پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۸۶۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۰
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری با بیان اینکه در جامعه ما اهمیت دادن آب یک مسئله است و خود آب مسئله دیگر است گفت: فرهنگ‌سازی خوبی برای استحصال آب صورت نگرفته است.

شعار سال:مهدی رنجبر صبح امروز در دومین همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی با بیان اینکه در جامعه ما اهمیت دادن آب یک مسئله است و خود آب مسئله دیگر است گفت: در جامعه فرهنگ‌سازی خوبی برای استحصال آب وجود ندارد.


وی ادامه داد: فرهنگ‌سازی در توزیع آب به درستی در جامعه نهادینه نشده است.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری افزود: نظارت کافی برای پول‌هایی که هزینه می‌شود وجود ندارد و آیا انتقال آب از کانال‌های روباز انجام شود یا خیر کمتر به این مسئله توجه شده است.


رنجبر با بیان اینکه چرا در مناطق کم آب‌تر افراد برای مصرف زیاد منابع آب حریص‌تر هستند، گفت: در دانشگاه مسؤولیتی برای منابع آب تعریفی برای ورود آن تعریف نشده است.


وی اظهار کرد: قسمت عمده آب‌های استحصالی باید به بخش کشاورزی برسد که در بهره‌وری بالایی نقش دارد.

دبیر همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی نیز با بیان اینکه مدیریت منابع آب به عنوان استراتژی است و باید در ایران نهادینه شود چون ایران در تنش آبی قرارد دارد، گفت: ایران تولیدات کشاورزی که دارد وابسته به آب است.

رضا غلامی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی به منابع آبی وابسته است، افزود: بهره‌وری آب در کشاورزی پایین است و زمانی که بدانیم سهم آب وری کشاورزی بالا است و این مسائل دست به دست داده سودمندی آب نسبت به سایر کشورها پایین باشد.

وی با بیان اینکه استفاده ناپایدار از منابع آب را مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: تغییر اقلیم در درازمدت میزان آب تجدیدپذیر را از ۱۸۰ میلیارد مترمکعب به ۱۳۰ میلیارد مکعب رسانده است.

دبیر همایش ملی مدیریت منابع آب نواحی ساحلی اظهار کرد: از دولت بخواهیم تحمیل اشتغال به بخش کشاورزی و آب نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰ مقاله به این همایش ارسال شد و ۷۵ درصد به صورت شفاهی پذیرش شد، افزود: مدیریت یکپارچه منابع آب، محیط زیست، آبیاری و زهکشی، سیلاب فرصت‌ها، چالش‌ها و تغییر اقلیم از اهداف این همایش است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 20 مهر 96، کد مطلب: 13960720000222: www.mazandaran.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین