پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۷۹۸۶
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
براساس آمار گمرک در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از 144 هزار و 171 تن انواع نخ از کشورهای مختلف جهان وارد ایران شده است.
شعار سال: در این میان نخ با جنس‌ های مختلف از جمله کتان، پلی استر، ابریشم، پشم، کنف و الیاف مصنوعی با قطر و اندازه‌های مختلف به صورت تک‌لا و چندلا وارد کشور شده است.

براساس واردات این حجم نخ، حدود 252 میلیون و 853 هزار و 792 دلار، ارز از کشور خارج شده است.

لازم به ذکر است که ارزش ریالی این میزان واردات، بالغ بر 789 میلیارد و 648 میلیون و 824 هزار و 97 تومان در آمار گمرک به ثبت رسیده است.

همچنین در میان نخ های وارداتی ذکر شده، نخ دندان از دیگر کالاهایی بوده که در یازده ماهه نخست سال 95، بیش از 42 تن وارد کشور شده است.

در این میان برای واردات نخ دندان بیش از نیم میلیون دلار هزینه شده که ارزش ریالی آن حدود 1 میلیارد و 709 میلیون و 777 هزار و 559 تومان در آمار گمرک ثبت شده است.

براساس این گزارش نخ از کشورهای مختلف جهان از جمله اسپانیا، آلمان، ایالت متحده آمریکا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، بلژیک، ترکیه، هند، چین و چند کشور دیگر وارد ایران شده است.

گفتنی است در این میان کشورهای چین و ترکیه به ترتیب درآمد حدود 99 میلیون دلاری و 44 میلیون دلاری را از طریق صادرات نخ به ایران نصیب خود کرده‌اند و جز، بزرگترین کشورهای تولیدکننده نخ در جهان به‌شمار می‌روند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 16 فروردین 1396، کد مطلب: 651622، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین