پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۴۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
موشک جدید شلیک شده اسرائیل، از نوع زمین به زمین، بردی تا چهار هزار کیلومتر دارد.شبکه دوم تلویزیون اسرائیل شامگاه دوشنبه در این باره گفت: «پشت بیانیه کوتاه وزارت دفاع با لحن خشک آن، ماجرایی بزرگ در جریان است.»
شعارسال: رسانه‌های رژیم صهیونیستی از آزمایش یک سامانه جدید موشک‌های بالیستیک خبر می‌دهند که منابع نظامی خارجی آن را دارای توان هسته‌ای توصیف کرده‌اند.

وزارت دفاع این رژیم، از پرتاب موشکی در یکی از پایگاه‌های بخش مرکزی اسرائیل خبر داده و آن را «بخشی از برنامه از پیش تعیین شده» اعلام کرد.ظاهراً پایگاه نظامی یاد شده «پالماخیم» در ساحل دریای مدیترانه بوده است.وزرات دفاع اسرائیل بدون توضیح جزئیات موشک و سایر مشخصات موشکی، شلیک را «موفقیت آمیز» توصیف کرد.

بر اساس این گزارش ها، موشک جدید شلیک شده، از نوع زمین به زمین، بردی تا چهار هزار کیلومتر دارد.شبکه دوم تلویزیون اسرائیل شامگاه دوشنبه در این باره گفت: «پشت بیانیه کوتاه وزارت دفاع با لحن خشک آن، ماجرایی بزرگ در جریان است.»

اما خبر می رسد تنها ساعتی بعد از انجام دهمین آزمایش موشکی کره شمالی در شش ماه اخیر، ایالات متحده آمریکا قصد دارد آزمایش موشکی برای منهدم کردن یک موشک قاره پیما را در اقیانوس آرام سه شنبه شب انجام دهد.

سی بی اس گزارش داد، یک موشک بالستیک قاره پیما با کلاهک هسته ای از اقیانوس آرام به سوی غرب آمریکا شلیک می شود. در مقابل، قرار است ساعت چهار عصر، از پایگاه هوایی وندربرگ کالیفرنیا توسط سیستم دفاع موشکی به سوی این موشک بالستیک شلیک شود.

آزمایش آمریکا قرار است تنها ساعتی بعد از آزمایش موشکی جدید کره شمالی برگزار شود. تلویزیون دولتی کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد، پیونگ یانگ موشک بالیستیکی مجهز به «سیستم ِ هدایت دقیق» را با موفقیت آزمایش کرد. این دهمین آزمایش موشکی کره شمالی تنها در شش ماه گذشته است. اقدامی که واکنش مقام های کره جنوبی، ژاپن و آمریکا را در پی داشته است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، تلویزیون دولتی کره شمالی روز سه شنبه ۹ خرداد از آخرین آزمایش موشکی به عنوان «هدیه ای بزرگتر» برای آمریکا نام برد.

این موشک «هِسونگ» نام دارد که مدل توسعه یافته موشک «اسکاد بی» است و به گفته مقام های کره جنوبی، پس از طی مسافتی حدود چهار صد و پنجاه کیلومتر در «منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن» در دریای این کشور فرود آمد.

فرماندهی دریائی آمریکا در اقیانوس آرام می گوید، این موشک میان برد را که خطری متوجه کشورهای منطقه نمی کرد، به مدت شش دقیقه رد گیری کرده، اما کره شمالی به دلیل ضعف در هدایت ماهواره ای موشک ها، به احتمال زیاد در مورد میزان دقت هدف گیری آن، غلّو و بزرگنمایی کرده است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار: 9 خرداد 1396، کدخبر: ۳۵۹۴۴۳، www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۱
0
0
برد 4000 کیلومتری یعنی تهدید تهران. لذا جمهوری اسلامی باید خیلی مواظب این رژیم موذی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین