبیعت گردی و برای کیش رویکرد جامع گردشگری برای اروپایی ها را با آفتاب 4 فصل در نظر گرفته است.

 همایش اقتصاد مقاومتی، برجام و تاثیر آن بر گردشگری 16 اسفند به طور همزمان در 10 پنل توسط مسولان مختلف دولتی در بخش ها و موضوعات مختلف دنبال شد و قرار است نتیجه این پنل ها در یک همایش با حضور رییس جمهوری در هفته آتی تبیین شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 16اسفند1395، کدخبر: 82454978: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین