پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
رئیس‌جمهوری 29 اردیبهشت امسال را روز انتخاب بزرگ و سرنوشت‌ساز توصیف کرد و گفت: بیایید در این روز بین وعده و عمل؛ یکی را انتخاب کنیم.حسن روحانی روز گذشته در مراسم روز جهانی کارگر که در حرم مطهر امام‌راحل برگزار شد، افزود: همانطور که در خرداد 92 آمدید و ایران را آبادتر، آزادتر و پیشرفته‌تر کردید و زنجیرهای تحریم را از سر مردم برداشتید، بازهم برای 29 اردیبهشت‌ماه با هم پیمان می‌بندیم.

شعار سال: رئیس‌جمهوری اظهار کرد: می‌خواهیم با مردان و زنان کارگر پیمان ببندیم که این دولت بود که فضا را برای کار کارگران، بانوان و زنان فراهم کرد و اعلام کرد کار مساوی بین کارگران همراه با حقوق مساوی باشد. روحانی تصریح کرد: 29 اردیبهشت روز تصمیم ملت برای سرنوشت ایران عزیزمان است. دوباره ایران، دوباره اسلام، دوباره امید و دوباره اعتدال.

روحانی افزود: ما باید در مساله کار، اشتغال و زندگی کارگران واقعیت‌ها را ببینیم و اگر کسی امروز مدعی است کارگران مشکل ندارند، آنها واقعیت زندگی کارگران را نمی‌بینند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته در زمینه بهبود زندگی کارگران تلاش خوبی انجام نشده است، ادامه داد: وقتی به هشت سال قبل از سال 92 می‌نگریم، در این سال‌ها فقط 76 هزار اشتغال خالص به‌وجود آمده است. آیا این معنایش رونق است؟ البته مفهومش برای همه روشن است. وقتی می‌بینیم چراغ صدها و هزاران کارگاه تولیدی خاموش شده، روشن است که چه مشکلاتی برای قشر کارگران جامعه پیش آمده است. رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه دو راه بیشتر نداریم، اظهار کرد: یک راه، راه شعار و وعده است که مدام شعار دهیم و به مردم وعده بدهیم که فردا چنین و چنان خواهیم کرد و راه دیگر، راه دیدن واقعیت‌ها، طرح و برنامه برای مسیر بهبود و پیشرفت زندگی مردم به‌ویژه کارگران است. رئیس‌جمهوری افزود: من از شما کارگران می‌پرسم؛ آیا امروز در مقایسه با سال 91 کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و کارخانه‌های متعدد و مزارع در مسیر گشایش و فعالیت بیشتر است یا در مسیر بسته شدن و بیکار شدن کارگران؟

روحانی ادامه داد: از شما کارگران می‌پرسم آیا امروز سرزمین و مزارع ما، گندم بیشتری را در اختیار مردم قرار می‌دهد یا برای واردات گندم دست ما به خارج و بیرون دراز است؟

وی تصریح کرد: اینکه رهبری فرمودند نگاهتان به بیرون باشد، از شما کارگران می‌پرسم سال 90 و 91 برای نان سفره ما، نگاه ما به بیرون بود یا خیر؟ در سال 90 و 91 چند میلیون تن گندم را از خارج وارد کردیم و در سال 95 وضع ما چگونه بود؟

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه آنهایی که شعار می‌دهند امروز واقعیت‌های کشور را ببینند؛ تصریح کرد: آنهایی که امروز شعار می‌دهند چرا دیروز ساکت مانده بودند و حرف نمی‌زدند و اگر به فکر کارگر هستند چرا دیروز از کارگر سخن نمی‌گفتند. رئیس‌جمهوری افزود: آنهایی که می‌خواستند همه ابزار ارتباطی را قطع کنند، امروز پاسخ دهند. این دولت بود که ایستادگی کرد در برابر قدرت‌های بزرگ و نگذاشت وسایل ارتباطی را خاموش کنند. رئیس دولت تدبیر و امید افزود: ما دولت شعار نبودیم و دولت عمل بودیم؛ دولت سخن نبودیم و دولت کردار بودیم. امروز باید بگوییم به فکر آینده بهتر کارگران باشیم. روحانی افزود: از وزیر رفاه، کار و تعاون پرسیدم لایحه‌ای که در دولت قبل برای مساله کارگری به مجلس داده شده آیا همه رضایت کارگران را دارد یا خیر، و او گفت رضایت ندارند. گفتم مقدمات پس گرفتن لایحه را فراهم کنند و اعلام می‌کنم لایحه را از مجلس پس خواهیم گرفت. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در این دولت 2 میلیون شغل ایجاد شد، اما رنج 3 میلیون بیکار دیگر هم ما را آزار می‌دهد، تصریح کرد: دولت یازدهم با عمل خود نشان داد شرایط بهتر نه با شعار بلکه با عقلانیت امکان‌پذیر است. او همچنین گفت: حقوق کارگران در این دولت همواره از تورم پیشی گرفته است.

افتتاح 7 مرکز درمانی جدید تامین‌اجتماعی

همچنین روز گذشته در حضور رئیس‌جمهوری، در راستای توسعه و بهبود وضعیت ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به ۴۲ میلیون افراد تحت‌پوشش سازمان تامین‌اجتماعی، ۷ مرکز درمانی در ۷ استان کشور از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

برنامه رئیسی برای اشتغال، مسکن و ازدواج

همزمان 5 نامزد دیگر ریاست‌جمهوری نیز طی دیروز و یکشنبه شب برنامه‌های انتخاباتی خود را با حضور در صدا و سیما و سفرهای استانی و برگزاری نشست‌های مردمی ادامه دادند. در همین راستا روز گذشته زنجان و بندرعباس میزبان ابراهیم رئیسی و قم میزبان مصطفی میرسلیم بود. همچنین شب گذشته محمدباقر قالیباف در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه «دو سیما»، مصطفی میرسلیم، از شبکه «یک سیما» و حسن روحانی از شبکه خبر به طرح دیدگاه‌هایشان در مورد مسائل روز پرداختند.

یکشنبه شب نیز ابراهیم رئیسی در برنامه شبکه یک سیما گفت در برنامه کاری‌مان حتما یک میلیون شغل در هر سال به‌عنوان کف درنظر گرفته‌ایم. رئیسی با بیان اینکه برای اشتغال، ازدواج و مسکن برنامه وجود دارد، گفت: برنامه‌های بنده آرمانی نیست و بدون نیاز به کمک خارجی است. رئیسی افزود: رشوه، پارتی‌بازی و ارتباطات فامیلی با دولت کار و کرامت قطعا سازگار نیست. به گزارش «ایسنا» رئیسی روز گذشته در جمع مردم زنجان نیز گفت: حضور مردم و نیروهای حزب‌اللهی در صحنه سایه جنگ را از کشور برداشته است. به گزارش خبرگزاری مهر او عصر روز یکشنبه در جمع مردم قزوین نیز گفت: اینکه از خوش‌حساب‌ها مالیات بگیریم، هنر نیست؛ بلکه هنر این است که از یقه‌سفیدها و کسانی که فرار مالیاتی دارند، مالیات اخذ شود. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما رئیسی دیروز پیش از گفت‌وگو در شبکه خبر نیز گفت: متوسط ورود کالاهای چینی در هشت سال پیش از دولت یازدهم در سال 5 میلیارد دلار بوده که امروز این عدد به 10 میلیارد دلار رسیده که زنگ خطر برای کشور است.

میرسلیم: تا آخر ایستاده‌ام

سیدمصطفی میرسلیم دیگر نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری هم روز گذشته در سفر به قم با بیان اینکه دولت نباید مانع تولیدکنندگان شود، گفت: باید به‌گونه‌ای تولید و صنایع را مدیریت کنیم که هیچ تحریمی نتواند ما را تهدید کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما او در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه‌قم در پاسخ به این سوال که آیا شما به آیت‌الله موحدی‌کرمانی قول داده‌اید که به نفع جمنا کناره‌گیری کنید؟ گفت: من چنین قولی نداده و مردم را هم مسخره نکرده‌ام و تا آخر ایستاده‌ام. همچنین به گزارش خبرآنلاين، میرسلیم گفت: جبهه مردمی به فکر خودش باشد که چطور از اجماع روي یک نامزد به دو نامزد رسید.

انتخاب مرعشی به‌عنوان رئیس ستاد جهانگیری

همچنین دفتر اسحاق جهانگیری، نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد جهانگیری هیچ قصدی برای تشکیل ستاد انتخاباتی نداشته و ندارد.به گزارش «ایرنا» این اطلاعیه می‌افزاید: «باتوجه به اینکه کلیه نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری تایید شده از سوی شورای نگهبان موظفند فردی را به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود برای انجام امور اداری و مکاتبات لازم معرفی کنند، بنابراین مهندس سید‌حسین مرعشی صرفا برای انجام امور از این دست به‌عنوان رئیس ستاد انتخاباتی دکتر اسحاق جهانگیری نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری به ستاد انتخابات وزارت کشور معرفی شده‌اند.»

انتقاد هاشمی‌طبا از اتهام به وزارت نفت

به گزارش «ایسنا» سیدمصطفی هاشمی‌طبا نیز طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود که آن را بیانیه انتخاباتی نامید، اعلام کرد: برخی به‌جای تشویق وزارت نفت که تلاش در احیای تولید و صادرات نفت دارد، برایش کارشکنی و تولید اتهام می‌کنند.

شعار انتخاباتی قالیباف

همچنین به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، محمدباقر قالیباف در حاشیه ضبط تلویزیونی در شبکه خبر گفت: در دولت مردم کاهش فاصله طبقاتی را اجرایی خواهیم کرد، گرچه این کار هزینه‌های سنگینی را هم در پی خواهد داشت. قالیباف افزود: اسم دولت ما؛ دولت مردم است و شعار انتخاباتی «به عمل کار برآید». همچنین به گزارش «ایسنا» او تاکید کرد که منظورش از ۴ درصد جامعه کارخانه‌داران و تولیدکنندگان نیستند. قالیباف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران در مورد ایجاد 5 میلیون شغل نیز گفت: کسانی که معتقدند نمی‌شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد اولا نشان می‌دهد به مردم و توان داخلی اعتقادی ندارند ثانیا این هدف را با شیوه مدیریت خودشان که کند و قدیمی و مربوط به 50 سال پیش است مقایسه می‌کنند و ثالثا نشان می‌دهد یک‌بار قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه را مطالعه نکرده‌اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 12 اردیبهشت 1396، کد مطلب:1099181 : donya-e-eqtesad.comwww.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین