پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۵۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ‌با برخی سخن‌ها ، افتراها و تهمت‌ها میدان را خالی نخواهیم کرد، ما وظیفه خود را با رقیب هراسی‌ها ترک نخواهیم کرد.
شعارسال: حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سخنرانی که عصر امروز در مصلی قدس برگزار شد، ضمن تبریک ایام باسعادت ولادت امام عصر(عج) اظهار داشت: این ایام را به طلاب، بسیجیان، زنان و همه فرهیختگان تبریک عرض می‌کنم، خداوند متعال به برکت این مولود بابرکت، عنایات خود را به این امت اسلامی نازل فرماید.

وی با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم گفت: شهر قم حرم عصمت و طهارت و حوزه علمیه قم سرمایه بزرگ جهان اسلام و بشریت است، علما و مراجع عظام تقلید قم را ملجأ و پناهگاه جویندگان علم و دانش و معرفت تبدیل کرده است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه قم پایتخت معارف اسلامی و پایگاه نشر معارف دینی و فکر و اندیشه ناب اسلامی است، گفت: بیان انتشار اندیشه‌های نجات انسان و زندگی توأم باسعادت در دنیا و آخرت برای انسان قاصر است، امروز قم نقطه امید برای دغدغه‌مندان کشور و برای همه‌کسانی که می‌خواهند زندگی با دغدغه‌های دینی داشته باشند یک ملجأ است.

وی با تأکید بر اینکه اگر کشور ما امروز امنیت دارد و به قول کارشناسان هیچ قراردادی در منطقه بدون نظر ایران بسته نمی‌شود، افزود: حضور با بصیرت و انقلابی مردم ماست که باید نقش مردم به‌عنوان اولین نقش تعریف شود چراکه باید این باور که هیچ قفلی بدون حضور مردم بازنخواهد شد در میان آنان گسترش یابد.

رئیسی با انتقاد از نگاه‌داشتن برخی مسئولان به بیرون از مرزها عنوان کرد: نگاه به داشته‌های کشور و منابع کشور باید اصلاح شود، چراکه ایران کشور ثروتمندی است و منابع کشور ما ارزشمند است و این منابع و ثروت باید موردتوجه باشد.

وی نیروی انسانی کارآمد را بزرگ‌ترین سرمایه کشور دانست و گفت: اگر تنها راه رفع مشکلات کشور را در بودجه‌ها ببینیم از منابع استفاده نکرده‌ایم، همچنین اگر بیگانه را به‌عنوان گره‌گشا در کشور معرفی کنیم خطا کرده‌ایم چراکه بیگانه تاکنون برای کدامین ملت دلسوزی کرده که برای ما دل‌سوخته باشد و این نگاه‌ها باید در کشور برداشته شود.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: فقر و محرومیت در شهرها و روستاها در کنار بیکاری برای جوانان خجالت به بار آورده است و پدر اهل کاری که در کارگاهی مشغول بوده بعد از تعطیلی به خانه برمی‌گردد ناراحت‌کننده است.

وی با تأکید بر اینکه اگر مردم به کارآمدی نظام تردید کردند ما یک پایگاه مهم قدرت را در این نظام سست کرده‌ایم، گفت: مهم‌ترین مؤلفه قدرت ما مردم هستند، آیا می‌توان چهار سال این کشور را معطل گذاشت تا دیگران برای رشد اقتصادی و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصادی کشور تصمیم بگیرند.

رئیسی با اشاره به چشم‌انتظاری برخی مردم برای مسکن مهر ابراز کرد: چرا سال اول دولت هیچ اقدامی برای تحویل مسکن مهر صورت نداد.

وی همچنین بابیان اینکه بسیاری از شهرک‌های صنعتی نیمه تعطیل و تعطیل هستند گفت: چرا اشتغال نمی‌تواند در کشور راه بیفتد ؟ ما می‌توانیم و ان شاhلله با کمک مردم می‌توانیم این کار را انجام دهیم، همچنین در کشور 11 میلیون جوان آماده به ازدواج وجود دارد و پیشنهاد 10 میلیونی مجلس برای وام ازدواج برای 550 هزار نفر درخواست‌کننده و در صف دریافت تسهیلات کننده مناسب نیست و نمی‌توان با شعار مشکل ازدواج جوانان را حل کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: برنامه ما منطبق بر قانون و ما به دنبال اجرای قانون هستیم، ما میگوییم در قم مناطقی وجود دارد که مناطق محروم هستند، سؤال این است آن‌کسی که 45 هزار تومان یارانه دریافت می‌کند آیا کافی است؟ من فقر را نشنیده‌ام بلکه آن را چشیده‌ام.

وی ادامه داد: این یارانه‌ای که به خانواده‌ها داده می‌شود، این خانواده با 45 هزار تومان چه‌کاری می‌تواند بکند، باید با همین منابع یارانه دهک‌های پایین جامعه را سه برابر کرد.

رئیسی اظهار داشت: کسانی که فرار مالیاتی دارند و حق بیت‌المال را نمی‌دهند، کسانی که یقه‌سفیدان جامعه هستند و میلیاردی می‌خورند کسی پاسخگو نیست، فردی قاچاق کالا می‌کند و یک ریال مالیات نمی‌دهد باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به موضوع فساد در جامعه گفت: فساد فراجناحی شده است، در کشور قبل از هر کس و هر نماینده کسی که مدعی مبارزه با فساد است باید رئیس دولت باشد، کسی نباید جرئت کند که در نظام اداری فساد کند و ما در برخورد با فساد خط قرمز نخواهیم داشت.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به راهکارهای مبارزه با فساد گفت: امروز یک عزم و اراده جدی برای مبارزه با فساد می‌خواهیم و با همین وضعیت امکان رفع فقر مطلق، زدودن چهره کریه فقر مطلق امکان‌پذیر است و ما این کار را خواهیم کرد، ما در کشور کمبود قانون و برنامه نداریم، حق شهروندی، داشتن کار برای هر جوینده کار است، حق شهروندی با منتقد برخورد کردن نیست.

وی بابیان اینکه حق شهروندی که رونمایی از سند نیست، مردم حقشان را می‌خواهند و دولت وظیفه دارد این حق را به مردم بدهد، ادامه داد: آنچه امروز در کشور ما مشکل است، مشکل کمبود منابع و کمبود نقدینگی نیست مشکل ما در کشور مشکل مدیریت اجرایی در کشور است.

وی بیان کرد: اگر عزم و اراده جدی در برخورد با مفاسد و قاچاق کالا وجود داشته باشد، امکان مدیریت در این عرصه کاملاً وجود دارد، و لازمه این کار تشکیل یک دولت انقلابی است، همچنین انقلابی بودن دیدن منافع زودگذر نیست و انقلابی کسی است که منافع طولانی‌مدت را نیز ببیند و انقلابی کسی است که در عرصه‌های مختلف و مقابل بدخواهان روحیه مقتدرانه داشته باشد و نه ملتمسانه .

رئیسی با اشاره به اقدامات صورت گرفته درباره برجام گفت: این برجام چکی است که نقد نشده است، یک دولت قوی و مقتدر می‌خواهد که این چک را نقد کند، ما با کمک خداوند متعال و جوانان با بصیرت نه‌تنها چک برجام را نقد نخواهیم کرد بلکه اجازه هیچ‌گونه نگاه طمع آلود را نیز به کسی نمی‌دهیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه آنچه برای ملت ما بسیار دغدغه مند شده است، مسائل یمن، سوریه و عراق است، ادامه داد: آیا باید در کشورمان با این‌گونه بی‌توجهی‌ها دچار گسست فرهنگی بشویم، با کمک مردم مبتنی بر قانون می‌توانیم بر همه مسائل فائق آییم، دوران حرف تمام‌شده و دوران عمل است.

وی بیان کرد: خدا می‌داند بنده هیچ مسئولیتی را برتر از خدمتگcاری به زوار امام هشتم نمی‌دانم، اما جوانی که کار ندارد، و یا فرد جانبازی که می‌گوید نباید گذاشت فساد مردم را دغدغه مند کند، از همین رو آمده‌ایم تا فقیر سفره‌اش خالی نماند، تا مفسدان دیگر جایی نداشته باشند.

رئیسی ادامه داد: ما با برخی سخن‌ها ، افتراها و تهمت‌ها میدان را خالی نخواهیم کرد، ما وظیفه خود را با رقیب هراسی‌ها ترک نخواهیم کرد، دولت مستقر در دور دوم دو راه دارد که رأی بیاورد، سؤال این است آیا این دولت به وعده‌های خود عمل کرده است، راه دومی که می‌روند این است که می‌خواهند رقیب هراسی کنند، برای اینکه در کشور فقر، بیکاری و فساد را ریشه‌کن کنیم هم می‌خواهیم ، هم‌ می دانیم و هم می‌توانیم.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1396، کدخبر: 469343، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
0
0
رغیب هراسی که ذات انتخابات است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین