پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۹۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
سفرهای استانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی که برخلاف سایر نامزدها با استقبال چشم‎گیر و وصف‎ناشدنی مردم همراه شده سرعتی دوچندان گرفته است. امروز ساعت 10 صبح رئیسی در همدان قرار است حضور پیدا کند. پس از آن ساعت 16 نوبت به کردستان می‎رسد و در آخر هم بعد از نماز مغرب و عشاء نوبت کرمانشاه.
شعارسال: رئیسی ضمن حضور در گلزار شهدای همدان برای سخنرانی در اجتماع عظیم مردم این شهر در حسینیه امام خمینی(ره) حاضر شد.

آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در اجتماع عظیم مردم این شهر در حمایت از سید ابراهیم رئیسی گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به این نتیجه رسید که سید ابراهیم رئیسی کاندیدای اصلح است و باید نسبت به این بزرگوار بیشترین تبلیغ و دعا انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی من تبریک اعیاد شعبانیه گفت: خداوند متعال را به حق ابی عبدالله و فرزندان و اصحابش سوگند می دهیم آنچه خیر و صلاح ملت است و رضای او، آن را برای ملت ایران مقدر فرماید.

او افزود: توفیق داشتم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی سه سال در این استان همراه بسیاری از کسانی که امروز سر مزارشان رفتیم مثل شهید همدانی بودم.

رئیسی گفت: امروز برای همه ما کشور، منافع کشور و پیشرفت کشور امر بسیار مهمی است.

او ادامه داد: اگر کسی امروز نمیتواند به ملت ایران چپ نگاه کند، به خاطر حضور افتخارآمیز مردم در صحنه است. آنچه سایه جنگ را از کشور کوتاه کرده حضور شما مردم متدین و بابصیرت در صحنه است.

رئیسی گفت: ما ثروت عظیمی در کشور داریم. کشور ما ثروتمند است. ذخائر و منابع در کشور ما بسیار است. کشور ما طبق همه آمارها امروز دارای ثروتهای عظیم است. مادی و نیروی انسانی متراکم و اثرگذار، جوانان تحصیلکردهای که میتوانند در عرصههای مختلف نقشآفرینی کنند. چرا جوان ما بعد از تحصیلات کار نداشته باشد. چرا کسی باید شاهد باشد کارگاهش تعطیل میشود. فرزندی نه فقط خود بیکار است که شاهد بیکاری پدر هم باشد و احساس شرمندگی کند. چرا؟ باید این وضعیت در کشور باشد؟ فقر مطلق؟

او گفت: برخی فقط زندگیشان با یارانه میگذرد. آیا این مبلغ برای زندگی کافی است؟ کشور پول ندارد. در این چهار سال ۷۰۰ هزار میلیارد تومان خلق پول کردند؛ پس پول هست ولی معلوم نیست چطور خرج شده است. ما معتقد به سرمایه‌گذاری در کشور هستیم اما محرومین نیز باید به حق خود برسند؛ ۳ برابر شدن یارانه دهک‌های پایین قطعا با همین بودجه امکانپذیر است.

رئیسی گفت: 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور است. نیاز دارند به اینکه به آنها تسهیلات داده شود تا بتوانند زندگیشان را بر پا کنند. نیاز به شغل دارند.

رئیس: چند نفر میآیند قانون را دور میزنند و میلیاردها تومان تسهیلات دریافت میکنند. ما منابع داریم. مسئله، ضعف مدیریت است.

او گفت: ما گفتیم میشود در هر سال به صورت میلیونی ایجاد شغل کرد و ما این کار را میتوانیم انجام دهیم. میگویند از کجا پول میآورید.

او افزود: اختلاف طبقاتی در جامعه پسندیده نیست. دو نگاه وجود دارد. یک نگاه این است که تسهیلات فقط به افراد دارای سرمایه داده شود. محرومین هم پای سفره آنها بنشینند و نوایی هم آنها ببرند. این یک نگاه است. وقتی صنعتی درست شد چند کارگر هم میگیرد.

او گفت: نگاه دوم نگاه عدالت اجتماعی است. همه فرصتهای کشور باید به طور مساوی تقسیم شود. باید برای همه فرصت مساوی ایجاد کرد. شایید یک جوان همدانی و ملایری، بتواند کارآفرین شود. یعنی هر کس به حقش برسد.

او تصریح کرد: البته معتقدیم از سرمایه و کارآفرینی حمایت شود. اینها کاملا با همین بودجه امکانپذیر است.

رئیسی گفت: فرار مالیاتی رقم بسیاری بالایی است در کشور. میگوییم کسانی که فرار مالیاتی میکنند، یقه سفیدها بیایند طبق قانون مالیاتشان را بدهند. راهکار این است که یک سامانه جامع اطلاعات فعال شود. یک سر این سامانه در بانک، یک سر در گمرکات و یک سر در بخش بازرگانی است. ما معتقدیم این کار را باید در دولت انجام داد. بحث شعار نیست. بحث یک واقعیت است. اینها یک آرمان نیست. قابل انجام شدن است.

در حرم امام رضا دیدیم زائرین کمدرآمد جا ندارند. ولادت امام رضا در سال گذشته کلنگ یک شهر زائر را زدیم نه مسافرخانه و هتل. امسال روز ولادت امام مجتبی اولین فازش به بهرهبرداری میرسد.

او گفت: مسکنسازی شغلی است که بیشترین کار را ایجاد میکند. همه فعال میشوند. اگر مسکنسازی را راه انداختید هم مشکل بیمسکنها حل میشود هم مشکل شغل حل میشود. اتحادیه اروپا درآمدشان از اقتصاد دریا 50 درصد تولید ناخالص ملیشان است. ما سه هزار کیلومتر ارتباط داریم با دریا. درآمدمان از اقتصاد دریا دو درصد است. این مدیریت میخواهد. مشکل ما نداشتن منابع نیست. مشکل ما ضعف مدیریت در کشور است.

رئیسی گفت: از هر کسی در دولت در ارتباط با فساد رئیس دولت باید مدعیتر باشد. روزنامهها نباید اولین مدعی باشند. نخستین مدعی باید خود وزرا و مدیرا نباشند. اگر تمام دستاندرکاران بدانند هر جا بخواهند دست به فساد بزنند فریاد بلند میشود، کسی هم که انگیزه دارد دست به فساد نمیزند. چون میداند ساختار این اجازه را نمیدهد.

او ادامه داد: ما در سازمان بازرسی در طول ده سال همه وزارتخانهها را بررسی کردیم. گفتیم راهکار برای هر وزارتخانه چیست. در آسیبشناسی مشکل نداریم. مشکل در اقدام است.

او گفت: مسئله ما نوشتن حقوق شهروندی نیست. چند بار تا الان نوشته شده. الان نوبت اقدام و عمل است. امروز مردم اقدام و عمل می‎‎خواهند.

رئیسی گفت: در حاشیه شهر همدان ۳۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند ولی امروز شاهدیم که مشکل آب و برق و گاز دارند. مردم میگویند ما انشعاب آب میخواهیم. اگر در روستا امکان تولید و رونق کار داشتند نمیآمدند در حاشیه شهر. اینها مردمند. احترام و کرامت دارند. آب، برق، آموزش، بهداشت و همه امکانات باید برای اینها مثل شهر ساماندهی شود. چه فرقی میکند؟ فقط اینجا هم نیست. حاشیه شهر تهران و مشهد هم میلیونها نفر هستند.

او گفت: ما در مشهد دوستان را بسیج کردیم و گفتیم اولین قدمی که باید برداریم تثبیت مالکیت حاشیهنشینان مشهد است.

او ادامه داد: سد ایجاد شده اما کانالکشی انجام نشده. اگر انجام شود بسیاری از زمینهای کشاورزی آباد میشود. آقایان اول ریاست جمهوری اعلام کردند چرا کالاهای چینی؟ اما چرا عمل نکردید؟ 4 سال گذشت. میزان واردات کالاهای چینی در کل 8 سال قبل سالانه 5 هزار میلیارد دلار بوده. در این 4 سال در هر سال سالانه 10 هزار میلیارد دلار بوده. چرا؟

او ادامه داد: اگر مدیریت قوی و جهادی باشد، گره کار گشوده میشود.

او گفت: کشور ما به برکت حضور مردم در صحنه، کار کارگران، کشاورزی کارگران و معلمی معلمان نباید مشکل آنچنانی داشته باشد. تحریم میتواند یک فرصت برای کشور شود. به جای نگاه به دستان بیگانه به مردم اعتماد کنید. چرا چهار سال کشور را معطل بگذاریم که فلان هیات خارجی مشکل کشور را حل کند؟ خارجیها برای کدام کشور گرهگشایی کردند؟ صبر کنیم که فلان کشور بیاید گره ما را حل کند؟ نگاه مثبت به تواناییهای کشور و ملت باید داشت. امام حیقیقتاً جوانها را باور داشتند.

رئیسی افزود: برای نظام اسلامی این چهره کریه فقر پسندیده نیست. میتوان با همین منابع فقرزدایی کرد.

رئیسی در خصوص مسئله زنان گفت: این ما نیستیم که به زنان حق دادهایم، خدا حق داده.

او افزود: کسی که بخواهد تاجر باشد نمی‌تواند شب و روز برای مردم کار کند و این دو با هم جمع نمی‌شود. اعضای کابینه‌ام یا باید در دولت باشند یا در بخش خصوصی.

رئیسی افزود: فساد در کشور ما فراجناحی شده و مردم دیگر ظرفیت شنیدن اخبار فساد را ندارند؛ هیچ فسادی در نظامی که این همه شهید داده پذیرفته نیست؛ ما در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نخواهیم داشت.

او افزود: آمدهام دیگر بیکار خجالت نکشد، فساد نباشد و فقر کسی را رنج ندهد. آمده ام تا مدافعان حرم با آرامش ماموریت خود را انجام دهند.

تصاویر ورود به همدان:

او در گلزار شهدای همدان حضور پیدا کرد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت رجانیوز، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1396، کدخبر: 270195، www.rajanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۳
0
0
تحریم همین اثرات رو داره دیگه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین