پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱
«"مرگ یک انسان، یک فاجعه و مصیبت است؛ اما مرگ یک میلیون انسان تنها یک آمار است." گوینده ای این جمله، استالین است اما به نظر می رسد این سیاستی است که دونالد ترامپ در پیش گرفته است...»
شعارسال: پایگاه آمریکایی "هافینگتون پست" (Huffingtonpost) با انتشار گزارشی تحت عنوان "ترامپ: رئیس جمهور گرسنگی" به بررسی سیاست های ریاکارانه رئیس جمهور آمریکا پرداخته است.

در این گزارش آمده است:

«"مرگ یک انسان، یک فاجعه و مصیبت است؛ اما مرگ یک میلیون انسان تنها یک آمار است." گوینده ای این جمله، استالین است اما به نظر می رسد این سیاستی است که دونالد ترامپ در پیش گرفته است.

ترامپ پس از دیدن عکس هایی از چند کودک کشته شده سوری، به صورت آشکارا سیاست خود در قبال سوریه را عوض کرد... اما زمانی که بحث در مورد گرسنگی و قحطی در جهان باشد، ترامپ به طرز وحشتناکی در مقابل آمار موجود، بی تفاوت است.

اکنون 1.4 میلیون کودک در خطر مرگ بر اثر قحطی و گرسنگی هستند. به نظر می رسد هنوز کسی هیچ تصویری از این کودکان به ترامپ و یا دخترش ایوانکا نشان نداده است؛ در نتیجه رئیس جمهور آمریکا به راحتی تمامی این آمار را نادیده می گیرد.

اکنون 20 میلیون انسان در چهار کشور جهان -یمن، سومالی، سودان و نیجریه- در آستانه قحطی و گرسنگی قرار دارند. این بدترین بحران انسانی پس از جنگ جهانی دوم است. سازمان ملل 4.4 میلیارد دلار کمک اضطراری برای مقابله با فاجعه درخواست کرده است؛ اما تا کنون حتی یک میلیارد دلار هم دریافت نکرده است.

گفتنی است تمامی پولی که واشنگتن در سال جاری پرداخت کرده است در دوره اوباما اختصاص داده شده است و آژانس بین المللی توسعه آمریکا در سال جاری هیچ بودجه ای را برای پاسخ به درخواست اضطراری سازمان ملل در رابطه با بحران قحطی اختصاص نداده است.

البته این موضوع اصلا شگفت آور نیست؛ چرا که بر اساس بودجه ارائه شده از سوی دولت ترامپ، هزینه های اختصاص یافته به این آژانس 37 درصد کاهش یافته است؛ چرا که ترامپ کمک های خارجی را یک "بازی با حاصل جمع صفر" معرفی کرده و می گوید هر چیزی که به آن ها نرسد، به ملت خود ما می رسد. شعار "اول آمریکا" به معنای آن است که ما اول از خودمان محافظت می کنیم.

البته در در میان چهار کشور در خطر قحطی، یمن کشوری است که آمریکا بیشترین شانس برای ایجاد تغییر در آن را دارد. آمریکا می تواند از حمایت از جنگی عربستان سعودی علیه یمن به راه انداخته است، دست بکشد. آمریکا می تواند حملات پهپادی خود در یمن را کاهش دهد. آمریکا می تواند از تلاش های سازمان ملل برای ایجاد صلح حمایت کند. حتی اگر آمریکا تنها پای خود را از این جنگ بیرون بکشد -اقدامی که ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی خود از آن حمایت می کرد- موجب کاهش آتش جنگ در یمن خواهد شد.»

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت جم نیوز، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1396، کدخبر: 785520، www.jamnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین