پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۸۷۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، اتباع ۶ کشور عمدتاً مسلمان از جمله ایران که ترامپ در فرمان اجرایی خود ورود شهروندان آنها را به آمریکا ممنوع کرد، همچنان می‌توانند درخواست روادید ورود به این کشور را بدهند.

شعارسال: به‌دنبال صدور احکامی در دادگاههای آمریکا در مخالفت با فرمان جدید مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور، پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اتباع شش کشور عمدتاً مسلمان از جمله ایران که ترامپ در فرمان اجرایی خود ورود شهروندان آنها را به آمریکا ممنوع کرد، همچنان می‌توانند درخواست روادید ورود به این کشور را بدهند.

در این بیانیه آمده است در روز 15 مارس 2017، دادگاه منطقه‌ای آمریکا در هاوایی با صدور حکمی وزارت امور خارجه آمریکا را از اجرای بند دو و شش دستور اجرایی 13780 ــ که بر اساس آن، صدور روادید ورود به آمریکا ممنوع بود ــ منع کرد. در روز 16 ماه مارس 2017، یک دادگاه منطقه‌ای در مریلند نیز به‌طور جداگانه با صدور حکمی وزارت امور خارجه آمریکا را از اجرای بند دو (سی) همان حکم اجرایی منع کرده است. هر دو حکم فوراً اجرایی هستند.

به نقل از خبرگزاری صداوسیما، از آنجایی که دستور اجرایی هنوز اجرایی نیست، سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا همچنان به روند صدور روادید برای اتباع شش کشور همانند قبل ادامه می‌دهند. وزارت امور خارجه آمریکا اجرایی بندهای دستور اجرایی را بر اساس احکام دادگاه‌های مربوطه به‌حالت تعلیق درمی‌آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 28اسفند1395، کدخبر: 1359988: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۳۰
0
0
مثلا لطف کردن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین