پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۷۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱
برخلاف ادعاهای روحانی، فیلمسازان کشور معتقدند که در دولت روحانی علاوه بر تبعیض، روند فیلمسازی بسیار سخت و پیچیده شده است.
شعارسال: وضعیت فیلمسازی در ایران همواره با فراز و فرودهایی روبرو بوده است، اما به اعتقاد فیلمسازان، در دولت روحانی ارگ یک فیلمساز مستقل قصد تولید فیلمی داشته باشد، بیش از آنکه ذهنش را متمرکز امور فنی و هنری مربوط به تولید فیلمش کند، باید بدنبال بوروکراسی‌های روحانی‌ساز کند.

یکی از سینماگران مشهور اصلاح طلب که بی‌باک برای در امان ماندن وی از فشارهای دولت، نامش را فعلا منتشر نخواهد کرد، معتقد است؛ روحانی بسیار مغرور است و هیچ رابطه‌ مناسبی با سینماگران ندارد. او می‌گوید؛ روزی با چند تا از چهره‌های سینمایی خدمت آقای احمدی‌نژاد رسیدیم، به او گفتم من در 84 نه در 88 به شما رای ندادم و صدبارم رئیس جمهور بشی به شما رای نخواهم داد، ولی از از این جهت از شما خوشم میاد که هر وقت اراده بکنیم می‌توانیم نهایتا ظرف 48 ساعت شما را ببینیم. احمدی‌نژاد هم گفت؛ این حرفا رو ول کن، بگو چیکار دارین؟

این سینماگر اصلاح طلب در ادامه گفت؛ به احمدی‌نژاد گفتم، فلان امکانات را برای فلان مجموعه سینمایی می‌خواهیم. او همان لحظه دستورش را داد. اما حالا وزرای روحانی هم نمی‌توانند به راحتی با او را ببینند.

یک کارگردانان جوان به خبرنگار ما می‌گوید، برخلاف ادعای آقای روحانی الان نه تنها اختصاص بودجه فیلمسازی بسیار سخت و پیچیده و مبتنی بر وصل شدن به باندهای قدرت و ثروت دارد، بلکه حتی یک مجوز کارگردان اولی گرفتن هم در دولت روحانی حداقل یکسال طول می‌کشد.

وی در ادامه گفت: در دولت روحانی نه تنها مسیر فیلمسازی برای کارگردانان جوان هموار نشد، بلکه سازمان سینمایی شرایط دشواری را پیش روی فیلمسازان اولی قرار داد تا با این روند و بوروکراسی پیچیده، کسی هوس فیلمسازی به سرش نزند.

این کارگردان جوان اظهار داشت: علی رغم داشتن همه شرایط دشواری که سازمان سینمایی برای فیلمسازان اول قرار داده است، الان نزدیک به 10 ماهه منتظرم که درخواست بنده بررسی شود اما در دولت پیر و خسته روحانی حتی حضرات سازمان سینمایی، رمق و وقت جمع شدن هم ندارند که این نوع درخواستها را بررسی کنند. این در حالی است که برخی افراد با کمترین سابقه فیلمسازی در همین دولت براحتی مجوز کارگردانی و ساخت فیلم می گیرند.

این کارگردان جوان اصلاح طلب گفت: خفقان در این دولت در حدی است که مسئولان ارشد جرات نقد دولت را ندارد و اگر نقد کنند، باید منتظر فحاشی دولت باشند. خبرنگار جرات سئوال پرسیدن ندارد. حتی فرماندار دولت روحانی جرات درخواست و نقد ندارد تا چه رسد به فیلمساز جوانی چون بنده بخاطر همین خواهش می کنم اسم من را منتشر نکنید که اونوقت کلا قلع و قمع خواهم شد.

وی افزود: در این دولت حتی مهران مدیری با آنهمه سابقه سینمایی که هیچ یک از مدیران سازمانی سینمایی به گرد پایش نمی‌رسند، برای دریافت مجوز کارگردانی سینمایی‌اش دچار مشکل شد و مدتها کارش متوقف گردید.

ح.ک گفت: سازمان سینمایی تنها روند فیلمسازی در ایران را پیچیده کرده و ظلمی که دولت روحانی در حق سینماگران مستقل کرد، هیچ یک از دولتهای قبلی نکردند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت بی باک نیوز، تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1396، کدخبر: 889509 ، www.bibaknews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین