پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۱۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: متأسفانه امروز سنت وقف در جامعه کمرنگ شده است.

شعار سال : حجت‌الاسلام محمد کاروند در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر همدان بابیان اینکه وقف یکی از مهم‌ترین تأکیدات در دین اسلام است، اظهار داشت: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز اموال مختلفی درراه اسلام وقف‌شده بود.

وی در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه فرهنگ وقف در جامعه کمرنگ شده است، بیان کرد: عمده‌ترین علت کمرنگ شدن وقف مشخص نکردن درست اموال وقفی در وصیت‌نامه افراد است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار کرد:در اسلام به داشتن وصیت‌نامه برای مسلمان بسیار تأکید شده و در احادیث نیز آمده فردی که بدون وصیت‌نامه فوت کند مانند جاهلین پیش از اسلام است.

وی به وصیت‌نامه امیر المونین (ع) اشاره داشت و افزود:حضرت علی(ع) در وصیت‌نامه خود هفت سفارش برای حسنین،۱۲ سفارش برای مردم و سه سفارش برای خود دارد.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه زندگی مهم‌ترین سرمایه زندگی انسان است و هیچ‌چیز قابلیت جایگزینی با آن را ندارد، افزود: پرونده چند چیز حتی پس از مرگ انسان هم‌بسته نمی‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند در این خصوص عنوان کرد:فرزند صالح و صدقه جاریه‌ای که فرد از خود به‌جای می‌گذارد از این جمله هستند که با هر بار استفاده ثوابی برای آن فرد نوشته می‌شود.

حجت‌الاسلام کاروند بیان داشت: هر فرد می‌تواند یک‌سوم مال خود را برای امور خیریه وصیت کند.

وی ادامه داد: بیشتر وقف‌هایی در حال حاضر وجود دارد از وصیت‌نامه‌هایی است که درست نوشته‌شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان اظهار داشت: به برکت سنت حسنه وقف بزرگ‌ترین وقف‌ها در دنیا برای روضه امام حسین(ع) است و این مجالس بزرگ‌ترین سرمایه‌های فرهنگی در جامعه هستند.

وی در پایان سخنانش گفت: دومین وقف‌ها نیز در دنیا برای حضرت ابوالفضل(ع) و سومین وقف برای امام رضا (ع) است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 20 آذر 1394 کد مطلب : 2997510 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین