پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۶۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۴
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به بارندگی‌های اخیر در استان گفت: سازه‌های آبخیزداری در استان بوشهر حدود ۱۰۰ میلیون متر مکعب سیلاب را استحصال کردند.

شعارسال: سهیل مهاجری با اشاره به استحصال ۱۰۰ میلیون مترمکعب سیلاب در استان اظهار داشت: این میزان استحصال آب به دنبال حداقل بیش از ۵ بار آبگیری در بارندگی‌های اخیر بوده است.

وی افزود: پروژه‌های آبخیزداری استان حجم بسیار بالایی از آب‌های سطحی را کنترل و به آب‌های زیر زمینی اضافه شد به گونه‌ای که در برخی شهرستان‌ها مانند جم شاهد بالا آمدن قابل توجه سطح آب چاه‌ها و زنده شدن قنات‌ها بوده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: با توجه به نفوذپذیری آرام آرام آب انتظار داریم اواخر اردیبهشت ماه جاری در بسیاری از شهرستان‌ها شاهد بالا آمدن حداقل ۳ متر آب چاه‌های کشاورزی باشیم.

وی کاهش خسارت‌های سیلابی در بسیاری از نقاط استان را از دیگر مزایای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان بوشهر دانست و اضافه کرد: روند احداث وتکمیل بسیاری از سازه‌ها در استان به خوبی در حال انجام است.

مهاجری افزود: انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده حداقل ۸۶ سازه آبخیزداری دیگر تا مهرماه جاری و قبل از آغاز بارندگی‌ها در زمستان پیش رو به سازه‌های فعلی استان اضافه شود.

وی، انجام عملیات بیولوژیک هم زمان با احداث سازه‌های آبخیزداری را از دیگر اقدامات منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دانست و اظهار داشت: با نهایی شدن کار سازه‌های جدید تقویت ذخیره‌گاه‌های آب استان افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت استان24، تاریخ انتشار: 10فروردین1396، کدخبر: 192936: www.ostannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین