پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۴۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
کلنگ زنی خانه عالم روستایی قهج از توابع شهرستان بسطام با حضور معاون استاندار سمنان و همچنین مسئولان محلی کلنگ زنی شد.
شعار سال: خانه عالم روستایی قهج بعدازظهر پنج شنبه با حضور معاون استاندار سمنان در حالی کلنگ زنی شد که این روستا تا پیش از این فاقد خانه عالم روستایی بود و قرار است این بنا در زمینی به مساحت ۲۵۰متر مربع، ۹۰متر مربع زیربنا و توسط اداره تبلیغات اسلامی و همیاری های مردم محلی ساخته شود.


بسطام 460 شهید تقدیم انقلاب کرده است

معاون استاندار سمنان در این مراسم گفت: حضور روحانی در روستاها علاوه بر تقویت روحیه همراهی و همدلی بین مردم، ترویج فرهنگ دینی را به دنبال دارد.

سید محمدرضا هاشمی بیان داشت: امروز خوشبختانه حضور روحانی در روستاها یکی از مطالبات مردم منطقه بسطام است که این امر رسالت ما مسئولان را در قبال این مردم زیاد می کند چرا که این افراد علاوه بر مطالبات عمرانی مانند راه، روشنایی، مسجد و ... به موضوعات معنوی نیز اهمیت می دهند.

وی افزود: این بسیار خوب است که مردم متدین و شهید پرور بسطام مقوله معنویات را سرلوحه خود قرار داده اند از سوی دیگر باید گفت مردم این خطه با اهدای 460 شهید از یک هزار شهید شهرستان، نقش مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی ایفا کردند که ایجاد زیرساخت های مورد نیازشان کمترین کاری است که دولتمردان می توانند برایشان صورت دهند.


حضور روحانی از معضلات اجتماعی می کاهد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نیز در این مراسم گفت: حضور روحانی در روستاها از معضلات اجتماعی می کاهد و تحقیقات و بررسی های صورت گرفته درباره وقوع جرایم روستایی این امر را به اثبات می رساند.

حجت الاسلام حمید عبداللهیان بیان داشت: یکی از ویژگی های حضور روحانی در روستاها این است که ترویج فرهنگ دینی در اولویت قرار می گیرد و همچنین رفع شبهات دینی، سیره ائمه اطهار(ع)، سبک زندگی اسلامی و ... برای مردم تبیین می شود که این امر دارای اهمیت بسیاری است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی های حضور روحانی در روستاها، مقوله حل اختلافات به صورت ریش سپیدی است که این امر نیز به ویژه در روستاهای کمتر توسعه یافته بسیار نمود دارد.

امام جمعه موقت شاهرود در پایان و ضمن اشاره به پروژه خانه عالم روستای قهج، گفت: در مجموع این طرح حدود ۴۰ میلیون تومان اعتبار می خواهد که دو سوم آن از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان و یک سوم بقیه از سوی همیاری های مردمی تامین می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری بسطام نیوز، تاریخ انتشار: 24 فروردین 1396، کد مطلب: 2757، www.bastamnews.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین