پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۴۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
بنده نمی دانم که چگونه باید پاسخگو بود و قبلا نیز گفتم که متاسفانه علی رغم اعلام مراتب به مسئولین مافوق هیچگونه اقدامی مثبت انجام نداده اند و همواره بنده مقصر قلمداد شده ام.
شعارسال: رقیه نمازی شبستری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به سابقه حضور خود در شورای اسلامی شهرشبستر گفت:بنده در دوره سوم با رای قاطع مردم اولین انتخاب آنان بوده وو در دوره چهارم نیز با حمایت های مردم و شناختی که از عملکرد بنده داشتنند بدون تبلیغات وسیع و به گفته مسئولین وقت با پاک ترین آرا عضو شورای اسلامی دور چهارم شهر شبستر شدم.

وی با اشاره به ماهیت وجود شوراهای اسلامی اظهارکرد:شوراهای اسلامی بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به فرمان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) پایه گذاری شد وهرچند مشکلات کشور و جنگ تحمیلی این موضوع را به تاخیر انداخت اما تفکر و اندیشه آن بزرگوار در خصوص فلسفه وجودی ،مشارکت دادن مردم در امور خود و کشور و پرهیز از تمرکز قدرت و نقض دیکتاتوری بود اما با کمال تاسف ما کم کم راه به بیراهه می رویم و به جای مشارکت دادن مردم در امور مختلف در دفتر شورا که متعلق به مردم است نشسته و برای آنها تصمیم می گیریم و دراین تصمیمات بعضا مطامع شخص و امیال و اغراض خود را لحاظ می نماییم که به هیچ وجه شایسته رسالت شورایی،انسانی و اخلاقی نیست.

عضو شورای اسلامی شهر شبستر در بخش دیگر سخنان خود افزود:بنده بدون توهین به احدی حقیقی یا حقوقی ،برخی واقعیت هایی که رخ داده و مستند به مدارک و دلایل و براهین است را بیان می کنم که البته تمامی این موارد را به مراجع ذیربط و سلسله مراتب اداری از جمله فرمانداری و استانداری،اداره کل بازرسی استان و دادگستری ارائه نموده ام .

وی ادامه داد:معتقدم احتمالا سهوا یا عمدا اشکالاتی وجود داشته که به دلیل عدم رفع آن تخلف محسوب می شود و رسیدگی به آنها در صلاحیت آن مسئولین است که اگر عمدا مسامحه نمایند در پیشگاه خداوند مسئول خواهند بود و پاسخگوی حق الناس باید باشند.

نمازی شبستری ابراز کرد:یکی از انتقادات بنده به قانون است که در تصمیم گیری ها اکثریت را ملاک اجرا دانسته یعنی در شورای ۵نفره اگر ۳نفر موردی را تایید نمود مصوب می شود و ۲نفر مخالف در اقلیت قرار گرفته و حتی دلایل مخالفت آنها مورد توجه قرار نمی گیرد .

وی ادامه داد:هرچند به لحاظ شکلی ایرادی نمی توان گرفت،ولی بسیاری از مصوبات اشکال ماهیتی دارند و این موضوع باعث انشقاق و دوگانگی در شورا شده و گروه بندی و باند بازی شکل می گیرد که شان و منزلت شورایی را خدشه دار می سازد که در برخی از شوراهای شهرستان شاهد آن بودیم.

عضو شورای اسلامی شهر شبستر با اشاره به عملرد خود اظهار داشت:بنده در طول ده سال عضویتم در شورا بر اساس عقاید و رسالت خود هرگز خود را آلوده تبانی و گروه و باند نکرده و همواره مستقلا آنچه را به نفع مردم و شهروندانم تشخیص داده ام پذیرفته و در غیر این صورت مخالفت خود را در صورتجلسات درج نموده ام.

نمازی افزود:یکی از اعتراضات بنده به شورا و شهرداری و تمام مسئولان این بوده که معتقدم در جریان پروژه هلال احمر یا همان ساختمان تجاری جدیدالاحداث نبش خیابان پاسداران ،حقوق شهروندان و حق شهرداری پایمال گردیده است و بنده وقتی به چنین موضوعاتی اعراض می کنم اخلالگر و خاطی می نامند و قضاوت با مردم است.

وی تصریح کرد:اعتراض بعدی من در مورد طرح هادی شبستر است که در زمان تصدی سرپرستی آقای میرباقر موسویان ،قراردادی برای مطالعه طرح هادی شبستر با شرکتی بسته شد و پس از کش و قوسهایی که در مورد انتخاب شهردار داشتیم و در نهایت منجر به انتخاب شهردار شد این قرارداد که چندماهی بود توسط شرکت اجرا می شد بطور یک جانبه و بدون دلیل فسخ و با شرکت مشاور دیگری با بیش از دو برابر قرارداد قبلی ،قرارداد منعقد شد و جالب اینکه که قبل از پیاده سازی طرح هادی بدنه سازی بلوار و خیابان گلشنراز انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهر شبستر عنوان کرد:اعتراض دیگر بنده در خصوص خریداری املاک و سرمایه گذاری شهرداری با دخالت شورای اسلامی در خارج از محدوده و حریم شهری است که در اراضی روستای شنگل آباد املاکی خریداری شده که ارزش چندانی برای شهر در آن مکان متصور نیست از طرفی به هیچ عنوان توجیه قانونی و اقتصادی ندارد و سوال بنده این است که شهرداری شبستر در اراضی مزروعی شنگل آباد چه پروژه ای را اجرا خواهد کرد که منافع آن متوجه شبستر باشد در حالی که خود روستا در حریم شندآباد است و اگر منافعی هم دارد برای شندآباد متصور است نه شبستر.

نمازی ادامه داد:مورد انتقاد و اعتراض بنده این است که بنا به تاثیراتی که به دلیل خویشاوندی،وابستگی در برخی موارد تبانی با برخی از مالکین اراضی اطراف و خارج از محدوده شهر انجام می شودو املاک تعدادی با مصالحه وبه محدوده الحاق می شود و طبعا منافعی به طرفین می رسد و برخی شهروندان هم بدلیل تبدیل انباری به مسکونی در کمیسیون ماده صد یا باید حکم تخریب اجرا نمایند و یا میلیون ها تومان جریمه به دلیل تغییر کاربری و امثالهم بپردازند.

وی با بیان برخی انتقادات و اعتراضات دیگر خود بیان کرد:یکی از اعضای شورا عنوان نموده که چندمیلیارد تومان به نفع شهرداری درآمد کسب نموده است درحالی که نسبت به تهاتر با مسکن بسیجیان انجام شده که عضو یاد شده شورا ،خودسرانه اقدام به مصالحه زمین مشاعی کشاورزی با قیمت گزاف در قبال بدهی تعاونی مسکن نموده که اکنون نیز به فروش نمی رسد و شهرداری را با مشکل مواجه نموده است .

نمازی اضافه کرد:هیئت عالی سرمایه گذاری با انحصار سه تن از اعضای شورا بوده و در یکسال اخیر صرفا یک جلسه رسمی داشته و اقدامی شایسته صورت نگرفته است بطوریکه انحصار مطلق حاکم نموده اند و هیچ مشورتی با خبرگان و با تجربه های شهر نمی نمایند.

وی با بیان اینکه موارد بسیاری وجود دارد عنوان کرد:همه این موارد جزو مطالبات شهروندان است برای همه سند دارم و بنده نمی دانم که چگونه باید پاسخگو بود و قبلا نیز گفتم که متاسفانه علی رغم اعلام مراتب به مسئولین مافوق هیچگونه اقدامی مثبت انجام نداده اند و همواره بنده مقصر قلمداد شده ام.

عضو شورای اسلامی شهر شبستر در پایان خاطرنشان کرد:برای شهروندان عزیز آرزوی سالی خوش ،توام با سلامتی و امید داشتن اندیشه ای بسیط برای انتخاب دلسوزان در انتخابات پیش رو را دارم .

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شبستر نیوز، تاریخ انتشار: 2 فروردین 1396، کدخبر: 131876، www.shabestarnews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
شما منظور این خانم رو فهمیدید؟ یا از هر دری سخنی بود؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۹
0
0
ده سال عضو بودی، بس نیست؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین