پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۶۰۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴
آمار گمرک نشان می دهد سال گذشته بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن مداد تراش به کشور وارد شده است.

شعار سال: طبق آمارهای رسمی کمرگ در ۱۱ ماهه منتهی به بهمن سال ۹۵، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن مداد تراش به کشور وارد شده است.

این مقدار واردات ارزشی معادل ۱۹ میلیارد و ۵۹۶ میلیون ریال داشته و منجر به خروج ۶ میلیون و ۳۰۶ هزار دلار ارز از کشور شده است. چین با ۵ میلیون و ۸۲۷ هزار دلار در صدر کشورهای صادر کننده مداد تراش به کشورمان قرار دارد.

واردات مداد تراش به کشور در حالی است که این کالا از کالاهای مشابه تولید داخل محسوب می شود و بسیاری از تولید کنندگان این حوزه به واسطه رکود بازار با مشکلات عدیده ای دست و پنجره نرم می کنند. در این راستا، رییس انجمن تولیدکنندگان لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار درخصوص وضعیت تولید لوازم‌التحریر می گوید: امسال این صنعت از نگاه تولیدکنندگان در وضعیت نامناسبی قرار دارد، چراکه در گمرک برای واردات محصول نوشت‌افزار کم‌اظهاری می‌شود و متاسفانه گمرک از واردکنندگان، یک‌چهارم کمتر از آن چیزی که در تعرفه وجود دارد، دریافت می‌کند. این موضوع باعث شده که قیمت تمام شده محصولات وارداتی نسبت به تولید داخل با کاهش قیمت چشمگیری مواجه باشد.

جهانبخش بهزادی‌ افزود: چند سال قبل، لوازم‌التحریر جزو کالاهای ردیف۱۰ و لوکس در رده‌بندی کالاهای وارداتی به‌شمار می‌رفت و ورود آن به داخل کشور ممنوع بود، اما در یک سال اخیر، این ممنوعیت واردات برای لوازم‌التحریر برداشته و واردات برای واردکنندگان این نوع کالاها آزاد شد که این موضوع خود باعث نابودی صنعت داخلی کشور شده است.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری ناب نیوز، تاریخ انتشار: 28 فروردین ۱۳۹۶، کد مطلب: 96203: www. nabnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین