پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد 151 درصدی تردد گردشگری دریایی در رودخانه های کارون و اروند خبر داد.

شعار سال: عادل دریس در خصوص سفرهای دریایی در رودخانه های کارون و اروند در ایام نوروز اظهار کرد: در این ایام 213 هزار و 390 گردشگر دریایی در قالب 11 هزار و 132 سفر دریایی در رودخانه های کارون و اروند تردد کردند و از جاذبه های دریایی این دو رودخانه بهره مند شدند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 151 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در ایام نوروز فعالیت شناورهای مسافری در مسیرهای کویت و عراق به علت افزایش تقاضا برای گردشگری دریایی در اروند و کارون متوقف شده بود افزود: شناورهای مسافری از 16 اسفند 95 تا 13 فروردین ماه سالجاری به جابجایی مسافر در رودخانه‌های اروند و کارون فعالیت داشتند.

به گفته مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ایام نوروز بندرخرمشهر در راستای ایجاد ایمنی تمهیدات خاصی از جمله گشت های منظم دریایی در رودخانه اروند و همانند سال های گذشته بصورت داوطلبانه و با همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در رودخانه کارون اندیشیده بود.

دریس در خصوص نجات جان 12 سرنشین یک فروند قایق تفریحی در رودخانه کارون گفت: این قایق تفریحی در تعطیلات نوروز در آب‌های کارون واژگون شد که تمامی سرنشینان آن با حضور به موقع شناورهای جستجو و نجات بندرخرمشهر از خطر غرق شدگی نجات یافتند.

وی یادآور شد: در ایام نوروز شناورهای جستجو و نجات ناجی ۴، سار ۲، قیام ۸ ، دو فروند قایق تندروی جستجو و نجات و یدک کش ناصر۳ رودخانه اروند و کارون را تحت پوشش قرار دادند.

بازدید 102 هزار و 268 مسافر نوروزی و کاروان راهیان نور از بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی بندرخرمشهر اظهار داشت: در تعطیلات نوروز 102 هزار و 268 میهمان نوروزی بصورت کاروان خودرویی و کاروان‌های راهیان نور از اقصی نقاط کشور از بخش‌های مختلف مجتمع بندری خرمشهر بازدید کردند.

دریس ادامه داد: میهمانان نوروزی از محوطه‌ها، اسکله‌ها، تجهیزات، تأسیسات بندری، ساختمان مرکزی قدیمی، مناطق عملیاتی کربلای4 و 5، نوار مرزی و محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون بازدید کردند و با امکانات، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های مجتمع بندری خرمشهر از نزدیک آشنا شدند.

وی اضافه کرد: در جریان این بازدیدها که با همراهی و اسکورت نیروهای یگان حفاظت گارد و انتظامات بندرخرمشهر انجام می‌شد، کارشناسان این اداره کل اطلاعات جامعی در خصوص مجتمع بندری خرمشهر به میهمانان ارائه می‌دادند و همچنین بروشورهای حاوی هشدارهای ایمنی و بسته اقلام فرهنگی در اختیار میهمانان گذاشته شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی رهیاب، تاریخ 21 فروردین 96، کد مطلب: 130988: www.rahyabnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
0
0
جای کار بیشتر دارد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین