پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۹۹۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۴
رئیس جمهوری آمریکا با هشدار در مورد بحث و مناظره جاری در دولت خود پیرامون پایبندی به برجام یا خروج از آن، مدعی شد که ایران به «روح» این توافق هسته ای پایبند نیست.

شعارسال: به نقل از روزنامه «شیکاگو تریبیون»، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا مدعی شد که ایران به «روح» توافق هسته ای منعقده در سال ۲۰۱۵- موسوم به برجام- پایبند نیست.

وی همچنین هشدار داد که کابینه وی در حال بحث و مناظره بر سر پایبندی یا خروج از این توافق مهم هسته ای است.

با این حال، رئیس جمهوری آمریکا به رغم «وحشتناک» خواندن این توافق هسته ای- که به زعم وی تحت شرایط نامطلوبی مورد مذاکره قرار گرفت- تصمیم نهایی خود در خصوص پایبندی یا خروج از آن را اعلام نکرد.

این نظرات ترامپ در حالی مطرح می شود که دولت وی طی هفته جاری به کنگره فدرال آمریکا اطلاع داد که ایران- دست کم به لحاظ فنی- به چارچوب این توافق پایبند است.

اما ترامپ در این کنفرانس خبری مدعی شد: «آنها [مقامات تهران] به روح این توافق پایبند نبوده اند».

گفتنی است که تحت لوای این توافق هسته ای که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما میان ایران و شش قدرت جهانی (آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان) منعقد شد، تهران موافقت کرد که در اِزای لغو تحریمهای اقتصادی علیه برنامه هسته ای خود، از جنبه های مهم و کلیدی برنامه هسته ای عقب نشینی کند.

ترامپ در دوران رقابتهای انتخاباتی خود وعده داد که این توافق را پاره کند یا دوباره آن را به مذاکره بگذارد؛ اما از زمان راهیابی به کاخ سفید از بیان دقیق نحوه برخورد خود با برجام امتناع کرده است.

با این حال رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که در آینده ای نزدیک، دولت وی در مورد تصمیم نهایی خود پیرامون این توافق جزئیات بیشتری ارائه خواهد کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:1اردیبهشت1396، کدخبر: 3958384: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۲
0
0
کی به کی می گه روت سیاه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین