پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۴۶۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳
نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر با تکیه بر ادعاهای ایران هراسانه خود مدعی شد که یافتن راه حل سیاسی بحران سوریه در گرو بیرون کردن ایران و گروه های وابسته به آن از این کشور است!

شعارسال: به نقل از رادیو اروپای آزاد، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، بار دیگر ادعاهای بی اساس دولت واشنگتن را در قبال ایران تکرار کرد.

وی بعد از صحبت های «استفان دیمیستورا» نماینده سازمان ملل در امور سوریه که خلاصه ای از مذاکرات ژنو ۴ را در خصوص حل بحران سوریه ارائه داد، خطاب به خبرنگاران گفت: آمریکا به طور قطع از تلاش های دیمیستورا، روند سازمان ملل در حل بحران سوریه و همچنین مذاکرات ژنو حمایت می کند و خواهان تداوم آنها است.

هیلی بدون اشاره به نقش آمریکا و متحدانش در ایجاد بحران سوریه مدعی شد: در حال حاضر همه تمرکز بر روی یافتن راه حل سیاسی است و این در اصل به معنای آن است که سوریه دیگر نمی تواند پناهگاه امنی برای تروریست ها باشد. ما باید از بابت بیرون کردن ایران و ایادی وابسته به آن از سوریه اطمینان خاطر پیدا کنیم. در حال پیشروی به سمت هدف خود، باید اطمینان پیدا کنیم که امنیت مرزها و متحدانمان نیز تامین می شود.

هیلی از پاسخ به این سوال که آیا دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کناره گیری «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه از قدرت را (به عنوان پیش شرط) خواستار است یا خیر، طفره رفت.

گفتنی است دیمیستورا تاریخ آغاز دور بعدی مذاکرات ژنو را ۲۳ مارس (۳ فروردین) اعلام کرد و در بیان دستاوردهای مذاکرات ژنو ۴ گفت: ما انتظار معجزه نداشتیم و در واقع، معجزه ای هم رخ نداد. اما، دستاوردهایمان بسیار بیشتر از آن مقداری بود که بسیاری از مردم تصور می کردند؛ از جمله آنکه هیچکس میز مذاکره را ترک نکرد و همه باقی ماندند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19اسفند1395، کدخبر: 3927714: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۰
0
0
برو بابا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین