پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۴۱۲
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۵
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد هنر و اقتصاد ورزش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از پیگیری توسعه صنعت گردشگری دریایی در کشور خبر داد و گفت: اقدام های عملی برای رشد این صنعت که تاکنون با وجود ظرفیت‌های بسیار مغفول مانده، به‌زودی آغاز خواهد شد.

شعارسال: «احمد اصغری» با اشاره به توجه این کمیسیون نسبت به توسعه گردشگری دریایی، افزود: ایران از نظر ظرفیت‌های دریایی در سطح قابل قبولی قرار دارد که تاکنون این قابلیت از نظر گردشگری مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، 47 درصد تولید ناخالص داخلی کشور با احتساب نفت وابسته به دریاست که این رقم بدون احتساب نفت نزدیک به 25 درصد برآورد می‌شود.

وی در ادامه به برنامه ششم توسعه و نگاه آن نسبت به دریا اشاره و تاکید کرد: به دنبال آن بودیم که در قانون برنامه ششم توسعه توجه بیشتری نسبت به دریا و استفاده از همه ظرفیت‌های آن وجود داشته باشد، اما این‌گونه نشد. همچنین قرار بود سند توسعه گردشگری دریایی را با همکاری فعالان این حوزه و حمایت دولت آماده کنیم که در این زمینه نیز توفیقی نداشتیم.

اصغری تصریح کرد: استفاده صحیح از ظرفیت‌های گردشگری دریایی ایران می‌تواند سودی معادل 2 برابر ذخایر نفتی برای کشور داشته باشد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: تاسیس انجمن گردشگری دریایی به‌منظور تدوین قوانین، استانداردها و آیین‌نامه‌ها با همکاری همه‌جانبه اتاق ایران و ارگان‌های حاکمیتی دخیل در امر گردشگری دریایی و تأسیس شرکت سرمایه‌گذاری (هلدینگ) گردشگری دریایی ایران از جمله اهدافی هستند که در قدم نخست باید نهایی شوند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در ادامه نبود متولی مشخص در این حوزه را یکی از موانع جدی در مسیر توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: برای هماهنگی و دریافت مجوزهای لازم، هیچ نهاد و دستگاهی به‌عنوان متولی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: اینکه یک نهادی تنها اقدام به صدور مجوز کند، کافی نیست؛ ازآنجایی ‌که این صنعت تاکنون در ایران تعریف ‌نشده است، بدین ترتیب باید سازوکار اولیه آن نیز تعیین شود.

گردشگری دریایی به دلیل قابلیت های بالای جذب گردشگر برای کشور با توجه به دارا بودن بیش از پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب، وجود سواحل متنوع و ماسه ای و بندر های تاریخی، پرمزیت اما مغفول مانده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 8خرداد1396، کدخبر: 82548361: www.irna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین