پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۰۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۹
مدیرکل بهزیستی استان سمنان در خصوص رشد جمعیت سالمندی استان سمنان هشدار داد و گفت: باید به طب سالمندی توجه ویژه‌ای شود.

شعار سال: علی‌رضا ایزدپوردر سمنان اظهار داشت: 3 هزار مورد پرونده مددجویان بهزیستی استان سمنان به بخش‌های خصوصی واگذار شده است، همچنین 59 نفر با کمک سازمان بهزیستی صاحب مسکن و 78 نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی ‌شده‌اند و 44 مورد اشتغال پایدار در استان برای معلولان ایجاد شده است.

وی از پرداخت کمک‌هزینه خرید مسکن به معلولان با همکاری مسکن و شهرسازی و خیران استان سمنان خبر داد و خاطر نشان کرد: 40 مورد خرید مسکن با کمک سازمان بهزیستی، مسکن و شهرسازی و خیران برای معلولان استان انجام شده که 21 واحد آن در شهرها و 19 واحد در روستاها بوده است.

وی افزود: هم‌اکنون در استان سمنان، 27 مرکز فعال توان‌بخشی وجود دارد که از این تعداد، 11 مرکز شبانه‌روزی، سه کارگاه توان‌بخشی و 13 مرکز روزانه در حال خدمت‌رسانی به معلولان استان هستند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تأکید بر اینکه سیاست این اداره کل بر توسعه مراکز روزانه و ورود معلولان به اجتماع و خانواده است، تصریح کرد: در استان سمنان، یک‌هزار و 100 نفر معلول از امکانات مراکز بهزیستی استفاده می‌کنند که در این میان، 460 نفر معلول ذهنی، 260 نفر معلولان اعصاب و روان، 330 نفر سالمندان و 50 نفر معلولان شنوایی و بینایی هستند.

وی با بیان اینکه به مراکز ارائه‌دهنده خدمات یارانه پرداخت می‌شود، بیان کرد: به این مراکز، بر اساس درجه و نوع معلولیت از 300 تا 500 هزار تومان برای هر نفر یارانه پرداخت می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: همچنین به خانواده‌های مشارکت‌کننده در توان‌بخشی از 130 تا 360 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.

ایزدپور افزود: در مناطق روستایی، 2 هزار و 626 نفر تحت مراقبت‌های CBR قرار گرفته‌اند، همچنین 415 نفر تحت مراقبت در منزل هستند.

وی در خصوص رشد جمعیت سالمندی استان سمنان هشدار داد و تأکید کرد: جمعیت سالمندی استان از مرز 12 درصد عبور کرده است و باید به طب سالمندی توجه ویژه‌ای در استان شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: امسال در مراسمی از 65 نفر از معلولان استان سمنان که از خود در زمینه‌های مختلف ورزشی، علمی، هنری و تحصیلی توانمندی نشان داده‌اند، تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی افزود: همچنین در مراسمی از کارت هوشمند ویژه معلولان رونمایی شد که به دو زبان فارسی و انگلیسی طراحی ‌شده و مطابق با تقسیم‌بندی بین‌المللی است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 آذر 1394، کد مطلب: 13940926001164 : www. farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین