پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۳۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: از آنجا که کشورمان در معاهدات و کنوانسیون های بین اللملی با موضوع جستجو و نجات دریایی عضو می باشد، تلاش برای ارتقاء ایمنی مسافران نوروزی در گردشگاه های دریایی از اهمیت دوچندان برخوردار می باشد.
شعارسال: «گرایلو»، همچنین با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی سال ۹۵، بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر از گردشگاه های دریایی منطقه بهره مند شدند، اظهار داشت: طی تعطیلات نوروزی سال جدید نیز پیش بینی می شود شاهد افزایش استقبال هموطنان از سراسر کشور برای بهره مندی از جاذبه های دریایی در شهرهای بندری استان خوزستان باشیم و ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی در این مقطع از سال اهمیتی دو چندان پیدا می کند.

معاون دریایی و بندری، این اداره کل را مرجع رسمی دریایی کشور در استان خوزستان برشمرده و افزود: این اداره کل به منظور حفظ جان افراد و ارتقاء ایمنی آنان به هنگام تردد در دریا و گردشگاه های دریایی، اقداماتی در مراحل مختلف به اجرا گذاشته است و ایجاد هماهنگی و اتخاذ وحدت رویه برابر با استانداردها و الزامات ایمنی بین ارگان های ذیربط از اهم اقدمات به شمار می آید.

وی با اشاره به شرکت سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله شهرداری، شیلات، دریابانی نیروی انتظامی و هلال احمر در این نشست مشترک بیان داشت: پس از بحث و بررسی چالش ها و نقاط قابل بهبود در خصوص موضوع بهره مندی مسافران نوروزی از گردشگاه های دریایی مختلف منطقه، تمهیدات و تصمیمات متعددی با محوریت هم افزایی جمعی و الزام فعالان این حوزه به رعایت اصول ایمنی اتخاذ گردید.

گرایلو با اشاره به اقدامات متعدد اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان جهت ارتقاء آگاهی های مسافران نوروزی در استفاده از گردشگاه های دریایی و اقدمات ایجابی برای رعایت ایمنی در این اماکن، از استقرار شناورهای جستجو و نجات دریایی در محدوده های مجاز گردشگری دریایی و واحد امداد و نجات طی ایام تعطیلات نوروزی خبر داد.

وی همچنین با تأکید بر لزوم ارتقاء ایمنی گردشگران دریایی، همکاری مسافران و کلیه ارگان های ذیربط در زمینه رعایت اصول ایمنی در دریا را خواستار شد.

یادآور می شود، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اتخاذ تمهیدات مناسب ایمنی و کنترل و نظارت بر نحوه ی رعایت استانداردها و الزامات ایمنی در گردشگاه های دریایی طی تعطیلات نوروزی، موفق گردید میزان سوانح منجر به فوت را بر صفر برساند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1395، کدخبر: 465161، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین