پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۹۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
وزیر اطلاعات با بیان این که کانالهای مستهجن در تلگرام و فضای مجازی به محض شناسایی بسته می شود، گفت: تعدادی از کانالها هم مربوط به فعالان سیاسی و اجتماعی است که با اینها هم صیانتی و هدایتی برخورد می کنیم.

شعار سال: حجت الاسلام سید محمود علوی در تیتر امشب شبکه خبر سیما درباره امنیت بی بدیل ایران در منطقه ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفت: هوشیاری و اشراف فراگیر اطلاعاتی یک ضرورت است زیرا ممکن است دشمن فرصت ضربه زدن به امنیت کشور را پیدا کند.

وزیر اطلاعات با تاکید بر هوشیاری همیشگی سربازان گمانم امام زمان افزود: سربازان گمنام امام زمان دشمن را همیشه زیر نظر دارند و امروز در شرایطی هستیم که وزارت اطلاعات اشراف بی خلل و بی خلاء بر دشمن دارد و کوچکترین تحرکات دشمن را رصد می کند.

او گفت: سال ۹۵ بالغ بر ۳۰ تیم تروریستی که قصد عملیات تروریستی داشتند، شناسایی شدند و ضربه خوردند ، در سالهای ۹۳ و ۹۴ ، ۴۵ تیم تروریستی شناسایی و متلاشی شد و از آنها ۱۰۸ بمب مغناطیسی، ۱۵ جلیقه انفجاری و ده ها بمب کنار جاده ای کشف و ضبط شد، همچنین یک گروه نفاق در استان البرز شناسایی و منهدم شد که قصد داشتند در ایام انتخابات فضای جامعه را ملتهب کنند.

علوی با بیان اینکه یکی از عوامل تامین امنیت، حضور مردم در صحنه است و قدرت یک کشور بیش از هر چیز به حمایت مردم از فضای سیاسی آن کشور بستگی دارد گفت: حضور مردم در انتخابات نماد اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و هرچه این حضور بیشتر باشد، تاثیر گذاری آن هم بیشتر است.

او تاکید کرد: مطمئنم مردم فراخوان رهبر انقلاب را در این انتخابات پاسخ خواهند داد و در صحنه حضور باشکوهی خواهند داشت.

او همچنین از کاندیدها خواست به گونه ای عمل کنند نخست امنیت ملی آسیب نبیند، دوم وحدت ملی و یکپارچگی ملی حفظ شود و سوم اخلاق و ارزشهای جامعه آسیب نبیند.

علوی با بیان این که تعبیر سربازان گمنام مدالی درخشان است که امام راحل (ره) بر سینه آنها آویخته است گفت: امنیت کشور مدیون تلاش سربازان گمنام امام زمان و مجاهدت پنهان آنهاست.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در توصیف قدر و منزلت سربازان گمنام امام زمان گفت: رهبر انقلاب همیشه بر چند محور تاکید کرده اند و آن این که سربازان گمنام امام زمان از بعد معنوی بالایی برخوردار باشند زیرا معنویت آنها را مصونیت می بخشد.

علوی افزود: مقام معظم رهبری همیشه تاکید داشتند که کار اطلاعاتی بر پایه شرع ، قانون و اخلاق انجام پذیرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: امروز بسیاری از مشکلات اجتماعی و امنیتی کشور با تلاش همین سربازان گمنام امام زمان حل شده است چنانکه دیدیم در برنامه های ۱۶ آذر که در دانشگاه های کشور برگزار شد با کمک مسئولان دانشگاه ها هیچ مشکلی پیش نیامد.

وی درباره نحوه برخورد وزارت اطلاعات با مسائل امنیتی و اجتماعی گفت: با مذاکره و برخورد عاقلانه مسئله فرقه الحق و اهل طریقت و صوفیان را که در جلوی مجلس تجمعاتی داشتند و با آنها برخورد پلیسی می شد حل کردیم ،وقتی می توان با راهکارهایی حکیمانه و با تعامل مشکلات را حل کرد نیاز نیست از شیوه های دیگر استفاده کرد این گونه نظام ناچار نیست برای حل مسائل داخلی هزینه زیادی متحمل شود.

علوی با اشاره به تجمع معلمان در جلوی مجلس و اعتراضات آنها و معوقاتشان هم که به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسیده بود گفت: در دولت از حق و حقوق معلمان دفاع کردم و دولت اعتباراتی را آرام آرام تامین کرد که تاکنون ۱۱ هزار میلیارد تومان معوقات پرداخت شده است. با تلاش دولت میانگین حقوق معلمان از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و این باعث افزایش قدرت خرید معلمان شد.

علوی در ادامه با تاکید بر اشراف کامل وزارت اطلاعات بر فضای مجازی گفت: فضای مجازی هم قابل استفاده صحیح است و هم استفاده نادرست که استفاده صحیح آن مفید و استفاده نادرست از آن مضر است.

وزیر اطلاعات با بیان این که برخورد با فضای مجازی هم باید هوشمندانه باشد افزود: ما بر همه کانالها و گروهها اشراف کامل داریم و بیشتر اینها گروههای خانوادگی هستند که خطری ندارند اما برخی دیگر گروهها یا کانال هایی هستند که یا با تذکر و ارشاد با آنها برخورد می شود و یا اگر ضد دین و ضد انقلاب باشند با آنها برخورد مناسب دیگری شده است و می شود.

علوی با بیان این که کانالهای مستهجن در تلگرام و فضای مجازی به محض شناسایی بسته می شود گفت: تعدادی از کانالها هم مربوط به فعالان سیاسی و اجتماعی است که با اینها هم صیانتی و هدایتی برخورد می کنیم.

وزیر اطلاعات گفت: تشکیلات اطلاعاتی را برای بگیر و ببند درست نمی کنند اتفاقا برای نگیر و نبند درست می کنند مگر آنجا که هدایت و ارشاد و تذکر جواب ندهد، زیرا آرامش فعالان عرصه مجازی که در درون نظام فعال اند از ضروریات است زیرا از سرمایه های رشد و توسعه کشور است.

وزیر اطلاعات افزود: این برخوردهای محبت آمیز و عاقلانه باعث شده دستگاه اطلاعات در نظر مردم محبوب شود و رتبه محبوبیت مردمی آن روز به روز بهتر شده است.

حجت الااسلام علوی گفت: خشم و خشونت نسبت به دشمن خوب است اما در ارتباط با کشور با فعالان دانشگاهی، اقتصادی، تولیدکنندگان و عرصه هنری و مردم، همیشه نیاز به خشم و خشونت نیست و کار اطلاعاتی در این حوزه با اخلاق معجزه می کند. کار اطلاعاتی همراه با اخلاق باعث امنیت روانی و حیثیتی جامعه می شود و این تاثیرش از امنیت فیزیکی کمتر نیست.

حجت السلام و المسلمین سید محمود علوی افزود: در عرصه اقتصاد دو شاخصه داریم یکی سلامت اقتصادی و دوم امنیت اقتصادی است اما در مدیریت مفاسد اقتصادی دستگیری باید آخر باشد چون باعث احساس ناامنی می شود برای این که سرمایه - به قول معروف- ترسو است.

وزیر اطلاعات گفت: بدون مسامحه با مفسدان اقتصادی برخورد می کنیم اما لزوما این برخورد دستگیری آنها نیست.

علوی با اشاره به کشفیان سربازان گمنام در عرصه اقتصادی گفت: تا کنون از ۱۰ هزار میلیارد تومان پول فرهنگیان یک هزار میلیارد تومان آن را برگردانده ایم و عاملان قول داده اند بقیه آن را هم برگردانند.

وزیر اطلاعات افزود: بیش از ۲۰ هزار هکتار زمین را از زمین خواران باز پس گرفتیم و ۳۸۰۰ پرونده فرار مالیاتی به ارزش ۴ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان تشکیل دادیم.

علوی گفت: با سرمایه گذاری که سرمایه اش را گاهی به بازار ارز می برد گاهی به بازار طلا گاهی به بازار ملک می برد و موجب التهاب در بازار می شود برخورد می کنیم نه با سرمایه گذاری که سرمایه اش را صرف تولید و رونق کسب و کار در کشور می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پارسینه، تاریخ انتشار 19 اردیبهشت 96، کد مطلب: 355264: www.parsine.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
0
0
کجای کاری جناب وزیر؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین