پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۹۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶
در بررسی دقیق‌تر عملکرد این اردوگاه جنگ روانی دشمن، به نقش‌آفرینی وابستگان یک «فرقه»جعلی برمی‌خوریم که در اقتصاد کشور خرابکاری می‌کنند.در این میان، نقش برخی دستگاههای رسانه‌ای در دامن زدن به این جو، هر روز بیشتر رخ می نماید. از یک سو، چند کانال تلگرامی، دقیقا زمانی که بازار روزانه نقل و انتقالات تعطیل است، درست همزمان با سخنان ترامپ و روحانی در سازمان ملل، شروع به دادن قیمت و التهاب‌آفرینی (بدون هیچ مبنا و معیار مشخص) می‌کنند. از سوی دیگر، یک شبکه ضدانقلاب لندن‌نشین که با پول‌ سعودی و اسرائیل اداره می‌شود، در طول شبانه‌روز با برنامه‌های مختلف، در پوشش دلسوزی برای مردم ایران، از دهان افرادی به اسم کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، روان عمومی جامعه را هدف می‌گیرد که بنا بر «برآوردها» قرار است «قحطی» بیاید و مردم را تحریک می‌کند تا به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و تا می‌توانند اجناس مختلف را در خانه‌ها انبار کنند، به این ترتیب متاسفانه یک نوع «هراس» (پانیک) عمومی به وجود می آید که خروجی آن را به صورت قفسه‌های خالی‌ فروشگاه‌ها این روزها می‌بینیم که به خاطر خرید بیش از نیاز مشتریان، برخی اجناس خیلی زود تمام می‌شوند.

شعار سال: این روزها، با تشدید مراحل مختلف «تروریسم اقتصادی» دولت آمریکا و متحدان علیه کشورمان، فاز جنگ روانی و تبلیغاتی، حتی شدیدتر از جنگ اقتصادی در جریان است.

در حال حاضر، برخی پارامترها تبدیل به ابزار تشویش لحظه‌ای افکار عمومی ایران در جنگ روانی فوق‌الذکر شده که مهم‌ترین آن‌ها «قیمت دلار» در بازار آزاد است. این بحثی است که دیگر تنها مشغولیت ذهنی شماری از فعالان این حوزه نیست، بلکه به دغدغه روزمره (بلکه ساعتی) توده‌های مردم تبدیل شده، چرا که به شدت نگران تاثیر این تغییر قیمت‌های حیرت‌آور شبانه‌روزی بر کالاهای معیشتی خود هستند.

در این میان، نقش برخی دستگاههای رسانه‌ای در دامن زدن به این جو، هر روز بیشتر رخ می نماید. از یک سو، چند کانال تلگرامی، دقیقا زمانی که بازار روزانه نقل و انتقالات تعطیل است، درست همزمان با سخنان ترامپ و روحانی در سازمان ملل، شروع به دادن قیمت و التهاب‌آفرینی (بدون هیچ مبنا و معیار مشخص) می‌کنند. از سوی دیگر، یک شبکه ضدانقلاب لندن‌نشین که با پول‌ سعودی و اسرائیل اداره می‌شود، در طول شبانه‌روز با برنامه‌های مختلف، در پوشش دلسوزی برای مردم ایران، از دهان افرادی به اسم کارشناس و تحلیل‌گر اقتصادی، روان عمومی جامعه را هدف می‌گیرد که بنا بر «برآوردها» قرار است «قحطی» بیاید و مردم را تحریک می‌کند تا به فروشگاه‌ها هجوم بیاورند و تا می‌توانند اجناس مختلف را در خانه‌ها انبار کنند، به این ترتیب متاسفانه یک نوع «هراس» (پانیک) عمومی به وجود می آید که خروجی آن را به صورت قفسه‌های خالی‌ فروشگاه‌ها این روزها می‌بینیم که به خاطر خرید بیش از نیاز مشتریان، برخی اجناس خیلی زود تمام می‌شوند.

در این میان البته، بی‌عملی دولتمردان، ندادن توضیح به مردم و روشن نبودن سیاست‌های مقابله با وضعیت فعلی، خود به این جو دامن می زند.

اما وقتی شاخه‌های مختلف اردوگاه جنگ روانی دشمن را برای ایجاد تشویش عمومی بررسی می کنیم، متاسفانه به نقش‌افرینی وابستگان یک «فرقه» جعلی برمی خوریم که ظاهرا به طور سیستماتیک، با دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سرویس‌های خارجی، محوریت این جنگ روانی را به عهده گرفته اند.

یکی از این ابزارها، مجموعه‌ای به نام«مثقال»است که دارای یک وبسایت و یک کانال تلگرامی است و در آن قیمت سکه و ارز به صورت آنلاین و لحظه‌ای به روز می شود. «مثقال» چند سالی است که به یک مرجع برای قیمت ارز و سکه تبدیل شده و نقش پررنگی در ایجاد ولع خرید در کف بازار دارد و هجوم خریداران(از اقشار مختلف) را در فردای روز سخنرانی ترامپ و روحانی به کدها و گراهای «مثقال» نسبت می دهند. صاحب این کانال با ارایه تحلیل و توصیه تب خرید ایجاد می کند و چون به یک «مرجع» تبدیل شده، به شدت اثرگذار است.

نکته مهمی که درباره صاحب و گرداننده‌ی این سایت و کانال وجود دارد این که در سال 91، با شروع تحریم‌های هوشمند آمریکا علیه ایران که منجر به التهابات در بازار ارز و طلا شد، او در کنار فردی معروف به «جمشید بسم‌الله» (که ظاهرا مسوول و سازمان‌دهنده دلال‌های ارز در منوچهری بود) و چندتن دیگر(از جمله حمید مظلومین) به اتهام اخلال در نظام اقتصادی دستگیر شدند. «شهنام گلشنی» (صاحب مثقال) در آن سال به اعدام محکوم شد، ولی در کمال تعجب بعد از مدتی که در بازداشت بود، از زندان آزاد شد و بعد از چند ماه به ترکیه رفت.

شهنام گلشنی

گلشنی از اعضای فرقه «بهایی» است و نکته قابل تامل این که چطور یک بهایی علنی، که نهادهای اطلاعاتی به خوبی سابقه او را می دانند، به چنین جایگاهی در بازار ارز و سکه رسیده و چنین التهاب‌آفرینی می کند.

در بخشی از زندگی‌نامه گلشنی(که متعلق به خاندان بهایی معروف گلشنی است که هم در ایران و هم در سرزمین‌های اشغالی امکانات مالی چشمگیری دارند) می خوانیم:

".......پس از برخاستن از بستر بیماری پدر و مادرم اجازه ندادند به ساوه برگردم. مغازه ساوه را بستم و در دولت آباد اصفهان که منطقه ای به شدت مذهبی بود مغازه ای افتتاح کردم.

هنگامی که خادمین اصفهان(توضیح:منظور شبکه اطلاعاتی بهاییت در اصفهان است) متوجه حضور من در دولت آباد شدند چندین بار به من هشدار دادند که ممکن است خطر حتی جانی من را تهدید کند.

سال 73 ازدواج کردم و همان سال خانه ای به کمک پدر خانمم در دولت آباد رهن کردم.

بار دیگر خادمین اصفهان به من تذکر دادند که سکونت در آن منطقه میتواند برای ما بسیار خطرناک باشد ولی با وجود این که کل دولت آباد میدانستند من بهایی هستم، حدود 7 سال در دولت آباد زندگی آرام و راحتی داشتم و هنوز هم با دوستان خوبی از آن دوره ارتباط دارم."

او مدعی است که زمانی که در بهمن سال 90 توسط دستگاه اطلاعاتی بازداشت شد، قاضی دادسرا به او گفت که حتی بانک مرکزی جمهوری اسلامی هم اطلاعات قیمت ارز را از سایت «مثقال» می گرفته است!

او در جایی دیگر، درباره زندگینامه خود چنین گفته است:

" سال 1349 در محله بریم آبادان در یک خانواده بهایی متولد شدم. پدر بزرگ مادری من آقای فرج الله جانمی، امین حقوق الله نجف آباد اصفهان بود. مادر بزرگ مادری من همیشه با افتخار می‌گفت من نتیجه جناب زین المقربین هستم. پدرم آقای عنایت الله گلشنی هر روز حدود ساعت 4 بعد از ظهر برای تلاوت نماز کبیر(توضیح: از نیایش‌های اصلی فرقه بهایی) به اتاقش می‌رفت و همیشه نماز و مناجاتش حدود نیم ساعت طول می‌کشید. هنوز صدای مناجات های پدرم تو گوشمه. "

امروز، این فرد به خاطر پشتیبانی اطلاعاتی که توسط سرویس‌های خارجی از او صورت می گیرد، با در اختیار داشتن شبکه‌ای از دلالان، کارگزاران، کانال‌ها و سایت‌های زیرمجموعه و در اختیار داشتن مبالغ هنگفتی ارز (که به شدت محتاج بررسی توسط نهادهای نظارتی است) تبدیل به خط دهنده‌ی اصلی بازار آزاد ارز در کشورمان شده است. از همین رو، در یکی دو روز اخیر، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های مختلف داخل کشور از مدیریت عرضه وتقاضای بازار ارز از «ترکیه» (یعنی محل استقرار گلشنی و همکاران او) صورت می گیرد.

از سوی دیگر، شبکه‌ی تلویزیونی ماهواره‌ای«من و تو»از لندن (که اعضای فرقه بهاییت نفوذ ویژه ای در آن دارند)، بخش دیگر کار ایجاد اغتشاش فکری در بازار ایران را(با هدف ایجاد کمبودهای جدی در بازار کالاهای معیشتی) در دستور کار قرار داده است. مثلا در روزهای اخیر فردی وابسته به جریان بهاییت به نام «جمشید اسدی» (از کارشناسان ثابت اقتصادی شبکه‌های ضدانقلاب در کنار فرد دیگری به نام حسن منصور) در یکی از برنامه‌های «من و تو» عملا و علنا از مخاطبان این تلویزیون خواست که به فروشگاه‌ها هجوم ببرند و تا می توانند جنس در خانه‌ها احتکار کنند.

جمشید اسدی، فردی بهایی که به عنوان «کارشناس» اقتصادی در بیشتر شبکه‌های ضدانقلاب حضور دارد

متاسفانه برخی از هموطنان با گوش سپردن به رسانه‌های معاند، به ایجاد کمبودی در بازار کمک می کنند که تبعاتش گریبانگیر خودشان خواهد شد

در کنار این، «من و تو» در برنامه‌های مختلف خود سعی دارد با تبلیغ بی وقفه‌ی این که اوضاع اقتصادی ایران در حال فروپاشی است و «قحطی» در راه است و خطوط تبلیغاتی شبیه به این، به هراس عمومی در جامعه دامن بزند. به بیان دیگر، اگر دیگر شبکه مستقر در لندن به نام «ایران اینترنشنال» (وابسته به دولت سعودی) تنها ساعاتی بعد از جنایت تروریستی در اهواز، به سخنگوی گروهک ترور «خوش‌آمد» گفت و تریبون در اختیارش گذاشت، بازوی رسانه‌ای بهایی-یهودی لندنی، «من و تو»، به تروریست‌های اقتصادی در هیات «کارشناس» تریبون می دهد تا روان ملت ایران را ترور کنند، و این هر دو بخش های مختلف یک سناریو یعنی به تسلیم کشاندن ذهنی مردم ایران است.



تعداد بازدید : 5





دعوت کارشناس شبکه من و تو از مردم برای خرید و احتکار اجناس

مشرقدر 14 بهمن 96، بعد از آشوب‌های دی ماه، در گزارشی، یکی از منابع اصلی مالی شبکهمن و تورا معرفی کرد. در بخشی از آن گزارش آمده بود:

" کیوان عباسی که به خاطر تعلق خودش بهفرقه بهاییو تعلق همسرش (با نام اصلیمرجان اسکندریفرزندفرهاد اسکندری، یهودی ایرانی ساکن سرزمین‌های اشغالی) به جامعه یهودی، کانال‌های ارتباطی با اعضای متنفذ این دو جامعه ثروتمند در لندن پیدا کرده بود، از طریق یکی از اقوام همسرش به نام«رهام هارونی» (یهودی) و اقوام بهایی خودش(بهروز عباسی، کارمند سابق شبکه صدای آمریکا و پسرعموی پدر کیوان و همچنینحسن اعتمادی، از کارکنان شبکه سلطنت‌طلب آزادی در آمریکا و خویشاوند همسررضا پهلویو البته پدر رها اعتمادی) توانست ترکیبی از پول یهودی-بهایی را برای پروژه به اصطلاح «انترتینمنت-سیاسی» خود سرخط کند."

کیوان عباسی، رییس شبکه من و تو

در ادامه ان گزارش، از فردی نام بردیم که به احتمال قوی، حلقه‌ی واسط بین زرسالاران یهودی-بهایی و «من و تو» و کانال تزریق حمایت‌های مالی به این شبکه است:رابرت موقر بالیوزی.

"روند موفقیت آمیز عملکرد برنامه‌سازان و ایده پردازهای تلویزیون من و تو و جذب مخاطبین بسیار، نظر سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی بسیاری را در لندن به خود جلب کرد؛ اما از آنجایی که کیوان و هیئت مدیره من و تو خصوصا پدرش نمی‌خواستند تلویزیونی را که با یک گروه جوان راه اندازی شده بود، دولتی شود پیشنهاد سرمایه گذاران دولتی را رد کردند و با پذیرفتن پیشنهاد ۵۵ میلیون دلاری رابرت موقر بالیوزی (پسر حسن موقر بالیوزی) که یک سرمایه گذار خصوصی به حساب می‌آمد، شرکت تلویزیونی مرجان را وارد مرحله جدیدی کرد تا این شرکت بیش از پیش حرفه‌ای‌تر به جلو رود."

رابرت موقر بالیوزی

رابرت موقر بالیوزی فرزند فردی به نامحسن موقر بالیوزیبود. حسن موقر بالیوزی، زاده ۱۶ شهریور ۱۲۸۷ شیراز، درگذشته ۲۳ بهمن ۱۳۵۹ لندن، پسر«علی محمد خان موقرالدوله«، از اعضای خاندان «اَفنان» (نواده علی محمد باب، موسس فرقه بابیه) بنیانگذار، مدیر و اولین گوینده بخش فارسی بی‌بی‌سی بود.

حسن موقر بالیوزی

پسر او رابرت (متولد ۱۹۴۴) در انگلستان، یکی از تاجران معروف در حوزه ساخت و ساز و املاک در لندن است که شرکتی به نام«Yorkter Limited»را اداره می کند. او که بعد از مرگ پدرش، از رهبران ارشد جامعه بهایی بریتانیا شد، از ارتباطات گسترده‌ای با دولت بریتانیا و خانواده سلطنتی برخوردار است.

با این توضیحات، و همچنین با لحاظ کردن گزارش‌های غیرعلنی متعدد از نقش‌آفرینی وابستگان فرقه بهایی (به عنوان عوامل قدیمی استعمار انگلستان در کشور ما) در اخلالگری سیستماتیک و سازمان‌یافته در کشور، می توان دریافت که این فرقه بار دیگر در حال انجام وظایف ضدمیهنی خود است که از اتاق فکر سرویس‌های اطلاعاتی نظام سلطه تعیین شده است.


سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مشرق تاریخ انتشار 6 مهر 97، کدمطلب: 897211، www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
مرحبا به دستگاه های اطلاعاتی......
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین