پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
آسوشیتدپرس به نقل از مقامات کره جنوبی نوشت احتمالا کره شمالی روز سه‌شنبه، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد یا یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کند.
شعارسال: آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: پس از آنکه کره شمالی در مراسم رژه نظامی گسترده خود زرادخانه‌ای از موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای را به نمایش گذاشت، کره جنوبی و متحدانش در حال آماده کردن خودشان برای هرگونه اقدام احتمالی بزرگ‌تر کره شمالی هستند.

در این گزارش آمده است: کره شمالی اغلب با به نمایش گذاشتن توانمندی‌های نظامی خود، رویدادهای مهم این کشور را برگزار می کند. مقامات کره جنوبی می‌گویند ممکن است کره شمالی همزمان با سالگرد تشکیل ارتش این کشور در روز سه‌شنبه ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام دهد یا یک فروند موشک بالستیک قاره‌پیما شلیک کند.

آسوشیتدپرس نوشت: چنین اقداماتی می‌تواند محکی برای سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در قبال کره شمالی باشد که گفته می‌شود راهبردی را با تمرکز بر فشار حداکثری بر پیونگ‌یانگ با کمک چین، متحد اصلی کره شمالی، به جای استفاده از گزینه‌های نظامی یا تلاش برای سرنگون کردن دولت کره شمالی تدوین کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: تصاویر ماهواره ای جدید آمریکا نشان دهنده افزایش فعالیت‌ها در سایت آزمایش هسته‌ای کره شمالی است. کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، نیز گفته است کشورش در مرحله نهایی آماده‌سازی مقدمات شلیک موشک بالستیک قاره پیما است.

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی ظاهرا آماده است هر لحظه اقدامات تحریک‌آمیز راهبردی انجام دهد.

هوانگ کیو آهن، نخست وزیر کره جنوبی، که رئیس جمهور موقت این کشور نیز می باشد به ارتش دستور داده است به حال آماده باش درآید تا برای مقابله با هرگونه «اقدام تحریک‌آمیز کره شمالی» همزمان با مراسم 25 آوریل (5 اردیبهشت) این کشور آماده باشد. این احتمال نیز وجود دارد که کره شمالی در مراسم روز سه‌شنبه موشکی با قدرت کمتر را آزمایش کند.

در حالی که ترامپ ناوگروهی متشکل از یک فروند ناو هواپیمابر را به منطقه اعزام کرده است، مقامات آمریکایی در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفتند دولت آمریکا قصد واکنش نظامی به آزمایش هسته‌ای یا موشکی کره شمالی ندارد.

وزارت امور خارجه کره شمالی روز جمعه در بیانیه ای ترامپ را متهم کرد با اعزام ناو هواپیمابر خود، درحال سوق دادن منطقه به سمت وضعی بسیار خطرناک است. در این بیانیه همچنین آمده است کره شمالی آماده مقابله با هرگونه تهدید ناشی از آمریکا است.

کره شمالی تنها سال گذشته 2 آزمایش هسته‌ای انجام داد و با این کار توانست دانش خود را در زمینه ساخت تسلیحات هسته‌ای کوچک مناسب برای موشک های دور برد بهبود بخشد. کره شمالی سال گذشته همچنین با شلیک یک فروند موشک دور برد، ماهواره‌ای را در مدار زمین قرار داد؛ اما آمریکا و کره جنوبی آن را آزمایش فناوری موشکی ممنوعه برای کره شمالی توصیف کردند.

کره شمالی 15 آوریل در مراسم رژه نظامی که به مناسبت سالگرد تولد کیم ایل سونگ، پدر بزرگ کیم جونگ اون و بنیانگذار حزب حاکم این کشور، برگزار شده بود، دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشت. تجهیزات نظامی و تسلیحاتی که کره شمالی در این مراسم به نمایش گذاشت شامل نوعی موشک بالستیک قاره‌پیما و موشک‌های میان‌برد جدید با سوخت جامد بود که از قابلیت شلیک از سکوهای متحرک و زیردریایی‌ها برخوردارند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1396، کدخبر: ۶۰۶۰۲۰۱، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین